trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 313

Kategori: Allmänt

Mandlar, soffa, glad

Vaknade i ottan idag. Hade ONT. Kan man operera bort sina halsmandlar vid 26 års ålder? Vid minsta förkylning svullnar de jäklarna till stora köttbullar i halsen. Köttbullar som bultar, svider och värker. Satan i gatan vad jag hatar dem.

Den här dagen spenderar jag i soffan. Jag och R. Ja, vi hänger rätt mycket nu, det ska jag erkänna. Men det är bara så otroligt underbart. Jag kan liksom inte hålla mig borta. Vill alltid vara nära. Vill alltid höra hans röst. Vill alltid snubbla över hans felplacerade skor i hallen och ha hans famn några meter bort för eventuella akuta krambehov.

Ja, hörni. Jag är kär. Jag är lycklig. Jag är tillfreds. Tankarna snurrar fortfarande och skapar diverse orosmoln och andra ångestspöken, men de gnager inte på samma sätt längre. Minsta lilla svarta tanke ersätts ju av bubbelgumsrosa fluffiga kärleksmoln. Så är det verkligen. Det onda, ledsna, förvirrade och jobbiga kan komma men försvinner innan jag ens hinner fundera över det. Jag har ju R. Och med honom kan jag inte vara annat än glad. Töntigt, löjligt megakalasglad.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du är fantastisk.

    2014-09-07 | 22:43:54
    Bloggadress: http://sjufargeravsorg.blogg.se
  • Jennie säger:

    Är ganska skeptisk till att operera bort mandlarna då dom finns till för att förhindra att infektioner vandrar neråt mot lungorna och hjärtat. Knapra bafucin, överväg vitamin tillskott och försök tänka positivt! Hatar själv att ha ont i halsen. Kram på dig! <3

    2014-09-08 | 11:59:42
  • Ofelia säger:

    Min pappa opererade bort sina vid 30+ någonting så det ska gå!

    2014-09-08 | 12:33:12
    Bloggadress: http://ofeliapollyjean.tumblr.com
  • Ofelia säger:

    Angående att inte operera bort dem pga att de ska förhindra infektioner så kan mandlarna bli för mottagliga om man har problem med dem ofta. En vän till mig hade såna problem med halsmandlarna och blev sjuk jämt under en period på ungefär ett år, efter att hon opererade bort dem så har hennes sjuktid minskats drastiskt!

    2014-09-08 | 12:38:53
  • Malla säger:

    Jag fick halsfluss gång på gång i 20-årsåldern och har aldrig fått några men, efter att jag fick mandlarna bortopererade.



    2014-09-08 | 12:47:58
  • maja säger:

    hallåja.
    jag har alltid haft rekordstora halsmandlar. hade halsfluss flera ggr om året tills jag var 23 och opererade bort dem helt.

    och herregud det var typ sjukt bra. har inte haft en enda infektion som "gått ner i lungorna och hjärtat" (tror det är en myt) utan får ont i halsen men slipper ha golfbollar där. så kör. gört. är mitt tips.

    2014-09-08 | 18:02:34
  • Hanna säger:

    Jo man kan operera bort halsmandlarna som vuxen.

    2014-09-08 | 21:24:09
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se
  • Jessica säger:

    Va skönt att läsa! Man blir lixom glad för dig =)

    2014-09-09 | 07:09:12
    Bloggadress: http://lifetale.blogg.se
  • Jenny säger:

    Jag opererade bort mina när jag iofs var 19 (men ändå "vuxen") efter att ha ätit 10 kurer med antibiotika (bredspektrum) på ett år. Har sen dess (1998) i princip aldrig ont i halsen. Jag fick lunginflammation en gång efter en influensa orsakad av mina två bacillterrorister på dagis. Gör det! Det finns ingen anledning att få halsfluss varje gång man blir förkyld.

    2014-09-09 | 09:23:05

Kommentera inlägget här: