trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 350

Kategori: Allmänt

En trevlig inbjudan och uttråkning

Vet ni. Jag har kommit på en sak som jag är rätt bra på. Rätt asabra på faktiskt. Att skriva inbjudningar till olika festligheter. Jag vet, det är en väldigt begränsad talang, men ändå. Vilken upptäckt. Jag har misstänkt det ett tag, efter flertalet glada hejarop så snart jag har tjongat ut en liten middagsinbjudan. Men idag, idag kände jag verkligen hur hela jag fick liv när jag satt där och knåpade. Det tog mig några få minuter så hade jag fått ihop vad jag tyckte kändes som en härlig, annorlunda, intressant inbjudan. Skojig och knasig, personlig och med många referenser till sånt jag vet att de tänkta gästerna tycker om (även om jag ännu inte har så mycket kunskap om dessa nyfunna vänner har jag noggrant lagt det lilla jag har fått höra på minnet). Jag namedroppade särskilda viner (7 Zins?!) och ölsorter som jag vet att gästerna har en soft spot för. Jag rabblade upp kylskåpskall daim och pannkakstårta som tänkbara efterrätter eftersom det råder en djup fascination för just dessa två ting bland mina gäster. Haha, alltså, jag är löjligt nöjd över min inbjudan… Och, ja, det var väl egentligen det enda jag ville säga idag. Det var väl egentligen det enda lite roliga som har hänt idag. Mmm. Det enda som inte utmynnade i en gigantisk gäspning skulle man också kunna säga. Dystert värre är det. //Uttråkad tjej

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Låter som något man själv borde börja göra faktiskt. Kul grej!

    2014-10-15 | 18:06:53
    Bloggadress: http://hannasundqvists.blogg.se
  • M-G säger:

    Tips: gör affärsverksamhet av detta!

    2014-10-15 | 19:37:42
  • Barnbloggsystrar säger:

    Låter som en riktigt fin egenskap som alla inte besitter! Jag önskar att jag hade denna kreativa egenskap :)

    2014-10-16 | 08:46:48
    Bloggadress: http://barnbloggsystrar.spotlife.se
  • Sandra säger:

    Imorse gick du förbi en tjej med en liten hund - det var jag! Hade lust att säga: 'Meeen heeeej' till er, men kom på sekunden efter att det är säkert ingen av er som kommer ihåg mig från picknicken i somras :) Hursomhelst, ville bara säga att det var riktigt fint att se er.

    Svar: Jag var också på vippen att säga "Meeeen heeej!" För jag kände absolut visst igen dig. Du kom på en fin cykel i somras till picknicken och satt i den lilla grupp som jag aldrig riktigt fick tillfälle att prata ordentligt med. Underbart mysigt att se dig också! Och vilken fantastisk liten hund. :)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-10-17 | 18:20:27
  • Ebba säger:

    Superfin blogg :) Tackar så mycket för din kommentar på min blogg <3 :)

    2014-10-17 | 22:17:11
    Bloggadress: http://lillasolens.blogg.se
  • Hilda säger:

    Snart är du i mål med trehundrasextiofemdagar. Det kanske är dags att avsluta bloggen? Jag menar inte detta som någon kritik. Jag har följt dig sedan dag ett och är så glad att du kommit så långt! Men det känns som att du är redo att gå vidare utan bloggen. Eller har jag fel? Önskar dig all lycka i fortsättningen :)

    Svar: Det är så sant. Jag vill inte skriva om det som har varit längre. Jag vet inte ens om jag vill skriva längre. Du har helt säkert rätt i att den här bloggen har fyllt sitt syfte. Vet dock liksom inte om jag helt enkelt bara slutar. Eller vad gör jag nu?
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-10-18 | 07:35:17
  • Emeli säger:

    Jag håller med föregående kommentar. Känns som om det vore perfekt att lämna av vid dag 365 dagar för du verkar må så bra nu och har gått vidare i ditt liv.
    Är så glad för din skull att du kommit så långt på (när man ser det i backspegeln) inte så lång tid.
    Hoppas att du har en riktig härlig helg!
    Kram❤️

    2014-10-18 | 14:54:20
  • Jessica säger:

    härligt att se hur långt du har kommit! kram.

    2014-10-18 | 22:35:11
    Bloggadress: http://jessicasreumatism.blogg.se

Kommentera inlägget här: