trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 192 (för sent)

Kategori: Allmänt

Vänner, nutella och skratt

Vänner. Vänner. Vänner. Ja, det känns som att ni är mina vänner. Vänner jag bryr mig om, vänner jag vill berätta saker för. Så vänner - det är mycket som händer just nu. Mycket som snurrar. Mycket som drar och sliter i mig. Jag behöver mer tid! Jag behöver några timmar till varje dygn. Några timmar till för att hinna prata med alla dessa härliga killar. Några timmar till för att träffa mina underbara vänner. Några timmar till för att kunna prestera på jobbet. Några timmar till för att hinna berätta om allt detta för er. Jag behöver mer tid!

Åh, jag märker verkligen skillnaden i hur jag ser på saker och ting nu jämfört med då. För några månader sen stirrade jag på klockan dag ut och dag in. Ville bara att tiden skulle gå. Nu, nu känns det som att tiden går för fort. Visarna rusar iväg och lämnar mig handfallen med en massa saker kvar att fixa.

Ikväll har jag varit med jobbet på boule och middag följt av en liten "dejt" med en kille på en bar. Världens sötaste kille var det. 23 bast, superambitiös, duktig, charmig, snygg och generös. Han bjöd mig på både drink och vin trots mina protester mot att bli bjuden och när jag berättade om all min skit ställde han sig upp och kramade mig. Åh, va fint det var. Så fint. Han vill träffas igen, den där nutellaälskande O. Och även om det inte slår gnistor vill jag nog göra det också. Träffas igen och äta lite nutella. Bara så. Enkelt och bra. Det behövs inte mer har jag insett. Det behövs inte mer än lite glada skratt och en burk nutella.

Kommentarer

  • Ann säger:

    Jag läste. Jag log. Ibland är livet inte svårare en så. Kram

    2014-05-10 | 03:09:57
  • Elin Maria säger:

    Jag har läst din blogg sen i höstas och jag antar att det finns många som liksom jag läser ofta men kommenterar mycket, mycket sällan även om vi hejar på dig, håller tummarna för dig och skickar våra tankar till dig.
    Just nu kände jag att jag så gärna, precis som många gånger de senaste dagarna, velat trycka "like" på bloggen, för det är så härligt att läsa att du mår bättre, att du har glada och bra stunder. Det märks verkligen att det börjat ske en förändring. Och det är bra. Fortsätt så.

    Jag vet egentligen inte vad jag ville säga med det här inlägget - jag ville nog mest trycka på "gilla". :)

    2014-05-10 | 11:17:18
  • Linda säger:

    Hej! Det gör mig glad att du verkar må lite bättre just nu och jag hejar på dig, alltid. Du verkar vara en så himla bra människa som förtjänar all lycka.

    Hur som helst, jag funderar på att signa upp mig på Tinder, men vet ej om jag vågar. Vet ju inte riktigt hur det fungerar? Kommer facebookvännerna att se det?? (för de vill jag helst inte..)
    Är de någon annan som vet, så hojta gärna till.

    2014-05-10 | 12:11:29
  • Linda säger:

    Hej! Det gör mig glad att du verkar må lite bättre just nu och jag hejar på dig, alltid. Du verkar vara en så himla bra människa som förtjänar all lycka.

    Hur som helst, jag funderar på att signa upp mig på Tinder, men vet ej om jag vågar. Vet ju inte riktigt hur det fungerar? Kommer facebookvännerna att se det?? (för de vill jag helst inte..)
    Är de någon annan som vet, så hojta gärna till.

    Svar: Hej Linda. Tack för dina fina ord. Skaffa Tinder! Man ser inte på Facebook att man har Tinder. Man ser bara vilka gemensamma kompisar och intressen man har på Facebook. Lycka till. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-10 | 12:11:30
  • Sarah säger:

    Du har så rätt. Det behöver inte alltid så gnistor, vara himlastormande och nästan göra ont av alla känslor. Ibland räcker det med det är sådär lagom bra, lite småmysigt och skönt för stunden.

    2014-05-10 | 12:22:45
  • Stina säger:

    Många säger att det är roligt att du mår bättre och många har betonat "lite" bättre.
    De kanske bara är "lite" jämfört med hur du mådde när du mådde som bäst med ditt ex.
    Men de tycker jag är så dumt bara! Så dumt att jämföra med!
    Som jag ser de kan du liksom inte må så mycket mer bättre an vad du gör just nu!
    Du låter lycklig och det är huvudsaken.
    Sen självkalrt kan de finnas saker som skulle göra dig lyckligare. Men de ska man inte gå groa sig över. För ALLA människor letar efter den där speciella lyckan hela tiden och glömmer att uppskatta nuet och hur lyckan känns IDAG.

    Älskar verkligen att se denna sida av dig. Känns helt underbart. Du är verkligen på top!

    2014-05-10 | 13:22:33
  • Anonym säger:

    Tänker precis som Stina. Vadå lite? Du är ju hur glad som helst jämfört med hur du var för bara någon månad sen! :) När jag läser din blogg så tycker jag inte att det har blivit lite bättre, det har blivit MYCKET bättre och det kommer förhoppningsvis att fortsätta så. Njut av allt som händer, alla killar, all nutella, vännerna, jobbet, ja allt! (vilket jag iofs tror att du redan gör) All lycka till dig S!

    2014-05-10 | 13:46:01
  • MK säger:

    Alltså <3 så jäkla glad för dina framsteg!

    2014-05-10 | 16:02:49
  • C säger:

    Du ska bara veta vad jag hejar på dig! Vilka fantastiska framsteg du gjort. Älskar att gå in här varje dag för att få följa din "resa", glädjas med dig och fightas med dig när de är tufft!

    2014-05-10 | 17:03:39
    Bloggadress: http://ceciliahagstedt.spotlife.se
  • Jessica säger:

    Åh va kul att gå på dejt, även om det inte slår gnistor :D
    Vart träffar du "dina" killar?

    2014-05-10 | 18:23:43
    Bloggadress: http://photohugs.se
  • Sofia säger:

    ÅH vad härligt att höra att du mår bättre nu! Senast jag läste var du fortfarande nere i mörkret. Heja heja heja!

    2014-05-10 | 19:04:56
  • S - med en fästman på Kumla Anstalten säger:

    Så roligt att läsa hur långt du kommit :D Så jäkla bra!

    2014-05-10 | 19:34:35
    Bloggadress: http://www.resangenomstraffet.blogg.se

Kommentera inlägget här: