trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 328

Kategori: Allmänt

En mugg och lite godis

Ååh, jag har glömt att berätta om min onsdagslunch förra veckan. Åt en fantastisk sallad med räkor, hoummus, avokado, bulgur och frön tillsammans med en underbart härlig kvinna som jag har träffat via bloggen. Jag har skrivit om henne förut. Precis som förra gången vi sågs inledde hon med att ge mig en present från Leila's affär. En mugg där det står "Practically perfect in every way". Hon är ta mig tusan det, inte jag. Hon är grym.

I övrigt då? Jovars, har haft en okej dag. Sjukt dålig morgon, oklart varför, följt av en helt okej dag. Helt okej förutom att jag har känt av en konstigt spänd stämning bland några av mina allra bästa kollegor. Lite jobbigt. Som tur är har jag haft fullt upp hela dagen. Så pass fullt upp att jag inte alls hunnit småäta. Det är grymt när det är så. När jag inte ens hinner tänka att jag är sugen för att annat pockar på min uppmärksamhet. De dagar jag har lite att göra stoppar jag konstant i mig saker. Äpplen, persikor, sesamkakor, cola zero, te, ahlgrens bilar, yoghurt, nötter eller kaffe latte med en massa kanel och kakao. Allt möjligt glider ner de dagarna.

Just nu sitter jag hemma i soffan och mofflar godis. Måndagsgodis. Som bara vuxna får äta... Salt och blandat och S-märken. Jaaa, det är mina favoriter det. Nu ska jag ringa upp min syster som tydligen inte vet vad som händer i mitt liv längre nu när jag inte uppdaterar bloggen lika ofta. Hej hopp!

Kommentarer

  • agnes säger:

    alltså lyckan på picknicken när jag insåg att du är en lakritsmänniska<3

    2014-09-23 | 19:10:15

Kommentera inlägget här: