trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 201

Kategori: Allmänt

Min fantastiska lägenhet

Hej kompisar. Jag missade dagen. Har egentligen ingen anledning till det. Timmarna bara flög fram utan att jag egentligen lyckades uträtta något av värde. Eller nej. Det är inte helt sant. En sak har jag faktiskt gjort. Jag har flyttat alla mina grejer från mamma och pappas hus till min lägenhet. Alltså ALLA grejer. Känns himla bra faktiskt. Jag tar över den här lägenheten nu. Jag tar över den på riktigt. Satan va bra det känns. Herregud, att jag tänkte sälja den och flytta hem till farmor och farfar. Åh gud. Är så tacksam för att det svängde just när det gjorde. Är så tacksam för att mamma råkade hinta om att jag borde flytta just när hon gjorde. Är så tacksam för att min vän skaffade Tinder åt mig och därmed en massa potentiella besökare just när hon gjorde. Är så tacksam för att det fick mig att helt plötsligt faktiskt vilja bo här. För oj, va skönt det är. Oj, va skönt det är att kunna bjuda hem folk. Oj, va skönt det är att kunna sprida ut mina saker som jag vill. Oj, va skönt det är att ha en bostad som så sakteliga börjar kännas som ett hem. Oj, va skönt det är att ha en sån fantastiskt fin lägenhet. Jag känner mig oerhört tacksam för den. Oerhört, oändligt och innerligt tacksam.

Kommentarer

  • GC säger:

    Roliga nyheter detta. HURRA!! för att du känner så.
    Kram på dig rara S. :)

    2014-05-19 | 08:43:25
  • Hanna säger:

    Tjoho!! :D

    2014-05-19 | 09:20:54
  • emma med litet e säger:

    Vad härligt, passa på att ha det precis som du vill! Härligt att läsa om uppåt, men också om neråt, för det är så livet är vettu. Uppochner, nerochupp, grisen gal i granens topp. :)

    2014-05-19 | 12:54:33
  • S säger:

    Fantastiskt! Är så glad för din skull!!

    2014-05-19 | 18:44:04
  • Paula säger:

    Vad glad jag blir!

    2014-05-19 | 20:14:49
    Bloggadress: http://livehealthier.blogg.se
  • Tina säger:

    Åh vad roligt dig:D man ska nog aldrig underskatta att bo själv också. Jag bodde ihop med min kille i andra hand och när vi letade förstahandskontrakt så kände jag nä, fan det är inte rätt, jag vill känna att en tid så bodde jag själv med MINA grejer och minnen JAG skapat. Och jag är så himla glad att jag tog det beslutet:)

    Kramis!

    2014-05-19 | 20:28:33
    Bloggadress: http://www.tinis.me

Kommentera inlägget här: