trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 195

Kategori: Allmänt

Jobb och en särskild sovkamrat

Jag åker från jobbet nu. Har haft mycket att göra idag. Det har faktiskt varit riktigt roligt i stunder. Jag har blivit inkastad i flera olika projekt och för första gången känt mig som en fullvärdig medlem i teamet. Känt mig delaktig och värdefull. Det var hektiskt men häftigt. Jag åker från jobbet nu ja. Vill nästan inte erkänna det men sanningen är att jag inte är på väg hem till mig själv. Nej, jag sitter på en helt annan tunnelbanelinje. En tunnelbanelinje som tar mig hem till den där T. Trots både mina egna och hans förmaningar om att jag verkligen borde vara själv, vara själv och träffa en massa olika människor, är det som att kroppen inte riktigt lyder. Vill så gärna bli omhållen av denna människa. Skratta med denna människa.

Vad det betyder just nu vet jag inte riktigt. Jag vet däremot att helgen bjuder på inte mindre än tre olika dejter med helt andra män. Ja, jag känner mig falsk och vidrig som ens fortsätter prata med andra när jag åker hem till en särskild en på kvällen. Det gör jag verkligen. Men fan, jag trycker bort det för stunden. Särskilt som min främsta påhejare av det hämningslösa dejtandet är just nämnda T. Han menar på att jag behöver det. Ja, hörni, hur jag lyckades hitta en så fantastiskt självuppoffrande och omtänksam själ vet jag faktiskt inte. Men helt uppenbart är att det är just det jag har gjort.

Kommentarer

  • maja säger:

    han verkar fantastisk.
    och i övrigt: ha inte dåligt samvete. bara kör!
    så otroligt långt du kommit!!!

    2014-05-12 | 21:27:11
  • Anne säger:

    Jag antar att han gör samma sak? Kör sin grej på sidan av, menar jag.

    Men jag TYCKER ändå inte att du ska göra nåt som känns fel eller onaturligt för dig..? Om du är en tjej som tar en kille i taget.. Tvinga inte dig själv att bli nån du inte är.. Det är vad jag tycker. Men du är ju smart nog att tänka själv, det litar jag på.

    2014-05-12 | 21:36:51
  • GC säger:

    Känns det kul, så kör. Lev livet. Mr T verkar vara en bra kille. :)

    2014-05-12 | 22:17:35
  • Angelica säger:

    Kör på!! Om det är något du förtjänar så är det att köra ditt eget race och göra vad som faller dig in. Å speciellt eftersom T inte ser något fel i det, varför ska någon annan?
    P.s är så otroligt himla glad att du mår bättre<3

    2014-05-12 | 23:11:33
  • Anonym säger:

    Alltså.. Jag tycker absolut du ska leka runt lite nu. Du blev tillsammans med fittmongot när du var 17 år, du har mycket att ta igen. Det är ju när man är ung som man ska leka av sig, så man har gjort allt sånt där när man är redo för barn. KÖR PÅ!

    2014-05-13 | 01:31:51
  • johanna säger:

    Hej! Jag har varit ute på en lång resa och har inte varit inne på din blogg på många månader och jag måste bara säga hur glad jag blev när jag kikade in här och såg att du mår bättre. Bra kämpat! Fortsätt så här <3

    2014-05-13 | 02:37:44
  • Becka säger:

    Ibland är det nyttigt att vara själv men det kan du vara imorgon. Dessutom ska du träffa andra killar i helgen. Varför skulle det bra fel att träffa andra killar. Det är dejter och du har inte lovat någon av dem här killarna något. Så länge det är så tycker jag att du ska köra så det ryker.

    Läst din resa och är så imponerad hur långt du kommit. Har själv varit med om uppbrutna relationer om än inte så som ditt men jag vet och har känt vissa känslor. Kör på så länge du mår bra.
    Kram

    2014-05-13 | 10:18:34
  • Johanna säger:

    Fan vad härligt! Jag är helt säker på att dejtande kan vara bra för dig, bara för att få uppleva lite olika typer av killar och dessutom, det är ju superkul att dejta! Små fantastiska äventyr i vardagen.

    Och hur fantastiskt är det inte att jobbet känns bättre? Är helt hundra på att det har att göra med att du faktiskt mår så himla mycket bättre jämfört med vad du gjorde förut. All energi du förut var tvungen att lägga på att ta dig samman och klara dagen kan du ju nu lägga på annat och det är så värdefullt.

    Fan vad grym du är!

    2014-05-13 | 14:38:53
  • Fanny säger:

    Åh. Blir sååå glad!

    2014-05-13 | 14:56:43
    Bloggadress: http://fannyblingman.blogg.se/
  • emma med litet e säger:

    Lyssna på hjärtat och magen så går det åt rätt håll!

    2014-05-13 | 15:26:17
  • Jessica säger:

    Oj, inte dåligt du! :)

    2014-05-13 | 20:57:19
    Bloggadress: http://photohugs.com

Kommentera inlägget här: