trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 205

Kategori: Allmänt

Skämtsam, filterlös och naturluft

Utmattad. Ja, helt galet utmattad är jag idag. Inledde dagen med ett studentbesök. Hela förmiddagen satt jag och en kollega från en annan avdelning (men åh, vilken härlig tjej) och pratade med studenter. Jag var på värsta skämtarhumör och spårade ur totalt. Vet inte riktigt vad som hände. Kände mig väldigt professionell inledningsvis. Sen hände någonting. Och jag började berätta om vigheten och min kollegas spruckna kostymbyxor samtidigt som jag drev med det faktum att min avdelning är den coolaste. Ja, det var högst oklart vad som hände. Men roligt var det. Om än en smula oprofessionellt.

Dagen fortsatte sedan med psykologbesök. Hej och hå. Sprang till tunnelbanan som vanligt. In hos psykologen för att kasta ur mig en del av tankevirrvarret. Som av en händelse pratade vi just om den här nya extroverta sidan av mig, en sida som inte bara är utåtriktad utan olyckligtvis även helt filterlös. Ja, det börjar bli ett problem. Dessa ständiga utsvävningar och okontrollerade uttalanden. Jag måste verkligen göra något åt det.

Efter psykologbesöket hade jag ett ton arbete att göra på jobbet. Med alldeles för lite fokus försökte jag beta mig igenom att göra-listan. Nej, det gick inget vidare, det blir troligtvis helgjobb för min del, förutsatt att jag inte är galet effektiv imorgon vill säga… Jo, den möjligheten finns ju ändå tänker jag.

Nu, nu ligger jag i vart fall på mage i min säng. Borde ha somnat för många timmar sen. Borde ha gått och lagt mig och gett min kropp den sömn som den så desperat behöver. Men nej. Jag följde ett annat desperat behov och tog ett nervöst samtal från en kille som jag har smsat lite smått med. Han sov i tält i natt bara för att han tycker att det är så härligt att känna naturen. Men åh, vilken härlig en. Det måste jag verkligen säga. Jag vill också sova i tält och andas, känna och riktigt omfamna naturen. Åh, va härligt.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej! Haha, jag gör precis samma sak som du. Har gått in i någon sorts hybris som på ett sätt är jävligt underhållande (det HÄNDER så mycket!) och på ett sätt är lite oroande (jag kommer på mig själv när jag varvar ned på kvällen att jag hela dagen uppfört mig som en berusad person med noll kontroll över vad jag säger). Men hah, kul att det tydligen är en grej som händer när man börjar komma över en relation? Eller ett relationsslut, that is.

    Svar: Helt galet känns det ju...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-23 | 18:04:43
  • frida säger:

    Hittade din blogg idag och har redan hunnit läsa de flesta inlägg. Vilka texter! Sitter i samma sits fast är bara på dag 29. Läste ett av dina inlägg om när han inte kom hem. Det var som om jag skrivit det. Allt stämde. Allt allt allt. Jag trodde han var död. Varför har han inte hört av sig? Jag ringde honom, ringde alla sjukhus, alla vänner. Gick ut och leta. Satt i duschen i timmar. Sen kom han hem på morgonen därpå. Som om ingenting. Hade en lång förklaring som lika gärna kunde stämt. Men på något sett såg jag det. Hittade hennes nummer och hon berätta allt. Nu är allt upp och ner, åt helvete faktiskt, men dina senaste inlägg ger en sån jäkla trygghet. Fortsätt skriv!

    Kram Frida

    Svar: Lycka till Frida. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-23 | 21:31:17
  • Kio säger:

    Var går du hos psykolog? Jag behöver verkligen börja gå till en själv, blev precis lämnad. Bra blogg!

    Svar: Hej Kio. Går hos PRIMA. Jättebra har de varit. Lycka till!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-23 | 23:32:27
  • Jessica säger:

    Haha underbart att du kan bjuda så mkt på dig själv!! :D

    2014-05-25 | 19:50:12
    Bloggadress: http://photohugs.se

Kommentera inlägget här: