trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 189

Kategori: Allmänt

Sexton år gammal i några dagar till
Jag vaknade med en olustig känsla imorse. En sån där känsla jag får ibland när det känns som att jag har blottat sidor av mig på själv på bloggen som jag egentligen inte vill erkänna, inte ens för mig själv. Samtidigt är jag tacksam för att jag har den här förmågan att medvetandegöra för mig själv hur jag egentligen fungerar. Medvetandegöra och på så sätt skapa förutsättningar för att förändra. Jag vill inte vara beroende av en dejting-app eller främmande killars bekräftelse. Hu och jeda nej, det vill jag verkligen inte. Trots att jag vet det, inser jag också att några dagar uppfylld av den här sortens känslor, kanske inte är så katastrofalt dåligt. Enligt min vän är det här precis vad jag behöver, precis exakt vad jag ska syssla med just nu. Ja, jag vet inte riktigt, egentligen är jag mest trött, men kanske har några dagar av bekräftelsesökande på en dejting-app i alla fall inte några ödesdigra konsekvenser. Hoppas jag... Jag sluter mig till att det är så och skakar snabbt av mig känslan av olustighet. I några dagar, i några dagar till kan jag köra det här racet. Ja, jag låter mig själv vara sexton igen.

Kommentarer

  • Greta säger:

    Döm inte dig själv. Gör det du mår bra av! Det är inget konstigt i att gå upp fullständigt i något man aldrig gjort innan, som jag nämnde i min förra kommentar så blev jag helt till mig när den där världen öppnade för sig. Och jag höll på betydligt längre än några dagar, och jag ser tillbaka på det nu som ett av de roligaste tiderna i mitt liv. Som sagt, så länge du tycker det känns kul så bara kör…

    2014-05-06 | 08:26:01
  • Anonym säger:

    Måste man vara 16 för å dejta på dejtingsidor?

    2014-05-06 | 08:40:32
  • C säger:

    Jag är helt fast i din blogg och går in ofta för att läsa. Att du vågar skriva så öppet och ärligt är så starkt! Hittade hit för inte allt så länge sen men kikade tillbaka i arkivet och får intrycket av att du blir starkare och starkare. På något sätt är du en inspiration och förebild för mig. Du visar upp en verklig bild av hur livet kan vara, att de inte alltid är rosa moln och lycka. De har fått mig att våga visa känslor mer och de tackar jag dig för! De är okej att känna sig som sexton, precis hur länge du vill och de finns ingen som kan döma dig för de! Fortsätt kämpa S, du är grym och jag tror på dig!!

    Svar: Tack snällaste C. Så himla fina ord - jag blir glad ända in i själen! Och haha ja, livet är verkligen inte bara rosa moln...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-06 | 09:39:12
  • linda säger:

    Man orkar inte sörja hela tiden, sorgen finns ju där ändå i bakgrunden. Du kan gott unna dig att ta en paus och fly in ett tag i Tindervärlden. Funderar på att göra nåt liknande bara för att för ett tag få känna lite positiva känslor....

    Läste nånstans att man går vidare snabbare om man tittar på nya killar. Det hjälpte tydligen att titta på bilderna på singelkillarna så ställde man om sig snabbare...så då gör vi det😊
    Kram

    Svar: Ja, men gör det du med. Det fungerar faktiskt. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-06 | 11:12:44
  • Ibland så... säger:

    Jag använde en dejting-app.. Vågade aldrig skriva till någon utan väntade till dem skrev till mig.. Radera de flesta och ansåg att de flesta bara var ute efter att ligga.. jag var endast på en dejt.. Kände mig obekväm och lite patetisk.. Bestämde mig för att ta bort appen, men innan jag hann det så var jag på ett mingel genom jobbet en kväll.. Stod och prata med en kille och när jag kom hem på kvällen så bara av en slump så råkade jag hamna på hans profil på dejtingappen.. han såg att jag hade kollat på hans profil och började skriva.. Idag är vi tillsammans och jag är så kär att jag kan spricka :)

    2014-05-06 | 11:56:08
  • Louise säger:

    Hej! Hittade din blogg iförrgår och har hunnit läsa varenda inlägg under dessa dagarna. Tycker verkligen om ditt sätt att uttrycka dig. Det känns som att det lika bra hade kunnat vara jag som skrev det. Alla känslor du beskriver har jag känt/känner jag. Jag blev lämnad för 4,5 månad sedan och kämpar med precis samma sal som dig. Våra historier skiljer sig åt en del, men det är exakt samma sorg och känslor. Även jag har en tarmsjukdom. Önskar att jag hade hittat din blogg ännu tidigare! Så skönt att läsa att man inte är ensam utan att det finns någon som går igenom samma och som kämpar med det i vardagen. Förstår att du får många kommentarer, men vill du ha någon att mejla med som går igenom något liknande finns jag här. Stort tack för din blogg i vilket fall :) den kommer jag fortsätta läsa.

    2014-05-06 | 12:07:48
  • Maria säger:

    Du ska inte ångra något! Du kan inte ana hur skönt det är att få läsa en blogg som är helt ärlig. Idag finns det bara massa bloggar med perfekta liv där inget av det mörka och ens innersta tankar kommer fram. En blogg som din behövs idag som visar att alla människor har känslor, behöver bekräftelse o.s.v. Fortsätt med att bara var dig själv, det är därför man älskar din blogg!

    2014-05-06 | 18:34:48

Kommentera inlägget här: