trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 204

Kategori: Allmänt

Yay, megaångest och lite efterlängtad ordning

Jag sitter på jobbet. Har massor att göra. Vet att en sen kväll på kontoret väntar mig idag. Borde fokusera. Borde fokusera stenhårt så att stressen över allt jag måste göra inte äter upp mig i eftermiddag. Men det går inte. För bredvid mig ligger min telefon. Den lyser hela tiden. Den lyser på grund av diverse meddelanden som droppar in. Meddelanden från folk som vill träffas (yay!), meddelanden från folk som är besvikna över att jag har ställt in (ångest) och meddelanden från folk som är fly förbannade över saker jag har skrivit på den här bloggen (megaångest).

Jag känner mig uppriktigt sagt som världshistoriens sämsta människa. Vill ju inte säga nej till någon. Vill ju inte göra någon besviken eller ledsen. Vill på riktigt träffa de flesta som jag pratar med – jag har helt ärligt en jättebra känsla med nästan alla – men jag orkar inte. Är helt slut. Och jag har bara träffat tre olika killar! Känns som att jag har träffat arton stycken, men nej, på grund av ett antal inställda dejter har det bara blivit tre. Jag känner mig urusel.

Just nu finns det faktiskt en kille som jag är lite mer fascinerad av än de andra. Jag har inte träffat honom och jag vet egentligen inte varför just han fascinerar mig, men det är något med honom som känns intressant. Han var en av dem jag fick kontakt med under Tinder-natten i helgen – den ende av dem som inte pratade snusk och ville komma och hälsa på. Han verkar smart. Smart, ärlig och spännande. Det är bra. Det är verkligt bra.

I övrigt kretsar tankarna just nu mycket kring att jag måste få ordning på mitt liv. Måste få ordning på alla praktiska detaljer. Måste träna. Måste gå till läkaren. Måste fixa lägenheten. Måste, måste, måste träffa min familj och mina vänner. Men sen. Sen när jag har fått ordning på allt det där – då ser jag fram emot att dejta ännu lite intensivare. För vet ni, ja, det är superläskigt och skrämmande på många sätt, men också himla, himla roligt. Hej hopp vad många trevliga människor det finns därute.

Kommentarer

  • GC säger:

    Du måste först sköta det praktiska runt dig och sen på dötiden träffa killar. Ta inte hem dom utan träffas ute nånstans och ta en kopp kaffe. Det räcker dom första gångerna. Efter tredje uteträffen kan du ta hem dom om dom är intressanta. Kram :)

    2014-05-21 | 12:16:31
  • sonja säger:

    du MÅSTE inte. du MÅSTE ingenting!! försök tänka såhär: jag VILL träna för att jag vill må bra, jag VILL gå till läkaren för att kolla upp något(vestibuliten?), jag VILL träffa min familj och mina vänner.
    man måste ingenting här i livet, frågan är om man kan ta konsekvenserna om jag inte gör det. till exempel kan jag strunta i att gå till jobbet, städa rummet och träffa familjen. kommer jag att må bra av det? en dag kanske.. förmodligen inte så länge.. så då VILL man ju sköta det för att man VILL må bra. det är mycket lättare att göra saker om man gör det för att man vill. även med plugg eller vad som helst, att jag VILL lyckas på provet och då VILL jag också plugga nu, för att nå det där braiga resultatet.
    'don't give up what you want now for what you want the most'. till exempel, du vill lata dig nu men mest av allt vill du att lägenheten ska vara städad imorgon. så då får jag inte ge upp det där med städandet... :) vilken utläggning, som att du vore dum i huvet eller nått.. :P

    lycka till med grabbsen, och ta det lugnt! du har mååååånga år på dig och långsamhet förstör mindre än vad brådska gör.. :)

    Svar: Vilken bra kommentar Sonja!!! Tack. Och du har rätt såklart.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-21 | 13:14:31
    Bloggadress: http://aspergerkampen.blogg.se
  • Anonym säger:

    Whaaat? Varför är folk förbannade på det som står här?! Du har inte hängt ut någon (namn bild osv) eller varit elak.

    Svar: En dejt. Som jag inte ens minns att jag berättade om bloggen för. Kanske hittade han den av en slump. Jag vet inte. Men usch och fy va hemskt det var.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-21 | 15:30:53
  • elsa c.c. säger:

    Håller med GC! Om det känns för utmattande att träffa alla nu på en gång i ditt hem så ta en fika först, du verkar ju ta ut dig själv in i det sista med middag och fix och allt. Inte konstigt att du blir urladdad. Och om han som blev sur för att du skrev om honom, hälsa att du är ju otroligt anonym och ingen vet ju vem han är! Jäkla tönt alltså.

    2014-05-21 | 17:09:28
    Bloggadress: http://elsacharlottachristina.blogg.se
  • Elin säger:

    De finns inga måsten i livet! Du hinner de du hinner och gör de som gör dig glad och får dig att må bra! Så länge man mår bra finns de inget som måste göras :) livet är för underbart för att måsta göra allt. Tusen kramar!

    2014-05-21 | 19:05:29
  • Esther säger:

    Hej! Tycker du är grym! Tänkte ge ett tips som hjälpt mig själv rätt mycket då jag också varit en sån som helst vill göra alla andra glada... När du säger JA till något du egentligen inte vill så säger du NEJ till dig själv. Jag har lärt mig hur viktigt det är att säga JA TILL MIG SJÄLV och att jag måste vara mitt eget största fan, min egen bästa vän, min egen storasyster som finns där för att skämma bort mig och göra mig glad. Ibland när det är lockande att tänka först på alla andra så hjälper det mig att tänka på mig själv som en annan person jag behöver ta hand om, att jag är min egen lillasyster. Kram kram

    2014-05-21 | 21:57:40
  • Malin säger:

    Urs vad det är svårt att prioritera. Men det blir bara svårare av att låta andra prioritera sig själva först i ens eget liv. Det håller inte. Även om jag inte tror på varken "var din egen bästa vän" (för det är lätt att det blir att en är ens egen bästa fiende istället), eller "bra kvinna reder sig själv" som min mamma brukade säga, så tycker jag att det är upp till var och en att prioritera så att det blir hållbart för dom. Sen måste man ju ta ansvar för hur man har prioriterat, men det betyder inte att man tar på sig skulden för att någon annan tycker att du har prioriterat fel.

    2014-05-21 | 22:35:26
    Bloggadress: http://frmodligen.blogg.se
  • Anonym säger:

    Till dig att att tänka på ang. den arga dejten:

    If people wanted you to write warmly about them they should have behaved better. You own everything that happened to you.

    2014-05-21 | 22:54:05
  • J säger:

    Och Kom ihåg att du inte måste dejta/snacka med många på en gång bara för att du är i dejtingsvängen.
    Det gjorde mig otroligt stressad när jag nätdejtade, det är svårt att hålla reda på vad man sagt till vem och vem som är vem. Jag upptäckte att det var mysigare/roligare/bättre att beta av en i taget. Chatta el mejla, dejta och ta ställning. Jag han iof bara med fem dejter men jag var väldigt restriktiv. Jag skulle heller aldrig velat/vågat göra så avancerade första dejter. Du måste vara rädd om dig (det enda måstet!) och ödsla inte mydmiddagar om du inte ens vet om du vill ha honom i ditt liv. En kaffe på stan är perfekt. Vill msn kan det bli en middag, men då slipper du krav.
    Kom också ihåg att många inte är den man vill och tror. Jag kunde få asbra feeling på nätet men i verkligheten var det blä!
    Min dejt no 5 är jag dock gift med sedan tre mån idag :-)


    Svar: Det är ett bra tips, tack snälla. Tar mig inte an några nya killar nu kan jag säga. Det går ju bara inte.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-22 | 10:48:46
  • Lisa säger:

    Hej!
    Tänkte inte kommentera men slank in här av misstag (?! Fel ordval) för några timmar sen och har sedan dess betat igenom många av dina inlägg (inte alla men näst intill skulle jag säga).
    Tänkte inte kommentera för att "så gör man inte" men jag tänkte, why not?
    Ville bara säga att jag tycker att (av det jag läst här, vet att en människa inte får plats i en blogg, att det finns så mycket mer) du är asgrym. Så jävla stark och asgrym.
    Forsätt vara det.
    Kramar från en helt okänd människa

    Svar: Tack snälla du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-22 | 14:59:33
    Bloggadress: http://lmagnusson.blogg.se
  • Fanny säger:

    Men hallå, vilka är förbannade över det du skriver på bloggen? Det känns som om någon är värd att få ha ett ställe att släppa ut tankar och saker på så är det du. Du har inte uppget några namn. Hade det varit nån annan som blivit utsatt av samma saker som du blivit hade de kanske rent av skrivit ut vem som har gjort vad, vem som gjord vissa hemska saker. Vet ju inte vem som som är arg på dig men du bör verkligen inte ha dåligt samvete över nåt, verkligen inte.

    2014-05-22 | 17:06:08
    Bloggadress: http://fannyblingman.blogg.se

Kommentera inlägget här: