trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 189 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Avbokad dejt till förmån för gapflabb

Det kan vara så att jag precis avbokade en dejt... En dejt som har varit bestämd sedan många dagar tillbaka. En dejt med vad som verkar vara en fantastiskt trevlig, intressant och smart 32-åring. En dejt som jag på alla sätt och vis borde gå på. Men någonting säger stopp. Någonting säger stopp och trots den massiva trötthet som omsluter mig just nu skickade jag istället iväg ett sms till den kille jag träffade förra veckan. Den kille som jag har smsat nonstop med sen vi överhuvudtaget började höras. Den kille som redan har lyckats vinna både min tillit och mitt gillande. Ja, allra helst just nu vill jag bara ligga i soffan i hans famn och fnittra åt hans smådryga skämt. Säga något dräpande tillbaka och gapflabba. Det är vad jag vill göra. Och vet ni, det tror jag att han vill också. Det tror jag faktiskt att han jättegärna vill också. Visst är det bra? Ja, visst är det himla jättebra?

Kommentarer

  • Emeli säger:

    Ja det låter som en mycket bra kväll😊

    2014-05-06 | 14:02:14
  • julia säger:

    Å, det är superbra! Heja dig!

    2014-05-06 | 14:05:41
  • Taxvax säger:

    Ville bara lämna en kommentar till det inlägget du skrev i morse, angående dejtandet eller inte. Kör håååårt säger jag bara! :) sist jag var i din sits, sårad och singel alltså gjorde jag massvis med dumma grejer men dejtandet av flera killar var inte en av de dumma grejerna. I backspegeln var det faktiskt himla bra. Jag hittade också någon som jag "behövde" och även om vi inte är ett par idag är jag tacksam för att han fanns där då. Nån att kramas med, ringa till, sakna lite. Ungefär så mycket man klarar av. Jag tycker du gör det så bra :)

    2014-05-06 | 14:17:24
  • Emma säger:

    Ja det låter jätte mega bra!

    2014-05-06 | 15:05:44
  • S - med en fästman på Kumla Anstalten säger:

    Så jäkla bra :)

    2014-05-06 | 16:38:00
    Bloggadress: http://www.resangenomstraffet.blogg.se
  • C säger:

    Alltså satan vilket hopp du inger för oss som ligger efter dig i processen. Att du ens känner ett sug och intresse för nån annan, oavsett hur seriöst, är ju helt magiskt. För som du kanske minns känns det som en omöjlighet när man mitt upp i smärtan. Så tack tack tack! Jag biter ihop å låter ännu en dag passera, till slut når jag också punkten.

    Svar: Jag skämtar inte när jag säger att jag är i fullständig chock över detta. Fullständig chock. Jag vet att alla tror att de mår sämst, men jag trodde på riktigt att jag skulle dö i höstas. Och en lång tid därefter som ni vet. Så håll ut. Håll ut för fan. Och hör av dig om jag kan göra något. Kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-06 | 17:38:21
  • emma med litet e säger:

    Kuuul! Mys och ha det riktigt härligt!

    2014-05-06 | 19:06:40
  • Sophie säger:

    Du är sååå värd det!!

    2014-05-06 | 19:17:44
  • Karin säger:

    Åh, jag blir så GLAD när jag läser! Jag kommenterade i vintras någon gång och har gått/går sedan förra sommaren igenom samma sak som du. Visst är livet häftigt ändå, att man ens kan resa sig upp från en sådan sak?!

    I mitt fall träffade jag en ny kille i januari. Jag slog ifrån mig jättelänge, försökte säga till mig själv att jag inte gillade honom, att jag bara träffade honom för bekräftelsen, men tillslut insåg jag hur himla skyhög puls jag fick när han var i närheten, hur lycklig han gör mig och jag honom, hur stark attraktionen är, hur jag kan sitta i timmar och dagdrömma om exakt vilken ögonfärg han har och hur hans nacke luktar och hur jag inte kan sluta citera honom inför mina vänner och… där nånstans insåg jag att herregud, jag är ju kär i honom! Och där nånstans insåg jag också med full kraft att herregud, mitt ex är inte killen jag vill ha längre. Jag är tillsammans med den som jag vill ha nu. Det är heeeeeelt obegripligt att livet fungerar såhär, men uppenbarligen gör det det, och ingenting har någonsin gett mig större hopp och trygghet.

    Du är kanske inte är kär ännu, men där du är nu, är första steget mot att faktiskt kunna släppa och gå vidare och känna lycka igen. Helt fantastiskt grymt kämpat och jag hejar på dig!

    2014-05-06 | 19:52:02
  • Ehlin säger:

    Det är himla jättejättesuperbra!!! :D

    2014-05-06 | 20:03:12
  • A säger:

    Jättebra!!!! ❤️❤️

    2014-05-06 | 21:12:02
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: