trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Två år

Kategori: Allmänt

Nej. Nej. Nej. Nej. Gick in och läste era fina kommentarer och där, mitt ibland glada hejarop och annat trevligt stod meningarna jag inte klarar av. 
 
"Två år tog det för mig att må innerligt bra. Två år, det är sjukt! ... Även om jag måste erkänna att jag ändå ibland tittar in på hans instagram och någonstans så önskar jag ändå att han inte längre var tillsammans med henne."
 
Två år. Två år skriver denna tappra människa att hon har överlevt efter att ha blivit sviken. Två år och hennes någon fortsätter att välja den "nya". Den nya som liksom saltsyra bränner hål i varenda bedragen människas innandöme. Den nya som liksom ett rakblad sakta skär i den bedragnas hud tills bara plågsamma skrik finns kvar. 
 
Fy fan för den nya. Fy fan för henne. Min någon valde henne då och han väljer henne nu. Om han fortfarande väljer henne om två år ska jag annonsera ut hans vidrigheter på Sergels torg tills varenda människa har hört och sen ska jag låta mig själv ge upp. Så känns det. 
 
Det är hemskt men längre än så har jag inte kommit. Och trots alla skratt, trots allt brinnande engagemang och trots alla trevliga kollegor tror jag inte att jag någonsin kommer att komma längre. Det är så patetiskt och sorgligt, jag vet, men jag ser bara inte hur jag någonsin ska kunna acceptera henne. Bara tanken gör mig fortfarande illamående och yr. Nej, jag ser det inte.

Kommentarer

  • GC säger:

    Du kommer att finna ro och glädje i ditt hjärta mycket tidigare. Det är jag helt övertygad om. Du har redan kommit en liten bit på vägen. Oroa dig inte utan klara av dag för dag. En trevlig o klok tjej som dig kommer det att gå bra för. Kram.

    2014-03-26 | 23:18:41
  • Natalia säger:

    Det är ju ingen tävling men vår resa började väl ungefär samtidigt. Ibland när jag läser din blogg kan jag känna "hjälp, varför är jag fortfarande ledsen". Så när jag läser att det tog två år då tänker jag att det kanske finns hopp. Egentligen spelar det ingen roll för vi kommer bägge må bra någon gång. Vi kommer förmodligen aldrig glömma men vi kommer må bättre.
    Min någon har hunnit göra slut och bli ihop med den nya cirka fem gånger. Varje gång det är slut blir jag lite mer harmonisk, varje gång de blir ihop igen rasar allt. Min någon väljer henne flera gånger om. Och det gör lika ont nu som för några månader sedan. Det är fullständigt vidrigt ovansett hur patetiskt deras förhållande är.

    2014-03-27 | 01:22:50
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • Tina säger:

    Det kommer att komma en dag då du helt enkelt inte bryr dig längre, o du kommer knappt märka det själv. Mitt ex dyker sällan upp i mina tankar längre, jag har annat som ger mig glädje nu, träning bland annat. Jag lägger inte ner min energi på honom längre, o det har skett helt automatiskt! Jag tänker inte på honom på samma sätt längre, nu är han som en vindpust som kom, tog mig med storm för att sedan blåsa iväg. Mitt oväder har lagt sig nu, o jag lovar verkligen att det kommer ditt göra oxå. Låt bara tiden gå, pressa inte dig själv till att glömma utan låt det bara hända, det kommer det göra ändå, o du kommer som sagt knappt märka det själv .

    2014-03-27 | 06:12:46
  • M säger:

    Jag fick höra för några veckor sedan att mitt ex nya förhållande var halvtaskigt och först blev jag glad (om man får säga så..) men sedan blev jag rädd, för helt ärligt så vill jag hellre att han är med henne än att han är ute på singelmarknaden. Jag antar att det handlar om kontroll, medvetenheten i att han lever i ett förhållande och att jag slipper se honom tillsammans med olika tjejer varje helg samt spekulera utifrån det.

    2014-03-27 | 07:55:09
  • Annster säger:

    Låter som en svår situation.
    Men tids nog dyker nya lockelser upp och denna händelse bleknar med tiden. Man kommer undra hur man orkade lägga ner sin tid på sådant som inte är värt det. Det finna annat som ger glädje och sådant man ska ge sin tid till :)

    2014-03-27 | 09:00:33
    Bloggadress: http://annster.se
  • Anne säger:

    Det är faktiskt så som ovan nämner, att allt bleknar med tiden. Det går från att vara det ENDA man kan tänka på till att man rör vid tanken endast någon gång i månaden. Och till slut kanske bara någon gång per år. Eller kanske inte alls. Man kanske hittar något bättre att spendera sin tid med, typ som kärlek och söta barn <3

    2014-03-27 | 09:52:57
  • O säger:

    Skicka ett mail eller sms till Göteborgskollegan. Ta vara på det han gav dig.

    2014-03-27 | 11:53:30
    Bloggadress: http://timetobebrave.blogg.se
  • mimmi säger:

    det kommer komma en dag då du inte orkar bry dig längre. Eftersom att han va din första kärlek så kommer du aldrig att glömma honom. Du kommer heller aldrig att förlåta honom eller glömma henne. Men det kommer en dag då du helt enkelt inte orkar bry dig längre, och då mår du bra. Det lovar jag dig

    2014-03-27 | 13:43:45
  • Matilda säger:

    Tycker du borde dra ut på krogen och festa loss någon gång! Strula med någon random. Visst det får dig kanske inte att glömma ditt x men bekräftelse är väldigt skönt!

    2014-03-27 | 13:43:48
  • Jennie säger:

    Hon är inte du.. Prata med många gamla, många har fått sitt hjärta krossat och en dag förstörde det deras liv men sen glömmer man det, smärtminne baby! ☺️❤️

    2014-03-27 | 14:57:12
  • Emma säger:

    Jag vill bara du ska veta att 1 år el 2 år är inte så lång tid om man tänker på hur smärtsamt det har varit. Det är jobbigt nu och det får det lov att vara. Jag vet hur det är att vara ensam med sin smärta, men det lättar upp med tiden, du vet redan att du måste låta tiden gå. Det är enligt mig bra att du omger dig med människor som får dig att tänka på annat, för till sist kommer dessa människor att ta hans plats i ditt huvud. KRAM!

    2014-03-27 | 15:32:08
  • A säger:

    Strunta i år. Man kan inte jämföra. Du mår ju redan bättre och är lite gladare i sinnet. Det är ju jättebra!
    ❤️

    2014-03-27 | 17:55:54
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Anne säger:

    Allvarligt Matilda - Strula med någon random? Du menar hångla/knulla med en kille hon inte känner och inte har en aning om ifall han är en bra kille eller ett svin? Kanske "strula" med ett otroget svin som har en flickvän hemma som väntar? BRA IDÈ! Verkligen.

    Jag blir väldigt provocerad av tjejer som "strular" med okända män för bekräftelse, när det faktiskt kan vara så att det förstör en annan tjejs liv. Om du behöver bekräftelse av den typen så är mitt tips att du ställer dig naken vid E6:an med en skylt, typ "honk if you think I'm sexy". Funkar nog också!

    2014-03-27 | 18:17:44
  • M säger:

    Nu tycker inte jag personligen att den bästa idén är att supa sig full (ångestframkallande så in i bomben) och strula med random kille (om det inte råkar uppstå fina känslor gör det lätt att ensamheten blir påtagligare efteråt, spara detta tills du mår lite bättre tänker jag!) men måste få säga något om Annes kommentar:
    Vi måste sluta skylla allt på tjejer. Vi kvinnor har rätten att äga vår sexualitet, vi får ragga upp någon på en bar och ligga med hen om vi vill - det behöver faktiskt inte handla om bekräftelse. Och om det nu gör det, vem skadar det annat än mig? Har ragget en partner bör hen kunna avböja, oavsett hur flirtig eller lättklädd en tjej än är. Jag förstår din poäng men blir lite mörkrädd när vi beskyller andra kvinnor för att vara promiskuösa eller "söka bekräftelse" - det har vi faktiskt all rätt till!

    Med det sagt åter till dig S - allas situationer är olika, vissa kommer över sitt ex på en vecka, andra två år, vissa killar fortsätter vara ihop med tjejen han var otrogen med och andra inte. Jämför dig inte med andra och ta en dag i taget, allt blir ju långsamt bättre som du själv märkt och snart kommer du vara tacksam att du kommit dit du gjort och inte har honom vid din sida. Inte nu, men det kommer. Sköt om dig!

    2014-03-27 | 18:56:39
  • Charlotte säger:

    Håller med M fullständigt.

    2014-03-27 | 19:30:44
  • E säger:

    Haha, Anne wtf? Världens mest långsökta resonemang. Så man kan bara strula i sammanhang där man vet den andres livshistoria? Då händer det ju mycket kul här i världen. Sen att bloggaren kanske inte är mogen att hångla med någon, men att bli provocerad av ett hångel känns lite väl..

    2014-03-27 | 19:41:54
  • Greta säger:

    Ang Annes kommentar. Varför i hela fridens namn ska man inte göra det man känner för och mår bra av? Varför ska man ta ansvar för vad andra gör? Typiskt att man som tjej "ska" väga in alla aspekter och inte bara göra något lite galet som man uppskattar. Man måste ju förstås ta hänsyn till sina medmänniskor etc, men det hör ju inte till diskussionen huruvida man ska kunna få hångla/ha sex för bekräftelse överhuvudtaget. Ha kul och gör saker du mår bra av!!!

    2014-03-27 | 20:27:36
  • Greta säger:

    Så glömde jag skriva det jag skulle skriva. Till dig S, allt har sin tid, och suck vad klyschigt det låter. Men du har kommit långt på vissa plan och inte lika långt på andra plan - helt normalt! Jag vet att det är svårt. Men det går framåt. Varje dag, timma, minut, sekund är ett steg framåt. Och man gör alltid sitt bästa. Man försöker så mycket man kan. Man kan inte göra mer. Det måste få ta den tid det tar.

    2014-03-27 | 20:31:05
  • Anne säger:

    Märklig kommentar från Anne. Vem tusan är hon att säga vad denna bloggens skribent behöver eller inte, och skälla ut den som skrev tipset om att strula av sig lite? Någon har en egentillverkad moralpinne uppkörd nånstans. Håller med om att det är fruktansvärt trött på tankarna att tjejer ska ta ansvar för andra tjejer/killar/förhållanden och inte strula med potentiella otrogna svin. Öh va? Folk har väl för tusan ett eget ansvar för vad de gör eller inte. Att Anne blir så provocerad av folk som strular för bekräftelse (kör på för fan så länge du mår bra i dig själv in the long run!) säger mer om henne än om människor som strular. Suck.

    Sånt där blir jag provocerad av. Tjejer som gör ner andra tjejer och moralpredikar istället för att låta folk göra vad se vill.

    2014-03-28 | 00:43:30
  • Anne säger:

    För att klargöra så "gör jag inte ner" tjejer, jag "gör ner" både killar och tjejer som inte har klass och självrespekt. Jag tycker att alla har ett ansvar gentemot sig själv och den man knullar med, och en del i det är, i min mening, att ta reda på vem man knullar innan man gör det. Men vi alla är olika.
    Kanske för att jag själv befunnit mig på den tråkiga sidan av det hela och då blir man lätt lite pessimistisk och anti "tillfälliga sexuella relationer", så är det (i ärlighetens namn).

    Sen sa jag inget om vad bloggskrivaren ska/får göra eller inte (åtminstone så var min poäng att säga min egen åsikt och inget annat), men av egen erfarenhet så är hjärtekross och svek ingen motivation till one night stands. Men åter igen - vi alla är olika.

    Svar: Anne, det är helt okej. Jag förstår hur du menar och jag förstår hur de andra menar. Jag är inte en sån som klarar att gå ut och hångla med nån på krogen ändå. Chockerande, eller hur...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-28 | 01:13:05
  • Anne säger:

    Snällt att du skrev ett svar till mig, S! Det känns lättande efter att jag fick så mycket kritik av de andra tjejerna.

    Jag kan också förstå vad dem andra menar (jag vet att mitt tänkande kring detta är ganska ologiskt/ovanligt, men jag tror inte att jag är den enda som tänker på det viset).

    Att uppmuntra någon som mår psykiskt dåligt att gå ut strula på krogen tycker jag är fel. Men sen var det ju lika fel av mig att skriva ut hur fel det är, för alla gör ju som dem vill. Jag kände bara ett sådant där "akut behov" av att få skrika ut mitt hat mot folk som lägger ifrån sig allt ansvar, att andra människors liv är mindre värt än deras lust till EN natts sex. Jag vet att jag är ologiskt, jag vet att det är långsökt, jag vet att mitt tankesätt är sjukt. Men för mig är det inte det.

    Tack för att du skrev S och gjorde min vecka. Har haft en stor fet sten i bröstet sen jag fick all respons på min kommentar. kram

    2014-03-31 | 15:48:49

Kommentera inlägget här: