trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 33 Fortsättning

Kategori: Allmänt

En vaken mardröm

Min kollega frågade precis vart jag bodde. Det är en snäll kollega. Jag sa att jag normalt sett bor där lägenheten ligger. Men att jag nu bor hos mina föräldrar. Jag tror att han visste det egentligen. Sen frågade han om ”tjommen” bodde kvar i lägenheten fortfarande. Jag svarade: Nej, han flyttade in hos henne efter tre veckor. Min kollega frågade då vem ”hon” var. Jag svarade: Den tjej han var otrogen med samtidigt som vi skickade ut våra bröllopsinbjudningar.

Jag vet egentligen inte varför jag sa det. Men jag gjorde det. När jag säger såna här saker högt känns det som att jag pratar om någon annans liv. Jag kan inte koppla det till mig själv. Det kan inte ha hänt mig. Det är sånt man läser om. Inte sånt som händer en själv. Inte sånt som händer mig. För han som var min var världens finaste. Världens bästa. Och han avgudade mig. Alla trodde det. Det kan inte ha hänt mig.

Det är som en mardröm fast jag är vaken. Det är som en mardröm som jag aldrig kommer få vakna ur. Mitt liv är en mardröm. Men det är det enda liv jag har att leva just nu.

Kommentarer

  • josefine sahlin säger:

    jag följer din blogg, jag läser varje inlägg. Jag gråter med dig. Skickar en massa strykekramar och du klarar detta. Jag har även länkat din blogg på min facebook, så alla får inblick om hur sjukt detta är och att det även händer dagligen. Många som undrar och vill läsa.
    Du är bäst, även den starkaste måste få vara svag!

    2013-12-02 | 19:22:55
    Bloggadress: http://josefiinesahlin.blogg.se
  • josefine sahlin säger:

    jag följer din blogg, jag läser varje inlägg. Jag gråter med dig. Skickar en massa strykekramar och du klarar detta. Jag har även länkat din blogg på min facebook, så alla får inblick om hur sjukt detta är och att det även händer dagligen. Många som undrar och vill läsa.
    Du är bäst, även den starkaste måste få vara svag!

    2013-12-02 | 19:22:56
    Bloggadress: http://josefiinesahlin.blogg.se
  • Katten säger:

    Förjävligt alltså. Och du kommer gå vidare, starkare, annars skulle du inte skapat denna blogg.

    Får jag fråga hur hans familj ställt sig kring detta? De måste ju bara lika chockade. Hade det varit min bror hade han åkt ur mitt liv på en gång, och då älskar jag skiten ur honom.

    2013-12-02 | 21:32:21
  • E säger:

    Herregud vilken överjävligt tung sak du går igenom. Jag känner inte dig men kan ana vad du känner, hur du känner. Mitt ex lämnade mig för en annan tjej två månader innan vår son föddes. Det var inte ens han som berättade för mig, utan hans kompis. När mitt ex var hos henne i en annan stad. New york.

    Jag trodde aldrig att jag skulle överleva den grejen. Månaderna innan min son föddes minns jag knappt. Jag behövde lösa allt, boende, ekonomi och förberedelser inför att bli förälder ensam. För att kunna vakna på morgonen och somna på kvällen var jag tillät jag mig själv att fantisera om att han skulle vilja ha mig tillbaka. Jag skrev brev till hans nya tjej som jag (tack o lov) aldrig skickade.

    Det blev bättre när min son W kom till världen, men inte bra. W är det vackraste som har hänt mig men hans pappa förstörde så mycket för mig. Det har varit en vidrig och lång resa men nu två år senare kan jag säga att jag har kommit över det. Vi kommer överens ang sonen och jag är inte bitter. De där fantasierna om hämnd är borta. Övertygelsen om att jag kommer att leva ensam resten av livet likaså. I våras träffade jag mitt livs kärlek, det är på riktigt den här gången och han är allt som jag har saknat innan i livet. Jag är lycklig nu.

    Jag vet att det inte hjälper just nu men jag lovar att det blir bättre. Man klarar mer än vad man tror men det är okej att inte orka varje dag. Det kommer en dag när det är över men låt det ta sin tid. Gråt och var arg. Skratta när du vill och gör sånt som du blir glad av. Ta hjälp av dina nära och kära. Älta. Till slut kommer en dag då du inte behöver älta längre. Den dagen kommer, när något annat än det här blir större i ditt liv. jag lovar!
    Stor varm kram
    E.

    2013-12-02 | 21:33:51
  • A säger:

    Har läst igenom din blogg. Skönt att du kan få ner dina tankar genom att skriva av dig. Min Fd man lämnade mig efter 10 år tillsammans varav sju som gifta som också resulterat i två barn. Han var otrogen med min bästa kompis tillika brudtärna på vårt bröllop. O ja det var outhärdligt och kan fortfarande känna mig ledsen och förbannad. Men det blir lättare, det kommer det bli för dig med. Kram

    2013-12-02 | 21:48:19
  • O säger:

    Så sjukt jobbig situation du är i. Jag känner igen mig i en massa som du skriver. Och jag lider med dig när jag läser varenda ord, varenda mening. Jag känner i hela kroppen hur ont det gör och minns tillbaka till mörka tider i mitt liv.

    Som tur är så är du inte ensam. Vi är fler som genomgått samma sak och trott att vi ska rent ut sagt DÖ för att livet känns så pissigt. Och hur klyschigt det än låter så blir livet bara bättre. Det suger att att du får gå igenom det här, det suger så sjukt mycket att inte kunna förstå varför, hur och när.

    Jag blir rent ut sagt förbannad på denna jävla underbara kärlek, att det ska vara så jävla svårt. Men du är stark, underbar och hur bra som helst. Låt det ta tid, skriv allt du känner och gråt precis när du vill. Stampa i golvet, släng allt du inte vill ha längre och skit i att diska om du inte känner för det. DU bestämmer nu.

    Massa kärlek till dig.

    2013-12-02 | 22:05:37
  • Jessica säger:

    Jag var med om nästan exakt samma sak för 3,5 år sedan. Vi skulle inte gifta oss, men väldigt mycket andra saker i dina inlägg stämmer nästan exakt in på vad jag upplevde. Speciellt historien om att han fastnade i en olycka och hjälpte till, låter precis som något min dåvarande pojkvän skulle kunna ha hittat på.

    Förstår din chock och förstår precis vad du menar när du säger att det känns som att man berättar om någon annans liv.

    Hur omöjligt det än låter så kommer det komma vissa dagar när man har någon minut då man inte tänker på vad som har hänt, sen är det någon timme och tillslut kan man ha en hel dag utan att tänka på det. Låter superbra att du tar professionell hjälp!

    Massor av kramar!

    2013-12-02 | 22:11:49
  • Elin säger:

    Har just hittat till din blogg och vill bara säga att du är så stark. Så stark som tar dig genom detta och det kommer du göra, bara ge de tid. De känns som att man aldrig kommer le igen och man undrar när klumpen och smärtan i hjärtat ska försvinna. Men de gör den, ta hand om dig och var med din familj som älskar dig mer än allt annat och alltid kommer finnas där. Du förtjänar att le och skratta, och de kommer du göra. En vacker dag då du är redo. Glöm inte hur stark och underbar du är. Du kommer klara det här. Massa kramar och glöm inte att du är aldrig ensam!

    2013-12-02 | 23:41:32
  • Karin säger:

    Har sträckläst där dina texter börjar, hjärtat värker och tårarna trillar nedför mina kinder. Kan inte föreställa mig din smärta, och inte heller din enorma styrka. Stor kram och hoppas morgondagen blir någon nyans ljusare <3

    2013-12-03 | 00:02:52
  • E.w - photpgraphy säger:

    din blogg berör<3

    2013-12-03 | 10:06:14
    Bloggadress: http://eweman.blogg.se

Kommentera inlägget här: