trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 8

Kategori: Allmänt

Jag hade igår en riktig panikattack. Tillräcklig för att jag skulle skaka av gråt hela natten. Tillräcklig för att inga sömntabletter i världen skulle få min hjärna att sluta snurra. Tillräcklig för att jag inte skulle kunna följa upp den i stunder bra arbetsdag jag hade igår, utan istället ligga förlamad i sängen när klockan ringde. Jag kunde inte sluta att frenetisk framkalla bilder av hur han, den som den här bloggen kretsar kring, skulle hitta mina texter. Hitta dem och börja hata mig. Att jag har förstört den lilla lilla chansen jag så innerligt hoppas vi har att hitta tillbaka. Att jag har förstört chansen att han någonsin ska älska mig igen. Någon i min omgivning sa till mig igår att jag enbart framställer en sida av det här. Min sida. Att jag enbart har berättat om det dåliga. Det som har hänt nu. Och att det ger en så fruktansvärt orättvis bild. Så är det kanske. Men sanningen är ju också att jag inte har någon annan sida. För han vill inte berätta för mig. Jag vet inte vad som rör sig i hans huvud och det är just den ovetskapen som gnager sönder mig.

Jag har inte reflekterat kring vilken bild jag förmedlar. Jag har bara hävt ur mig alla tankar och känslor. När jag berättat för en massa människor om de fruktansvärda sms:en har det känts som att de inte är lika tunga för mig att bära längre. Som att de kan få finnas där i huvudet, men nu när det även ligger här, kräver de inte längre min totala uppmärksamhet. Då kväver de mig inte på samma sätt som förut. Tankarna har inte gått längre än så.

Jag har tänkt hela tiden att jag så gärna vill dela med mig av kärleken. Förklara hur fantastiskt allt har varit. Förklara hur jag kan älska honom trots det som har hänt. Förklara varför jag fortfarande vet att han är mitt livs kärlek. Jag har bara inte hunnit. Andra tankar har pockat sig på varje sekund, varje minut, och inte gett mig tid eller utrymme att ta ett steg tillbaka. Men i mina drömmar, på nätterna, då färdas hjärnan bakåt. Då befinner jag mig i fantastiska minnen, minnen som jag inte är beredd att ge upp. Minnen som jag inte vill bara ska vara minnen. För jag vet att han och jag en dag skulle kunna skapa liknande nya minnen, liknande men ännu bättre.

Nu, nu vet jag inte om jag kan fortsätta. Jag vet inte om jag kan leva med att ha delat med mig av det som har hänt, vad han har gjort, till så många människor. Inte när den vetskapen innebär att om han någonsin såg det, om han någonsin skulle läsa detta, då skulle han hata mig. Och allt jag vill, allt jag vill i livet är att han ska älska mig. Ni skriver ofta att jag inte älskar honom, att det är bilden av honom jag älskar, att han inte är den personen längre. Han är nog inte den personen just nu. Det är han inte. Men någonstans därinne finns han. Det vet jag. Jag kan leva med att han gjorde ett misstag. Att han gjorde ett kolossalt misstag. Jag kan leva med den smärtan han har orsakat, om det betyder att vi kan bygga något bättre tillsammans sen. När jag har byggt upp mig själv och såren läkts. Om det innebär att vi kommer att leva hela livet tillsammans. Leva tillsammans och vara medvetna om hur skört allt är, medvetna om hur viktigt det är att vi vårdar kärleken och hur viktigt det är att vi alltid är ärliga. Att vi alltid jobbar tillsammans. För jag vet att han är mitt livs kärlek. Jag tror er när ni säger att det finns många fantastiska människor därute. Att jag kan träffa någon ny. Någon ny att älska. Men det som vi har haft tillsammans. Det har varit något så oerhört unikt och speciellt. Jag tror verkligen det. I djupet av mitt hjärta tror jag det. Och det är inget jag kan ignorera. Jag kan inte heller ignorera det han har gjort nu. Det går inte. Men jag tror verkligen att jag kan förlåta. Att jag kan finna tillit till honom igen. Jag kommer aldrig att glömma. Men jag kan förlåta. Och jag kommer att älska honom igenom det här. Den här resan som jag vet måste börja handla om mig själv från och med nu.

Kommentarer

  • Anna C säger:

    Det ni hade var unikt, men det beror nog främst på att du är unik. Du tycks ha en otrolig förmåga att älska, att känna närhet. Det var inte han som gav dig en unik kärlek. Det var du som gjorde den unik och stark. Den förmågan har du kvar, för den är en del av din person. Han kommer förmodligen aldrig att igen träffa en person med din förmåga att älska, och det är tragiskt för honom.
    Du kommer med all säkerhet att älska igen.

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-07 | 13:03:57
  • W säger:

    Hej!

    Jag var med om en liknande historia för 2 år sen.

    Hade precis köpt hus med min sambo som jag vart tillsammans med i 6 år. Jag trodde det alltid skulle vara han och jag för alltid, men någonstans på vägen vek han av.
    Han låg med en annan på sidan av i typ 3 månader under tiden vi köpte huset tillsammans. Jag anade ingenting, grundlurad.
    Vi gjorde slut, jag dog där och då. Allt jag ville var att han skulle komma och vilja ha mig tillbaka och att han skulle vara den personen som jag hittat på i mitt huvud.
    Det spelade ingen roll vad min syster sa, att jag var värd någon bättre. Ville ville inte ha någon annan än han.
    Jag lät det vara så tills en dag då jag provade på att titta på andra, gick med i en datingsida på nätet. Dejtade en kille men han var inte rätt för mig men det var såå skönt att ha en rebound!

    En vecka efter jag berättade för min rebound att jag inte ville ses mer, att jag v i l l e vara ensam, själv, träffade jag honom. Mitt finaste, den bästa människan jag någonsin träffat, min sambo!

    Jag trodde aldrig att jag skulle kunna hitta bättre, att jag skulle kunna älska någon annan. Men det kan jag, det gör jag! Och mer än någonsin tidigare!

    Låt det ta tid, känn det du känner, du kommer lura dig själv om och om igen. Men det gör inget, du kommer komma på rätt stig sen.

    Kramar

    Svar: Tack fina för dina ord.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-07 | 13:06:24
  • Josefine säger:

    Om han ser texterna so what? Det skulle han ha tänkt på innan han var otrogen. Visst alla mynt har två sidor, det vet alla. Men sanningen är fortfarande den samma, han valde att påbörja ett förhållande medan ni planerade ert gifte mål. Det finns absolut INGEN ursäkt till det. Det är oförlåtligt.
    Jag har ju skrivit i min blogg i 6 år, och lika väl som jag skriver kärlekfulla saker om människor så spyr jag också galla över människor som behandlar mig illa. Jag ser ingen vits med att skriva om en värld där allting endast är rosa fluffiga moln, för det är inte så den ser ut.
    Du startade väl denna blogg som en hjälp på traven, en hjälp genom sorg och bearbetningsfaserna och jag tycker att du ska fortsätta med det, använd dig av skrivandet. För seriöst, varför ska man bry sig om någon som ger blanka fan i än själv.

    2013-11-07 | 13:19:08
    Bloggadress: http://idakristinajosefine.se
  • Camilla säger:

    Detta gjorde mig lite irriterad. Klart att du bara visar en sida, det är din sida, din smärta. Du har ingen som helst skyldighet att förklara hans sida eller hans smärta, du har ingen skyldighet att bevisa för dem som läser din blogg att han är en bra person.
    Du skriver här för att du mår dåligt, för att han krossade ditt hjärta och för att du behöver gå vidare. För det behöver du. Jag förstår att du fortfarande älskar honom, efter så lång tid är det inte någonting som bara försvinner men åh vad jag önskar att jag kunde få dig att förstå att en sådan människa som gjorde som han gjorde tillslut (oavsett hur underbar han var varje dag innan dess) faktiskt, helt ärligt inte förtjänar din kärlek. Du kommer att lyckas släppa det där hoppet, en dag kommer att komma då du inte längre behöver det.
    Men jag tycker att du, fram till den dagen kommer, ska göra precis vad du vill. Skriv om det du behöver skriva om, tänk elaka tankar när de dyker upp, hata honom när du känner för det. Ett förhållande kan vara underbart i flera år men det är det som gör ont som räknas mest. Det är faktiskt så. Sköter man det så obeskrivligt fult som han gjorde så förtjänar man ingen sympati. Åtminstone inte av dig.

    2013-11-07 | 13:27:09
  • Lina säger:

    Om han kommer tillbaka är det ju för att han älskar dig. För att han vet att du är hans livs kärlek. Och han vet ju redan vilket fruktansvärt svek han begått mot dig. Kan du förlåta honom för det kan man ju tänka att han, med lätthet, kan förlåta dig för att du skriver om det (inte för att det finns något att förlåta, försöker bara tänka från din synvinkel). Jag känner ju inte honom, eller dig, endast du vet anledningen till att han skulle börja hata dig av att du skriver, men tänker att det kanske till och med skulle vara skönt för honom att veta att du fått utlopp genom att skriva av dig här? Att du blivit hjälpt av det? Sen om ni går vidare så raderar du bara bloggen, låter den begravas tillsammans med all sorg och smärta du utstår nu. Ni är ju helt anonyma för oss, vi vet inte vem han är, vilka ni är. Vila en stund i den tanken.

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-07 | 13:34:56
  • Jennifer säger:

    Ursäkta honom inte, förlåt honom om du vill (för att du för din egen skull ska komma vidare och slippa leva med sorg och hat) men försvara honom inte för det avskyvärda han har gjort. Precis som du har han all rätt i världen att berätta sin version och hir han känner, antingen till dig privat eller på internet om så önskas. Han har ingen som helst rätt att hata dig, han känner skam och skuld (hoppas jag) för det han gjort och utsatt dig för, och jag önskar att någon gång i framtiden då du läkt ditt hjärta, att du visar honom dessa texter så han får veta hur mycket han skadat dig. Kämpa på, skriv om du vill, låt bli om du vill, gör det DU vill göra! Kram!

    2013-11-07 | 13:39:36
  • Malin säger:

    Känns det inte ganska självklart att han kommer att se det förr eller senare? Många vet att bloggen finns. Och jag antar att ni har gemensamma vänner. Någon kommer väl visa den för honom. Blir han sur så får han väl göra en egen blogg då, så vi får läsa det från hans sida också. Han har säkert sina förklaringar till att det blev som det blev. Men det är fortfarande inte ok att göra som han gjorde. Man avslutar det första innan man påbörjar det andra!

    2013-11-07 | 13:51:52
    Bloggadress: http://lillastemaliin.blogg.se
  • A. säger:

    Det är din blogg, det är ditt sätt att ventilera. Du har inte "målat" upp någon hemsk bild av honom. Det du har gjort är att berätta fakta. Visst tråkigt för honom, men sant. Det blir inte mer acceptabelt bara för att du inte skulle skriva om det. Vi alla som läser förstår att det såklart finns två sidor. Vi är inga åklagare som ska döma honom eller dig. Vi är bara läsare som intresserar oss för dig och dina tankar.
    Förstår att du hoppas på att det kanske någon dag ska bli ni. Men förstår inte att du tror att du skulle ha förstört något hopp genom att skriva ut dina känslor och tankar. Han borde vara glad för att du har hittat en sätt att spy ut din ångest på för att du själv ska kunna må bättre. Han borde vara glad för att så många människor peppar dig varje dag för något hemskt som HAN har gjort. Kan han inte unna dig det så är det illa bara det. Såklart kan du hoppas på att det blir ni, men du ska inte ge upp dig själv och ditt liv för det. Du måste själv må bra för att du ska kunna älska någon som du älskade han igen. Oavsett om det är någon ny eller inte. Bollen ligger ju lite hos honom nu. Du kan bara vänta och hoppas, men glöm inte bort dig själv på vägen.

    2013-11-07 | 14:04:37
  • Anonym säger:

    Det han gjorde är inte ok oavsett vad du har gjort. Ursäkta inte honom. Och jag blir irriterad på den personen som sa till dig att vi endast får läsa din version. Vadå, vad är hans version? Att det inte var lika spännande längre så han hoppade i säng med en annan och planerade bröllop samtidigt? Att han inte fick uppmärksamhet? Att du inte tog hand om honom? Okej, låt oss säga att det är så. Men att du fixade matlådor och att du brydde sig så mycket om honom och stöttade honom när han jobbade ''över'' bevisar ju bara hur mycket du brydde dig om honom. Det finns säkert en miljon bevis på att DU gjorde allt för honom. Så oavsett vad han har att säga så förklarar det INTE hans beteende. Din kärlek till honom lyser igenom bloggen och då vill jag inte ens veta hur stark den var/är i verkligheten. Så NEJ, vi behöver inte hans version.

    2013-11-07 | 14:09:16
  • Anonym säger:

    Hur skulle han hitta dina texter? De är ju han som sla skämmas!

    2013-11-07 | 14:20:10
  • Annaj säger:

    Kära, kära Sara, du ska läka, inte måla upp en fasad. Det är din blogg och den beskriver din verklighet och sättet du gör det på är så förbaskat bra. Att du trots att du befinner dig i ett så djupt hål skriver så bra och så fängslande är en gåva som kommer hjälpa dig upp ur hålet så lova att du fortsätter. Jag kommer läsa varje ord. Kram

    2013-11-07 | 14:36:34
  • K säger:

    Du gör inget fel. Du har all rätt i världen att skriva precis vad du tänker och känner. Det spelar ingen roll om det bara visar din sida, det gör inte vad som har hänt mindre sant. Han har bedragit dig, han har betett sig helt ofantligt vidrigt mot dig. Det är sanning, och det får du skriva. Bry dig inte om vad andra säger, han är inget offer i det här, gör allt du kan för att må bättre.

    2013-11-07 | 14:49:16
  • Helgledigt säger:

    Lägg av!
    Det han gjorde gjorde han och det du berättar här är väl det som är sant eller? Så varför skulle han hata DIG för det? DU som inte gjort något fel? Möjligen om du skrivit hans namn, länkat till hans facebook, hängt ut honom. Det har du inte. Denna bloggen är DIN och inte hans. Inte er. Det ska bara finnas din historia så länge inte han vill dela med sig av sin. Det enda han skulle hata är vad han gjort, kanske för att det skulle bli svårare att fortsätta förneka dig och dina känslor. Du vet att en dag kanske den här bloggen kan handla om vad ni hade som var fint ihop. Men just nu är det inte fint. Inte pga dig utan pga honom.

    2013-11-07 | 14:53:38
  • Noor säger:

    Detta är det minsta han kan göra för dig. Att acceptera och koppla att detta är ditt space. Ditt.

    Verkligheten för er och skillnaden mellan er är, du fick inte välja. Han gav dig inget val. Han respekterade dig inte nog att avsluta det ni hade, med alla kort på borden. Han spelade ett spel. Utan samvete. Han försäkrade sig först om att han hade kontroll över situationen med sin nya fångst, under tiden fortsatte han på er väg mot giftermål. Bara för att vara säker. Bara för att släppa först när han är säker. Inget samvete. Ingen värdighet. Människor förändras vännen.

    Du gråter medan han stängt in sig. Du förstörs, du skriker, du vilar vid kanten medan han ger sken av att stå säkert. Inget samvete alls. Du får skriva om du vill. Du älskar och tillskillnad från honom återberättar du situationen anonymt. Vi vet inte vem du är. Vi vet inte vem han är. Vi har inget ansikte att döma. Vi har inga blickar att ge någon.

    Han däremot, han har förödmjukat och förnedrat dig och era nio år tillsammans, öppet. Han har underskattat vad hans beteende faktiskt gör med en människa. En människa som älskar. Han har utsatt dig för detta, framför hela världen. Framför din familj. Framför hans familj. Framför dina egna ögon. Detta var hans val. Ett aktivt val. Du har inget ansvar över hans val min vän. Din egen lycka är ditt ansvar, och bara ditt ansvar.

    Så vill du sluta skriva för att DU vill sluta skriva. Sluta då skriv. Lås bloggen? Tabort bloggen om du vill. Glöm den. Du hittar andra sätt att ta dig vidare på, om du vill. Men om du för en sekund, överväger att göra något, eller grunda ett val med HANS bästa i åtanke? Glöm det. Släpp det. Slå bort den tanken, manipulera bort den. För din lycka är ditt ansvar. Får skrivandet dig att må bättre, känns det lättare. Andas du mindre manuellt då och mer automatiskt, fortsätt skriv. Det är ditt ansvar, gentemot dig själv.

    Första dagen på dina trehundrasextiofemdagar symboliserade en sak, Dig. Du. Det är dig detta handlar om. Ditt fokus ska ligga på dig. På din person. Du är i centrum. Det är ditt bästa som räknas. Låt ingen tala om för dig vad du gör rätt eller vad du gör fel. Du bestämmer över dina val. Han gav dig inget val, men ge dig själv ett val. Det är vad som räknas.

    Tänk på det. Sov på det. Andas in det. Känn efter, vad vill du vännen?

    2013-11-07 | 14:58:23
  • Anonym säger:

    Gör inte misstaget att ta tillbaka honom. Förlåt honom och gå vidare

    2013-11-07 | 15:26:50
  • Michael säger:

    Försöker föreställa mig situationen om jag var han och läste din blogg. Hade sett det som ditt sätt att få ur dig det du går igenom. Om han så bara skulle ha 1 % insikt som människa kommer han att förstå. Gå inte i fällan att lägga skuld på dig själv. Du har väl inte lagt ut några bilder på honom? Hans namn och adress? Inte? Bra! Då har du inte gjort något fel alls. Fortsätt att ventilera dina känslor och tankar. Det läker dig! All kärlek och värme. Kram

    2013-11-07 | 15:32:52
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Hannah säger:

    Jag väntade faktiskt bara på det här! För så fungerar man när man har blivit så sviken. Du lägger över skuld på dig själv och vill se till att du inte på något sätt inte "missar" chansen att vara med honom!

    Det sista du skriver är inte skrivet för dig, eller för oss utan till honom. För du tänker att om det står så kanske han kan förlåta dig för bloggen? Han har inget att förlåta. Du å andra sidan skulle ha en hel del att tänka på. Och vet du, om han kommer tillbaka så skulle du först bli så oerhört lättad tror jag. Inte glad men lättad och sedan hade du plötsligt fått se den här situationen utan rädslan. Och då... Då tror jag du hade känt helt annorlunda!

    Skriv bara om du själv vill! Och skriv bara för dig själv. De som inte vill läsa kan nämligen låta bli och vi andra vill bara stötta dig igenom alltihop!

    2013-11-07 | 15:51:58
  • Emma säger:

    Den bild jag fått av honom är att han är en underbar kille som du är dödligt förälskad i. Det han har gjort är oförlåtligt, det är hemskt och vidrigt. Det är hans handling som är fel, inte han som person. Så har jag uppfattat det hela. Tycker inte du har svartmålat honom :)

    2013-11-07 | 16:02:32
  • Jenny säger:

    Först vill jag bara ge dig en stor kram! Och sen, detta är ju DIN blogg, som läsare vet man ju att det är din sida man får! Och du lämnar heller inte ut några namn. Jag tror att detta är den bästa terapin du kan få, och det behöver du. Låt inte honom ännu en gång dra ner dig, utan använd denna bloggen om du känner att du mår bättre av att skriva av dig.
    Stor kram!

    2013-11-07 | 16:05:13
  • Isabelle säger:

    Som flera andra redan skrivit, så tycker inte jag heller att det låter som en bra idé för dig att sluta skriva om det. Det här var ditt sätt att försöka börja läka, bearbeta allt som hänt och din plats att ventilera och reflektera. Låt inte din rädsla för att han ska läsa hindra dig att fortsätta göra det. Och om du är så rädd för att han ska se det du skrivit, stäng då bloggen för andra så att bara du har tillgång till den. På så sätt har du fortfarande någonstans att få skriva av dig. Visserligen inte med oss läsare som kan stötta dig på vägen men om det känns bättre för dig på det viset, då är ju faktiskt det det viktigaste. Du måste göra på ditt sätt, det som känns bäst för dig.
    Vad du än bestämmer dig för ska du veta att det alltid finns människor här, även att vi inte känner dig och även om du väljer att inte blogga mer, som hejar på dig och stöttar dig genom allt det här.

    Och du, vad har han egentligen att bli arg över? Vi som läser vet ju faktiskt inte ens hans namn, och de av dina vänner som läser hade du ju säkert pratat med om allt det här ändå.

    Stor kram!

    2013-11-07 | 16:11:52
  • Erika säger:

    Du skriver själv att du känner det lite lättare när du fått berätta saker på bloggen, att du inte behöver fokusera på det fullt ut längre.
    Du skriver också att du är rädd att han hittar den här bloggen.

    Ska du leva ditt liv med en tyngd i ditt bröst för att han kanske tar tillbaka dig? Om han inte gör det?
    Vad är det du är rädd för? Att dina känslor ska förstöra ert eventuella fortsatta liv?
    Då är han ju verkligen inte rätt man. Om inte du får bearbeta hans enorma svek på ditt sätt och på det sättet som underlättar för dig, utan att han ska "hämnas" på dig genom att inte ge dig en till chans.
    Vem resonerar så?
    Hade du tyckt att det vore rättvist?

    DU har inte framfört honom i dålig dager, det sköter han så bra själv.

    Jag håller inte med de ovan som säger att han verkar vara en underbar kille, men med konstiga handlingar. Tyvärr gör hans handlingar honom till en dålig kille.
    Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.

    Du kan sätta lösenord på bloggen, bara skriva för dig själv och/eller de som du vill ge ut lösenordet till.

    Jag blir frustrerad, jag vet att det är fel av mig att reagera så, men samtidigt känner jag så mycket för dig och vill dig väl, att jag inte kan annat än att bli frustrerad över dina tankar i det här inlägget.
    Jag vet att det bara gått ett litet tag och att du kommer gå igenom hela känsloskalan flera gånger om och att detta förhoppningsvis är en del av läkeprocessen.

    Som jag skrev under ett annat inlägg - vilka tips hade du gett din vän om det vore hon som skrev den här bloggen istället?

    Svar: Jag känner mig helt oförmögen att se på allt objektivt. För jag älskar honom för mycket. Men som du ser har jag bestämt mig för att fortsätta skriva. Tack för alla dina kommentarer.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-07 | 16:14:45
  • Marica säger:

    Fortsätt blogga du och skriv av dig. So what att eller om han läser din blogg. Det är ju din verklighet och din sida av allt, det måste man ju förstå.

    Du kan inte ta perspektiv än eftersom du fortfarande är i chock.

    Du skriver väldigt fint och gör att jag känner dina känslor. Känner vanmakten, olyckan, saknaden och besvikelsen.

    Låt sorgeprocessen ta sin tid, denna blogg kommer bli väldigt värdefull för dig om något år då det lagt sig lite!

    Ta hand om dig och kämpa på!

    Kärlek kommer igen men först behöver du helna!


    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-07 | 16:33:44
  • Malin säger:

    Kan bara hålla med de andra om att detta är faktiskt din blogg. Där du skriver vad du tycker och känner, jag har varit med om att bli grundlurad jag med och man går igenom flera olika faser, just nu tror jag att du är i fasen där du går igenom allt om och om i hjärnan för att se om det var något DU kunde ha gjort annorlunda, man tänker så men du ska veta att det finns inget du hade kunnat göra, vi kan inte styra andra människor , de gör sina egna val. Kämpa på ... Varje dag som går blir det lite lättare att andas. Det har gått exakt 10 månader sedan jag kom hem efter att ha jobbat kväll och märkte att alla hans saker va borta, han var så feg att han inte ens vågade ta det öga mot öga utan jag fick ett sms där det stod att han behövde va ifred ett tag.... Ja svin finns det gott om och efter 10 månader väcker det fortfarande känslor när tankarna hamnar där . Jag vet att det blir lättare för varje dag som går, det är som ett gift som ska ut ur kroppen, man har ordentliga abstinensbesvär. Skriva av sig är jättebra. Och vi läser och håller tummarna för att du en dag ska bli av med smärtan. Återigen, detta är din blogg och DIN sida av saken. Kramar!!

    Svar: Det är verkligen som ett gift. För mig gör det sig ständigt påmint. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-07 | 17:18:24
  • agnes säger:

    men KLART SOM FAN att du bara skriver utifrån din sida? du är ju du? du känner ju bara dina egna känslor.
    blir så irriterad på personen i din omgivning som sa till dig att du bara framställer en sida. det är ju inte som att du kan skriva en blogg utifrån någon annans perspektiv.

    nej.

    snälla fortsätt skriv! du skriver så fantastiskt. och jag vill följa dig genom det här! jag vill se dig bli starkare och jag vill se dig börja må bra igen. för det är jag övertygad om att du kommer, tro mig. jag har varit på botten, så nära det mörkaste svartaste, men jag överlevde. det kommer du också göra. finaste medsyster.

    2013-11-07 | 19:21:37
  • Arg säger:

    tänker på dig flera gånger om dagen.. men detta gjort mig skitirriterad.

    (samtidigt vet jag att detta är ett steg i sorgen och bearbetningen).

    sen kan man undra vad du har för folk runt dig.. låter som ännu en hemsk människa.

    2013-11-07 | 20:07:28
  • Elin säger:

    Det är så fruktansvärt att vara så maktlös, att bara bli lämnad med sin ensamhet och inte ha något att säga om det. Jag blev också lämnad av min sambo för åtta år sedan. Det var inte på långa vägar så långt gånget som ert förhållande. Men han bedrog mig med en annan tjej och jag var helt förkrossad. Det enda jag ville var att han skulle vilja ha mig igen. Mina vänner såg till att hålla mig sysselsatt. Det var bra. Jag hade så svårt att vara ensam. Jag hade ju alltid haft honom vid min sida. Vännerna tog mig med ut på krogen. Jag ville inte egentligen. Ville bara hem till honom. Sen en dag. När vi skulle ut. En kille i min väns umgänge. Vi började umgås. Jag förstod att jag kunde få någon så mycket bättre än exet. Att det fanns andra killar som ville vara med mig. Idag är han min man och jag är så innerligt glad att mitt ex dumpade mig.

    Någon skrev i en kommentar om ett rebound. Att känna att det finns andra killar, att titta på andra. Det är säkert inte aktuellt ännu. Men överväg det, tycker jag, om ett tag. Att bara få känna sig lite bekräftad igen kan vara härligt. Jag önskar dig all lycka och jag vet att du kommer hitta en fantastisk man att bilda familj med i framtiden.

    Svar: Åh, det går inte... Det går inte av så många anledningar... Underbart att du hittat din kärlek. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-07 | 20:45:18
  • a säger:

    Så som jag ser på saken, har du inget att frukta i att han skulle se dessa texter. Då kan jag självklart inte svara för hur det skulle kännas för dig att vara så blottad i dina känslor för honom, men vad jag menar är att jag inte kan se att du har framställt honom dåligt på något sätt utöver hans fruktansvärda handlingar, och det får ju han stå för. Han kan ju inte förvänta sig att livet bara ska gå vidare för sig, jag hoppas innerligt att han fattar att han tillfälligt har rivit sönder en liten bit av dig. Han vet också att du älskar honom. Den enda som någonsin ska skämmas är han.

    Förövrigt måste jag kommentera hur fantastiska dessa texterna är. Förstår att det kanske inte är så lätt att skriva, men jag tror att det kan ge både dig och så många andra så himla mycket. Tanken som först kom var att efter ett år göra någon slags bok av detta? Anonymt såklart, om något annat skulle kännas jobbigt. Du har ju stor talang och fallenhet för att skriva, det är en sak som är säker.

    Svar: Tack fina, om än sent svar. Jag vet inte. Nu måste jag bara hitta ett sätt att överleva. Men tack snälla du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-07 | 22:38:41
  • Frida säger:

    Du gör ingenting fel! Detta är ditt sätt att ventilera, ditt sätt att komma över det som har hänt, ditt sätt att få hjälp. Som någon annan skrev, vi som läser vet att det finns två sidor och vi är inga åklagare på något sätt.

    Ditt sätt att skriva på är helt underbart. Jag sitter och gråter samtidigt som det ger mig så mycket att läsa dina texter. Du verkar vara så stark, fortsätt kämpa! Vi är många som står bakom dig!

    2013-11-08 | 00:17:30
    Bloggadress: http://fridaasvensson.blogspot.com
  • En annan Sara. säger:

    Hej,

    Jag har varit i den röran du är nu, förutom att jag har varit "den andra tjejen", ett misstag jag kommer få ångra resten av livet. För lite drygt ett år sedan var jag otrogen med min sambos bästa vän. Det här är första gången som jag faktiskt berättar för någon själv, jag skäms något så fruktansvärt.
    Jag och min sambo har en son tillsammans, vi skulle precis köpa hus (ett köp som vi genomförde innan han fick veta vad jag gjort) och vi hade planer om bröllop. Mannen som jag var med hade precis fått barn med sin fru och han hade varit bästa vän med min sambo hela livet. Usch, jag blir så äcklad av mig själv när jag skriver.

    Jag känner igen så fruktansvärt mycket av vad du skriver, även om situationen inte är helt lika. Men det känns som att du skriver till mig, smärtan jag har orsakat hans kvinna och min man, det är så fruktansvärt.

    När det vi gjort kom ut var det lite som en lättnad för mig, vi hade inte inlett något förhållande, men varit med varandra ett par gånger och "förälskat" oss i det nya, i fantasivärlden vi hade tillsammans. Bubblan vi hade stängde ute alla tankar om vem vi sårade och konsekvenserna, oerhört egoistiskt, men vi tänkte inte längre än så. Den andra kvinnan var som du, helt ovetandes och trodde att allt var bra, att han älskade henne över allt. Min sambo visste att jag vacklade i hur jag kände för honom, men hade inte en aning om vad jag gjorde bakom hans rygg med hans bästa vän.

    Bubblan sprack innan någon annan än vi fick reda på vad vi gjort, vi slutade prata efter ett par veckor i fantasivärlden då vi beslutade oss för att försöka med våra respektive. Men hans fru litade aldrig på honom och till slut skrev hon sms till mig från hans telefon och fick veta. För mig var det skönt att äntligen få berätta, jag hade velat berätta för min sambo tidigare, men han hade fått mig att vara tyst.

    Efter det följde veckor, månader av tårar, ångest och fruktansvärda skuldkänslor. Det var som att det inte gick upp för mig vad jag hade gjort mot våra familjer förrän det kom ut.

    Det fick mig i alla fall att öppna ögonen för det jag hade, vilken underbar man jag har och vilken fantastisk son vi har tillsammans som jag vill ska växa upp med oss båda i samma hus, det underbara drömhuset vi köpt tillsammans. Och jag hade tur! Min otroliga sambo valde att försöka förlåta mig och idag, snart 1,5 år efter det hände, skulle jag våga säga att vi är lyckliga igen! Vi har blivit starkare, jag har hittat tillbaka till den kärlek jag kände för honom från början och våran fina son har till och med fått en lillasyster!

    Även om det fortfarande gör ont vissa dagar, när min sambo är lite nere eller när jag sköljs över av känslor för min fina familj och vad jag gjort mot dom, så törs jag nog säga att inget av det hade funnits idag om jag inte gjort dom val jag gjorde. För mig öppnade det ögonen och även för min sambo som visste om att han inte hade varit den man han borde ha varit under det senaste året, även om han inte på lånad vägar sårade mig som jag sårade honom så visste han att vi hade haft ett dåligt år och att jag var på kanten att lämna honom.

    Det andra paret har också hittat tillbaka till varandra och är en familj igen och även om såren alltid kommer vara ärr och min sambo aldrig kommer prata med sin bästa vän från barndomen igen, så blir det bara bättre nu och jag hoppas ärren ska blekna med tiden.

    Jag har också en blogg, men det känns inte som att jag vill skriva ut den här när alla som läser den kan få veta vad jag gjort! Men om du vill ha adressen eller bara känner för att prata, kanske jag kan försöka förklara något utifrån mitt perspektiv som har stått på andra sidan (även om jag såklart vet att alla historier är olika) så är du mer än välkommen att mejla mig!

    Stooooor kram och du är stark som kan skriva om allt det här, du kommer klara det! Vi är många som hejar på dig nu.

    Svar: Jag dömer ingen. Jag gör verkligen inte det. Människor gör misstag. Det värsta för mig är just att han inte tycker att han har gjort ett misstag. Han är lycklig, glad med henne. Det är det värsta.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-05 | 09:24:47
  • Stacy Blair säger:

    Mitt namn är Stacy Blair jag har varit i träldom ända sedan min EX kvar för en annan kvinna, det var verkligen ett helvete för mig och alla sa till mig att glömma honom, men jag kunde inte eftersom jag älskar honom så mycket. Det blev värre tills min vän introducerade mig till denna stora spell caster DR. OTIAGBE som har räddat så många liv och relationer och jag kontaktade honom genom hans e-post ([email protected]) jag förklarade allt för honom och han kastade en besvärjelse för mig direkt efter tre dagar, allt vända och min pojkvän kom till mig på hans knä tigger om förlåtelse som jag har varit den enda kvinnan som han har älskat i sitt liv och han är redo att älska mig för alltid. Jag blev verkligen förvånad eftersom jag aldrig sett ett sådant mirakel i mitt liv. Jag är så tacksam för den här mannen och jag kommer för alltid att publicera hans namn Dr Otiagbe.

    Kontakta honom nu för din egen mirakel via e-post: [email protected]

    2014-03-06 | 02:46:07

Kommentera inlägget här: