trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 199

Kategori: Allmänt

Toppen
Jag mår mot alla odds toppen idag! Igår satt jag hela kvällen på kontoret och jobbade, tätt följt av ännu mera jobb framför datorn hemma. Inte förrän klockan två i natt kunde jag gå och lägga mig.

När jag vaknade i morse hade jag alla förutsättningar för att må kasst, men vet ni, det gjorde jag inte. Jag mådde faktiskt prima. Jag duschade, sminkade mig i alla fall lite mer än min vanliga sminkning, som består av enbart mascara, och gick med raska steg mot tunnelbanan. Skickade en miljard sms till höger och vänster som för att riktigt befästa min glädje till varenda människa som var villig att ta emot den. Solen fullkomligen strålade och jag var kalasnöjd med att faktiskt ha fått iväg den där rapporten som min chef mer eller mindre verkade ha räknat med att jag inte skulle fixa. Ha! Där fick han.

Dagen har sen gått i ilfart. Jag har haft supermycket att göra och kastat mig mellan uppgifterna. Det är fantastiskt att helt plötsligt känna att jag i alla fall har en chans att klara av jobbet. Helt fantastiskt är det.

Nu ska jag hem och ta fredag. En nervös, spännande, nervkittlande och förmodligen ganska stressig fredag. Åh Gud, måtte jag överleva även detta. Måtte jag överleva och sedermera kunna lägga ytterligare en ny upplevelse till handlingarna. Åh herre gud, hörni, jag har verkligen kastat mig ut på många okända vatten den sista tiden. Och ikväll gör jag det igen. Åh, hej vad det går åt alla håll nu.

Kommentarer

  • Elin säger:

    Ha en fortsatt underbar fredag och en underbar helg! Massa kärlek! :)

    2014-05-16 | 18:17:59
  • K säger:

    Tänker inte säga att ditt ex nog inte är så lycklig som han utger sig för att vara, för det kanske han är. Jag har ingen aning och det gör ju varken till eller från. Det som är så jäkla bra är att det till slut inte kommer att spela dig någon roll om han är det, för om han har en bra sommar så har det ändå inget med dig att göra. Din sommar kan vara världens bästa oavsett allt annat.

    Jag känner igen känslan du beskriver när man tar del av ett ex nya liv för tidigt. Kalldusch. Å andra sidan så blir det inte ens en dipp till slut, för till slut är det inte så intressant.

    Hoppas att du har en riktigt trevlig helg med spännande och givande möten!

    2014-05-16 | 18:43:35
  • Malin säger:

    Roligt att läsa att du har haft en bra dag! :)
    Jag önskar dig en trevlig helg!

    2014-05-16 | 18:59:08
    Bloggadress: http://www.malinasworld.blogg.se
  • GC säger:

    Trevlig fredag rara du. Slå klackarna i taket om du orkar. Kram :)

    2014-05-16 | 19:06:27
  • A säger:

    Härligt att du känner så! ❤️

    2014-05-16 | 20:12:49
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • sarah säger:

    Heja :)

    2014-05-16 | 23:02:05
  • rebecca säger:

    Vill bara ge dig lite kärlek såhär en lördageftermiddag - jag läser många bloggar, men din är verkligen den enda som jag går in på varje dag och känner att jag FÅR inte missa ett enda inlägg. Sluta inte blogga när de 365 dagarna har gått! Eller skriv en bok eller något. Du har verkligen en talang för att uttrycka dig skriftligt.

    2014-05-17 | 15:58:42

Kommentera inlägget här: