trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 152

Kategori: Allmänt

Förstört
Jag förstörde det braiga. Jag förstörde det pirriga. Jag förstörde något som gjorde det lite lättare att gå upp på morgonen. Varför gjorde jag det? Det skulle ju bara vara något oskyldigt, något som gjorde mig glad för stunden. Men jag förstörde det. Som jag alltid gör. Idag fällde jag för första gången en tår på grund av något annat än honom och hans svek. Idag fällde jag en tår på grund av förlorad glädje. Och det gör nog så ont märker jag.

Kommentarer

  • Cathrine säger:

    men åh <3

    Det kommer att lösa sig! Det finns så många glada personer här i världen som bara väntar på att få sprida glädje till dig och se det här som en framgång ändå! Det är tungt, men du har ändå sett att du kan få, om än en aning förvirrande, vissa känslor för nya personer.

    kram <3

    2014-03-31 | 09:47:58
  • Bea säger:

    Svarade han på ditt sms?

    2014-03-31 | 10:10:08
  • Anonym säger:

    Hörde han av sig??

    2014-03-31 | 11:34:13
  • Emeli säger:

    Kram gumman!
    Du kanske inte ser detta som ett framsteg just nu men det är det. Vad som än händer med Göteborgskollegan så visar det att du har möjligheten att tycka om någon annan än Mr Skitstövel.
    När jag läser så känns det som att du gick tillbaka i tankarna lite när han inte svarade på ditt sms? Det är bara naturligt. Det är läskigt att ta kontakt men någon ny och du ville genast ha tillbaka tryggheten du kände förr. Du kommer att få känslor för någon annan en vacker dag när du är redo för det och såret läkt lite mer, det kommer bli bra. Har följt din blogg sedan starten och tvivlar inte en sekund på att du har allt som krävs för att älska igen.
    Ta hand om dig själv idag, ok?
    Kram❤️

    2014-03-31 | 12:19:23
  • maja säger:

    vet du. det var inte DU som förstörde det, det var ditt TILLSTÅND och vad det fick dig att göra. i vanliga fall (dvs om du inte klamrat dig fast vid någon/något med allt du kunde för att slippa smärtan) hade du säkert inte skickat allt det där på en gång. och hade det varit rätt man och rätt omständigheter hade han blivit glad av det du skrev. dvs, det var fel man, fel omständigheter och du handlade utifrån en känslostorm och inte utifrån dig själv.
    vet du vad summan av det blir? jo: att du behöver absolut INTE ta något av det här personligt. det var inte du själv som person som förstörde det här, utan ditt nuvarande tillstånd. han tackade inte nej till DIG (alltså han gillade ju dig) utan ditt nuvarande tillstånd.
    ta det nu bara lugnt. ta hand om dig själv. personer som honom kommer fortsätta dyka upp när du är mer redo för det. nu är nu och kommer att förändras. allt förändras. ta hand om dig tills dess.

    2014-03-31 | 13:37:49
  • Hanna säger:

    Jag gör samma sak, undermedvetet saker för att få den andra att dumpa mig, få dem att säga "jag väljer inte dig" för då får man det bekräftat till sig själv "hur skulle någon kunna tycka om mig?"
    Men det är bara tankar, och tankar är inte på riktigt. Det är ett försvar vi har för att skydda oss, för hur läskigt skulle det inte vara om någon vill ha mig? Då är jag direkt sårbar igen?

    2014-03-31 | 16:03:10
  • Julia säger:

    Vad skrev han tillbaka? :-/

    2014-03-31 | 16:17:19
  • Anonym säger:

    Vänta några dagar och skicka sedan ett skämtsamt sms om tillfällig sinnesförvirring från din sida och en förhoppning om att han inte fått hybris nu.

    2014-03-31 | 18:15:03
  • Anonym säger:

    Även om det låter märkligt är det positivt och ett stort steg att det nu även finns andra saker som gör dig ledsen. Det innebär att det har börjat dyka upp andra saker i ditt liv som skänker dig glädje och mening. Så tillåt dig att vara besviken men missa inte betydelsen i det här - du har kommit så l

    2014-03-31 | 18:18:30
  • Anonym säger:

    Kommit så långt sedan hösten.

    2014-03-31 | 18:19:07
  • alexandra säger:

    Jag håller med Maja i varenda punkt.

    2014-03-31 | 18:29:17
  • A säger:

    Ja. Lyssna på Maja! Stor kram ❤️

    2014-03-31 | 19:39:14
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Clara säger:

    Om det är någon tröst så gjorde jag exakt samma sak när jag blev dumpad förra våren. Jag träffade en ny kille bara fyra veckor efter att den där stora kärleken hade sagt hej då. Den nya var världens roligaste och snällaste kille, och trots att jag visste bättre påbörjade jag något. Jag utnyttjade honom för att kunna läka själv i 3 månader, innan vi en dag gick på Ica och jag stirrade på hans ryggtavla och insåg att det var inte Han. Det var inte den kille jag fortfarande drömde om varenda natt. Så jag avslutade det och efteråt kände jag mig precis lika ensam som innan, men jag tog mig igenom det. Själv. Jag tror inte det finns något annat sätt.

    2014-03-31 | 20:08:05
  • Anonym säger:

    kan du inte berätta för oss vad som hände? säkert inte alls så farligt!!

    2014-03-31 | 21:07:20

Kommentera inlägget här: