trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 209

Kategori: Allmänt

Sömnberövad men åh så levande!
Igår somnade jag vid halv tre med en godispåse i famnen. Gick upp klockan sex i morse och var på jobbet kvart i sju. Kände mig svinkorkad. Svinkorkad som var uppe så sent. Men samtidigt. Sommarluften gör mig galen. Glad. Levande. Trots mitt zombieliknande sömnberövade tillstånd har jag aldrig känt mig så levande. Levande och på riktigt nyfiken, kreativ och sprallig igen. Den där spralligheten får jag dock betala för idag. Och det är inte hållbart. Det vet jag. Alldeles nyss somnade jag på toaletten. På riktigt slumrade jag till och visste inte vart jag var när jag slog upp ögonen. Lite läskigt faktiskt. Sitter med en jätteuppgift som redan borde vara klar. Den är knappt påbörjad. Oh happy days. Lägenheten ser ut som ett bombnedslag och absolut ingenting är förberett inför min inflyttningsfest på onsdag. Jaja, det löser sig. På något sätt löser det sig. Önskar dock att jag slapp det här med att sova. Tänk, för några månader sen önskade jag mig inget hellre än att få slumra till och få en stunds ro. Nu har jag inte tid. Inte tid att sova. Inte tid att vila. Nej, jag vill leva! Ut och träffa människor. Ut och andas. Ut och stå på händer. Ut och leka med hunden. Ut och dricka drinkar. Ut och promenera. Ut och äta glass. Ut och leva. Ut och leva hörni. Fattar ni att jag faktiskt vill ut och leva igen?

Kommentarer

  • Ehlin säger:

    Men vad u-n-d-e-r-b-a-r-t! Så glad för din skull!!! :D Tänka sig att det blev bra ändå!!

    2014-05-26 | 17:49:43
  • Klara säger:

    Jag är så himla glad för din skull! :) Svara på våra frågor när du har tid och orkar, ingen brådska!! :D

    2014-05-26 | 18:38:46
  • Hanna säger:

    Ut och lev. Men har bara ett liv och hur det än blir kan man bara gå framåt. Gör det bästa av ditt framtida liv, som jag ser att du är på väg att göra och det är UNDERBART!

    2014-05-26 | 18:49:38
  • Amanda säger:

    Det är så underbart!!!!! Heja dig!!!

    2014-05-26 | 19:56:31
  • Fanny säger:

    Så. Jävla. Bra.
    !!!!!!

    2014-05-26 | 20:57:17
    Bloggadress: http://fannyblingman.blogg.se/
  • agnes säger:

    det är ljuvligt <3
    önskar jag fick va me på din inflyttningsfest.
    du är bäst

    2014-05-26 | 21:27:02
  • Tina säger:

    Blir så himla glad av det hääääärrr!!!!

    Inte för du är trött kanske (Hoppas du får sova lite) men att du känns som himla levande.

    kramis!

    2014-05-26 | 21:38:37
    Bloggadress: http://tinis.me
  • Anonym säger:

    Men hur jävla fantastiskt var det där att läsa?! Go bara go!

    2014-05-26 | 21:44:51
  • Maria säger:

    Du är så jävla bra!

    2014-05-26 | 23:59:01
  • Sofia säger:

    Åh vad härligt ,du är så värd det! Lev livet sova kan man göra när man är gammal. Kram

    2014-05-27 | 07:18:43
  • Jessica säger:

    Åhh vilken härlig känsla! =)

    2014-05-27 | 07:55:56
    Bloggadress: http://photohugs.se
  • Marie säger:

    Tjohoooo!!!! Heja, heja dig! Underbart!

    2014-05-27 | 08:58:08
  • Marika säger:

    Du har kommit så långt! Är så glad för din skull! 💜

    2014-05-27 | 10:06:38
  • Sara säger:

    Fina du! Så underbart att läsa dina ord som andas hopp och livsglädje. Det som inte dödar härdar!! Fortsätt kämpa, du kommer att få en asgrym sommar med den inställningen. :) Kram.

    2014-05-27 | 10:15:37
    Bloggadress: http://sarasvamlar.wordpress.com
  • Anna säger:

    Blev själv lämnad på ett brutalt sätt efter ett 7 år långt förhållande sedan tonåren för 2 månader sedan. Hittade din blogg och har funnit så otroligt mycket stöd här!!!




    2014-05-27 | 15:54:33
  • Johanna säger:

    Haha I feel u! Efter min depression tog det flera månader innan sömnen ställt in sig rätt igen, köpte hem Celsius på flak för att klara av de tröttaste dagarna! :D Kämpa på - det är en sommar bakom hörnet!

    2014-05-27 | 17:13:45
  • C säger:

    Hur kommer man dit? Till tillståndet att vilja promenera/dricka drinkar/leva?

    2014-05-27 | 19:11:51
  • Malin säger:

    Du är en riktig kämpe. Du har verkligen kommit långt. Härligt att du har hittat livsglädjen och en positiv inställning. :)

    2014-05-27 | 20:01:45
    Bloggadress: http://www.malinasworld.blogg.se

Kommentera inlägget här: