trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 6 Fortsättning (Det tar aldrig slut för mig)

Kategori: Allmänt

Hennes pojkvän, rättfärdigande, save the date, tatuering

Jag har inte nämnt det förut, men hon hade hela tiden en respektive också. En pojkvän som hon inte ens gjorde slut med samtidigt som min f.d. pojkvän lämnade mig, utan någon vecka senare. Hade jag fått veta att han hade träffat henne på en gång, hade han inte fått bo kvar i lägenheten. Jag vill tro nu att jag hade varit så stark i alla fall. Då hade han inte haft någonstans att ta vägen. Han hade bara mig. Och nu har han ersatt mig med henne.

Vad har hon sagt till den bedragne, lurade pojkvännen? Hur känner han för att hon har tagit en annan man till deras säng, när de fortfarande var ett par, och haft sex? Jag tror inte att han vet. I de förbannade sms:en skrev hon att hon äntligen gjort slut, men inte berättat att hon träffat någon. För det är ju inte relevant. Inte när man ljuger för sig själv, rättfärdigar sitt svek för sig själv, genom att intala sig att man inte älskat sin partner på länge, att det ändå varit slut långt innan. Trots att partnern inte hade en aning. Trots att partnern trodde att denne var mer älskad än någonsin. Nej, i deras huvuden, är det inte relevant. Hur kan de leva med den lögnen?

Hur kan de bygga sin relation på såna svek? Hur har de faktiskt klarat av att rättfärdiga det för sig själva? Hur har han förklarat save the date-mailen vi satt och gjorde samtidigt som han inledde en relation med henne? Med två foton av oss, som han valde, där han tittar på mig som om att jag är det mest fantastiska i hela världen. Där hans blick utstrålar så ofattbart mycket kärlek. Hur har han förklarat att han samma dag som han åkte hem till henne för att ha sex, var tvungen att åka förbi vår gamla lägenhet och hämta våra sista saker först? Nu i efterhand har jag upptäckt att han inte alls hämtat alla saker, utan lämnat kvar mycket av det som var mitt. Han hade så klart annat i huvudet. Usch.

Och hur, det undrar jag verkligen, hur har han förklarat den färska tio centimeter stora tatueringen av mitt födelsedatum på armen? Där han lämnat utrymme under för våra barns födelsedatum. Hur kan det här ens hända? Det känns så fruktansvärt overkligt.

Svartsjuka

Den här svartsjukan jag känner. Den är så oerhört jobbig att bära. Dels för att den helt enkelt äter upp mig inifrån. Dels för att det inte är en sån person jag vill vara. Jag vill verkligen inte det. Jag vet ju att han måste få leva sitt liv som han vill. Att jag inte kan bestämma över vad han gör och inte gör. Men det är som en besatthet. Det är som en mani som har tagit över min kropp. Som gör att alla logiska tankar inte får fäste. Som gör att alla skräckscenarion min hjärna klarar av att producera spelas upp om och om igen. På dagarna. På nätterna. De förföljer mig i mina drömmar. Aldrig blir jag lämnad i fred. Aldrig får jag ro.

Kommentarer

  • Jessics säger:

    Har läst alla dina inlägg och kommer att följa din blogg tills den dagen du mår bra igen! När jag först läste vad som hänt blev jag arg, ledsen och frustrerad!
    Hemskt sätt att avsluta ett fint förhållande.
    Men jag hoppas och vet att du kommer att komma ur detta, bara ta varje dag som den är och kanske ska du åka iväg en vecka med en kompis eller själv? Bara se något annat än det du är van vid?
    STOR KRAM!! <3

    Svar: Jag har funderat på att åka iväg. Men allt i min kropp säger nej. Jag vet inte om jag ska lyssna på den eller inte. Det jag saknar är trygghet. Gud vad jag saknar trygghet. Vågar inte resa. Aldrig rest utan honom. Det är hemskt, men sant. Stor kram
    Sara

    2013-11-05 | 19:37:55
  • Linda säger:

    Hej! Nu har jag läst igenom alla dina inlägg, och fy fan alltså! Vad säger man, finner inga ord! Blir så arg, hur kan man göra så mot en annan? Är man rädd eller osäker, prata med den person man lever tsm med. Lös det eller gör slut med respekt för den person man en gång älskat och levt med! Att ta den enkla vägen och inte ens förklara eller stå för det man gjort är vidrigt!

    Jag vill bara säga fortsätt kämpa och ta en dag i taget! Sysselsätt dig, gråt, skrik, tillåt dig känna precis det du vill, umgås med nära och kära! Och även om det inte känns så just nu så var glad att du slipper denna person i ditt liv! Han är inte värd din kärlek, och en vacker dag då du minst anar det kommer du hitta den rätte, den kärlek som ger dig det du är värd och som kommer värna om dig och ge dig respekt! Allt som denna karl inte gjort! Styrkekramar till dig, och du är starkare än vad du tror, det ser jag när jag läser! Du kommer bli lycklig igen <3

    Svar: Hej Linda. Jag är så fruktansvärt ledsen för hur han skötte det. Det har gjort allt så mycket värre. Men samtidigt. Samtidigt är den tanke jag varje natt somnar med - han är borta, han älskar mig inte, han vill inte vara med mig, han väljer någon annan. Och oavsett om han varit ärlig, antar jag att det hade varit så. Det gör så förbannat ont. För jag kan inte sluta älska honom. Tack för att du bryr dig så.
    Sara

    2013-11-05 | 19:42:14
  • asta säger:

    fyfan vad du är BRA.

    Svar: Tack Asta. <3
    Sara

    2013-11-05 | 19:43:41
  • lino säger:

    Åh fy vad jag är imponerad av dig.

    Kom ihåg, allt det du känner just nu är okej!!!! Förminska inte dig själv och dina känslor, låt dom explodera! Det är det enda som hjälper. Tryck inte undan nåt. Var svartsjuk, var ledsen, arg, besviken, glad i någon sekund utan dåligt samvete.. Låt allt bara komma.

    Du är så himla stark!!
    Många kramar.

    Svar: Tack Lino. Jag bara känner inte igen mig själv i de här känslorna. Det är det som är svårt. Men jag har hört det förut - man måste känna ut det. Jag försöker, även om jag har stora spärrar ibland. Stor kram.
    Sara

    2013-11-05 | 20:28:46
    Bloggadress: http://muskos.blogg.se
  • T säger:

    Jag fortsätter att läsa, och att kommentera. Egentligen mår jag själv dåligt av att läsa eftersom det väcker så fruktansvärt många känslor- inte en enda bra! Men sen tänker jag på hur jävla bra det är för dig att skriva, det gjorde jag också men som jag sedan slängde, varje liten lapp åkte ner i soptunnan. Jag vet att det kommer att ta mer än 365 dagar men jag vill så himla gärna följa med dig på din resa. Som sagt, 5 år och 11 månader har gått för mig och orden, lögnerna, varje litet snedsteg som jag så gärna själv hade fått upptäcka spelar om och om för mig med. När jag minst anar det. Men det blir bättre och trots att det slutade annorlunda för mig (vi vet inte ditt fantastiska slut dock) så har jag blivit så stark. Så jävla stark och jag ger mig ofta en klapp på axeln och tycker att jag är så bra. Under detta året som vi alla får följa dig så kommer det att finnas ups and downs. Men tänk den dagen när du känner lycka igen, när du kan skratta utan att må dåligt, när du kan äta vad som faller dig in, när du kan tänka på dom och inse att det dom gör är fel och att dom vet om det.. Heja dig! Och jag läser kanske lite för min egen skull också, för att få igenom igen, för att bearbeta och kanske för att peppa dig, lite iallafall? ! 👍💕

    Svar: Hej du fina fantastiska människa. Det gör mig ont att höra att du fortfarande, efter nästan sex år, måste lida i stunder. Men SÅ bra att du känner dig stark. Ge dig själv många klappar på axeln, det förtjänar du. För mig är det som att en tanke slår rot i min hjärna, och sen blockerar den allt annat. Om jag skriver den här känns det som att jag får bort lite av den. En liten liten del försvinner och det är så oerhört värdefullt. I åtta veckor har jag också skrivit lappar. I små block här och där. En massa dokument huller om buller på datorn. Tack för att du läser, kommenterar, finns där. Många kramar
    Sara

    2013-11-05 | 20:48:23
  • Sofia säger:

    Det blir bättre, jag lovar och svär! Men det känns förjävligt och han är inget annat än en enda människa som inte förtjänar din kärlek och dina tårar! Vi är många som finns här på nätet, läser och stöttar! Precis som många andra kommer jag finnas här till den dagen du mår bra, som en osynlig push på vägen! Styrke kramar till dig 💕

    Svar: Det är ovärderligt att ha människor därute, en osynlig push på vägen. Tack och stor kram.
    Sara

    2013-11-05 | 20:59:31
  • P säger:

    Trots all den smärta du går igenom så är du också en inspiration till styrka. Din sorg får mig att stärkas eftersom du inspirerar mig till att hålla fokus på det som är viktigt och det som får mig att må bra. Din kamp känns nära fast vi inte känner varandra för jag känner så igen mig och minns den smärtan. Minns varför jag är där jag är och hur glad jag är för att jag tog mig ur det mörka hålet. Fortsätt kämpa. Jag är med dig.

    Svar: Tack P för din fina kommentar. Det är fantastiskt att veta att andra kan läsa detta, som just nu bara en jobbig sörja, och ändå känna att det inspirerar till att ta vara på det viktiga i livet. Om du bara visste hur jag önskar att jag inte tagit mitt liv så för givet. Uppskattat det mer. Stor kram
    Sara

    2013-11-05 | 21:04:44
  • Anonym säger:

    http://www.youtube.com/watch?v=yTCDVfMz15M

    Listen <3

    Svar: Jag gör. Tack.
    Sara

    2013-11-05 | 21:26:15
  • Louise säger:

    Detta låter nog väldigt hemskt, men jag har redan blivit beroende av din blogg och klickar in mig här hela tiden. Trots att det är så fruktansvärt hemskt så vill jag läsa mer, veta mer, förfasas mer.
    Jag funderat på vad den nya tjejen är för en konstig människa som vill inleda en relation med en förlovad man, men när du nu skriver att hon själv var i en relation så förstår man lite mer. Både hon och ditt ex verkar vara extremt egoistiska och själviska människor som bara tänker på sig själva och ingen annan. Tack och lov kommer såna egenskaper alltid i fatt en, på ett eller annat sätt, även fast jag vet att det inte hjälper dig just nu.

    Jag har fått mitt hjärta krossat rejält en gång, dock inte på samma sätt som du och jag vet att det sista man vill höra är "det kommer bli bättre, du kommer hitta någon annan som kommer göra dig lyckligare" så jag tänker inte säga det.
    Just nu behöver du sörja, sörja så mycket du orkar och behöver och sen måste du bli lycklig med dig själv.
    Det kommer bli en lång och tuff väg, men det känns som att du redan är en bra bit på vägen!
    Kram!

    Svar: Hej Louise. Det är inte hemskt. Jag är på samma sätt beroende av att berätta. Berättar för frisören, för bekanta som egentligen inte är nära, för alla. För jag hoppas att någon ska kunna förklara för mig. Jag vet inte vem hon är. Hon kanske är en snäll person. Precis som jag ju vet att min f.d. pojkvän är en fin person. Någonstans djupt djupt därinne. Men allt hon visat upp för mig är så jäkla vedervärdigt så jag har svårt att vara objektiv. Är så äcklad över att hon haft nyckel till min lägenhet, tagit sin hund dit, och legat i min säng. Mina böcker låg på sängbordet? Min korg med en miljon privata saker stod under bordet, precis vid sängen. På kroken på dörren hängde mina kläder. I garderoben var det fullproppat med mina saker. I badrummet låg mitt halsband. Bredvid tandkrämen. Första två veckorna hade min f.d. pojkvän den omtalade datorn. När jag går in på den kan jag se att fem av mina miljoner bröllopsbilder, liggandes i en mapp märkt BRÖLLOP har öppnats under den tiden jag inte haft datorn. Jag såg webbhistorik där någon tittat på flera avsnitt av Lyxfällan. Min f.d. pojkvän har aldrig titta på Lyxfällan. Det var hon. Jag vet inte vem som har öppnat mina bröllopsbilder. Hon eller han. Men om det är hon. Då ifrågasätter jag verkligen hur hon tänker. Tack för din kommentar. Det är fint att veta att ni finns där. Stor kram.
    Sara

    2013-11-05 | 21:30:44
  • Michael säger:

    Det är ett jättebra tecken att du har kraft till att skriva. Fantastiskt att se att du inte behöver gå ensam genom detta. Kram

    Svar: MIchael - jag kommer ihåg dina kommentarer från förut. Tack för att du är med. Kram
    Sara

    2013-11-05 | 21:31:36
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Josefine säger:

    Har läst alla dina inlägg nu. Lider så fruktansvärt med dig. Ut med all ilska & sorg, låt det ta tid, det är så jävla okej att känna allt det du känner. Men för varje dag, försök istället omvandla tankarna. Man villl inte vara med någon som behandlar en som skit, man vill inte vara med någon som faktiskt inte vill vara med en själv. Hur ont det än gör.. Men du är ju värd någon som tycker om dig minst lika mycket som du tycker om honom! En man som aldrig ens kan komma på tanken att såra dig. Du är stark, du klarar detta!

    Svar: Tack Josefine. Jag bara önskar att hjärtat kunde fatta den enkla logiken. Men det gör det inte. Det gör bara ont. Stor kram.
    Sara

    2013-11-05 | 22:02:59
  • agnes säger:

    när jag mådde väldigt dåligt förut läste jag och lyssnade mycket på Ann Heberleins texter. de har hjälpt mig så mycket. här är ett litet utdrag:

    "Jag önskar att det finns någonting jag kan säga, magiska ord, tröstande ord, försäkring om att det blir bättre, att livet är vackert också. Ni kommer överleva. Jag har överlevt. Helvetet gav vika. Det vill jag att ni ska veta, det vill jag att ni förstår och tror på. Det blir bättre. Allt som är svart och gör ont försvinner inte - det kan jag inte lova - men det blir lättare. Och det blir bättre."

    stora stora kramar till dig, tänker på dig och hoppas att du får sova gott inatt.

    Svar: Jag har nästan gett upp hoppet om att sova gott. I drömmarna styr jag ingenting. Där är jag utelämnad åt allt hemskt som rör sig i min hjärna. Tack för dina ord. Jag bär med mig dem. Kramar
    Sara

    2013-11-05 | 22:14:01
  • C säger:

    Åh det är så mycket jag känner igen mig i. Allt typ. Och svartsjukan, fy, den är vidrig. Och precis sådär "jag VILL inte vara den här personen" det malde i mitt huvud också. Och hur dom kan leva med sig själva?! Men det kan dom inte längden, det går inte, till slut slår det tillbaka hårdare än hårdast. Det är enbart du som kommer ur detta som en vinnare! Så är det.
    Förstår också att du berättar för alla, så gjorde jag med. Kanske till för många men det fick mig att må bra och det var det viktigaste.
    Många Kramar!

    Svar: Så bra och starkt att du är vidare. Att du klarat det. Det är skit att inte vilja känna det man känner. Inte kärleken, inte svartsjukan, inte något. Stor kram
    Sara

    2013-11-06 | 00:12:15
  • Larah säger:

    Mina tårar vill inte sluta rinna,,jag känner inte dig personligen men känns som jag känner dig ändå,,jag kommer följa dig varje dag under dina 365 dagar,,du kommer aldrig vara ensam i detta,,jag finns här plus så många andra fina människor,,ge aldrig upp hoppet,,det sista som överger människan,,,massa kramar till dig du fina,,,<3

    Svar: Tack fina du.
    Sara

    2013-11-06 | 01:06:42
  • Michaela säger:

    Jag förstår att det känns skit. Och det kommer antagligen att kännas skit fruktansvärt länge. Jag vet hur det är att gå i bitar och slitas mellan känsla och förnuft. En dag kommer det att kännas lite lite bättre. Det kanske är långt dit, det kanske dröjer dina 365 dagar, kanske ännu längre, kanske några månader från nu, det är inte väsentligt. Det som betyder någonting är ATT den kommer. Och det gör den. Jag grips av din historia och känner igen mig mycket i det du skriver. Jag kommer fortsätta följa dina kamp och hoppas att du står ut att vänta tills den där dagen. Den dagen betyder allt och kommer ändra ditt liv. Kram på dig!

    Svar: Tack Michaela. Jag önskar att jag kunde känna att tiden var min vän, men ibland känns det som att hålet bara blir djupare. Det förstår jag inte. Stor kram.
    Sara

    2013-11-06 | 01:50:38
  • G säger:

    Kram på dig fina du! Du är stark och det här klarar du :)

    2013-11-06 | 03:42:10
  • Johanna säger:

    Sara, din kamp är lite som en drog. Vill bara gå in och följa hur du kämpar hela tiden.
    Jag tror det är bra för dig att skriva och ventilera. Du får utlopp för alla känslor och sätter ord på saker som alldeles för många har upplevt.

    Det du säger om att hon också haft pojkvän. Det är sjukt hur båda medvetet kan såra personer som de sagt betyder allt för dem. Här kommer min personliga åsikt nu, att inleda ett nytt förhållande är medvetet val. Och även om man blir attraherad av någon (och det tror jag händer i alla långa förhållanden) så väljer en otrogen person att ta det över gränsen. För mig, som är överlogisk, betyder det att han som var otrogen valde att kasta bort oss och då har

    2013-11-06 | 09:44:42
  • Anonym säger:

    Men hur har ni gjort med lägenheten? Ni måste ju setts nått mer när han hade lämnat dig? Kunde han inte ge en förklaring då?

    Svar: Han har inte gett några förklaringar. Har inga. Lägenheten bodde han i först. Nu har jag köpt den. Mina föräldrar har tagit lån. Berättar om allt snart...
    Sara

    2013-11-06 | 09:48:28
  • Johanna säger:

    Sara, din kamp är lite som en drog. Vill bara gå in och följa hur du kämpar hela tiden.
    Jag tror det är bra för dig att skriva och ventilera. Du får utlopp för alla känslor och sätter ord på saker som alldeles för många har upplevt.

    Det du säger om att hon också haft pojkvän. Det är sjukt hur båda medvetet kan såra personer som de sagt betyder allt för dem. Här kommer min personliga åsikt nu, att inleda ett nytt förhållande är medvetet val. Och även om man blir attraherad av någon (och det tror jag händer i alla långa förhållanden) så väljer en otrogen person att ta det över gränsen. För mig, som är överlogisk, betyder det att han som var otrogen valde att kasta bort oss och då är det han som är en så jävla dåliga människa som kunde göra så mot någon han påstod älska och som han visste älskade honom. Oavsett hans känslor har han valt att såra och svika någon på ett fruktansvärt sätt. Det är något som har med hans personlighet att göra, inte din eller min. Något med hans personlighet som du antagligen aldrig sett förut. En egenskap du absolut inte vill ha hos någon du vill spendera ditt liv med.

    Med det sagt är det inte så att man kan stänga av sina känslor och sluta älska någon bara för att man vill. Men för att om ett tag kunna ta sig vidare är det en ganska bra tanke: " vill jag verkligen ha någon som kunde tänka sig att behandla en människa så?"

    Hoppas det här inte blev alltför rörigt! Du kommer i genom det här och vi kommer alla vara här som stöd under resan!

    Svar: Jag håller med. Jag kan till och med förstå att en människa kan begå ett misstag. Falla för frestelsen. Men att han fortsätter. Fortsätter ljuga. Fortsätter sin relation med henne utan att tänka på att jag sitter där med bröllopsklänningen utvald, kyrkan dekorerad mentalt och drömmen om ett barn runt hörnet. Det är fruktansvärt. Men som sagt. Hur jävligt det än är älskar jag honom. Han var världens bästa. Fram till sekunden han började ljuga. Men fan vad jag älskar den människan. Tack för dina fina kommentarer. Du betyder mycket för mig.
    Sara

    2013-11-06 | 09:57:14
  • Sofia säger:

    Kram!!!!

    2013-11-06 | 10:00:08
  • Anna säger:

    Kram! <3

    2013-11-06 | 10:50:17
  • Malin säger:

    Jag har verkligen fastnat för din blogg och ditt sätt att skriva. Jag lider nå hemskt med dig när jag läser allt du sett och allt du nu vet. Det måste vara fruktansvärt jobbigt och man befinner sig i något känslomässigt kaos. Men det kommer att bli bättre, det är jag övertygad om. Som jag skrivit tidigare så finns vi här för dig och jag tror på dig. Du är stark!

    Kram.

    Svar: <3
    Sara

    2013-11-06 | 10:58:07
    Bloggadress: http://maley.se
  • Malin M säger:

    Jag läser och fasar inför vad du tvingas gå igenom...
    Antar att du är i chock och försöker förstå det obegripliga vilket tar på krafterna.
    Jag vill dela med mig av några saker: ge det tid. Stäng in dig, skriv på bloggen, ät glass. Vad som helst som DU vill göra. Allra viktigast: Bli din egen bästa vän. Ta hand om dig, jag hejar på dig!!

    Svar: Tack Malin. Jag försöker göra det som känns rätt för stunden. Och bli min egen bästa vän. Tack.
    Sara

    2013-11-06 | 11:17:41
  • Ylva säger:

    Hej!

    Jag tror du skulle må bra av lite sol på näsan. Komma bort från deppiga november och det hemska som har hänt dig. Du vågar göra en sådan resa. Gör det när du känner dig redo. Och du kan resa utan honom! Jag tror på dig. Glöm inte att människans grundinstinkt är att överleva så det kommer även du göra. :)

    Svar: Snart kanske. Snart.
    Sara

    2013-11-06 | 11:27:12
  • Emma säger:

    Jag förstår att du funderar på alla de där sakerna. När jag läser dina inlägg funderar jag på dem, jag undrar hur han tänkte och hur han förklarade för henne. Jag vill fråga honom, ställa honom mot väggen och tvinga honom att svara. Vad hände? Hur tänkte du? Hur långt tänkte du? Det är helt sjukt att det kan vända så snabbt.

    Men hejja dig som tar en dag i taget mot ett bättre mående, mot ett eget nytt liv, mot nya möten och äventyr. Kärlek!

    Svar: Han hade säkert funderat länge. Är så ledsen för att han inte sa något. Så att vi haft en chans. En chans att förändra saker. Göra något som inte ledde till att han inleder en relation med en annan kvinna på några dagar och lämnar mig. Något som gjorde att jag skulle ha honom i mitt liv fortfarande. Stor kram
    Sara

    2013-11-06 | 20:06:07

Kommentera inlägget här: