trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 34 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Illamående och kommentarer

Jag sitter på jobbet. Mina kollegor har gått på lunch, men jag sitter kvar vid mitt skrivbord. Är inte hungrig. Illamåendet går i vågor. Sköljer över mig. Ömsom vänder det sig häftigt i hela magen, ömsom är det endast en bitter smak i munnen. Jag har precis fått i uppgift att hålla ett tjugo minuter långt föredrag. Imorgon. Ett föredrag som jag förvisso redan hållit en gång i somras, men som jag därefter förträngt och lagt undan långt bak i hjärnan. Vet inte hur det ska gå till. Vet inte hur jag ska kunna fokusera. Allt snurrar just nu och jag kan inte uppbåda ett uns av det fokus som jag så desperat behöver.

Samtidigt är det annat som pockar på och vill ha uppmärksamhet. Annat som sätter sig som iglar i hjärnan och vägrar släppa. Det pågår en diskussion hos Bloggkommentatorerna angående äktheten i min berättelse, angående viljan att bli uppmärksammad osv. Jag förstår dem som kommenterar där. Jag förstår deras skepticism. Jag förstår att jag inte kan ha en offentlig blogg och sen bli upprörd över att folk tycker och tänker saker om den. Alla har rätt att tycka och tänka som de vill.

När jag ser de kommentarer som har lämnats hos Bloggkommentatorerna blir jag ändå ledsen. Trots att jag både vet och accepterar hur bloggvärlden fungerar. Men jag kan inte värja mig för hårda ord just nu. De sätter sig som klister i min hjärna och gnager tills tanken på något sätt inte får plats längre. Jag vet egentligen inte riktigt varför, men det gör mig ledsen att det finns de som inte tror att det jag skriver är äkta. Att det skulle vara påhittat för att få läsare. För jag är väldigt noga med att det jag förmedlar alltid är sanningen. Jag vet inte vad skrivandet annars skulle ha för mening för mig.

Jag kan verkligen glädjas åt att det är många som går in och läser, stöttar mig, tänker på mig, peppar mig och ger fina råd. Jag ska inte hymla, för det spelar faktiskt en stor roll i mitt liv just nu. Och jag vet att jag, för att få ta del av alla dessa människors pepp och råd, även måste acceptera att alla läsare inte känner likadant. Och som någon skrev hos Bloggkommentatorerna, det är inte på min blogg det skrivs ifrågasättande saker. Det är jag otroligt tacksam för.

Jag försöker inte uppmåla en otrohet värre än någon annan – för det är den inte. Jag försöker inte uppmåla mig själv som den perfekta kvinnan – för det är jag inte på något sätt och tycker egentligen att det kanske är precis tvärtemot det som jag hittills har skrivit om mig själv.

Fortsätt läsa ni som vill. Jag är från djupet av mitt hjärta oerhört tacksam för all fin respons.

Nu måste huvudet ner i sanden några timmar. Bort, bort, bort med helvetestankarna. Det finns en tid för dem. Men den får inte vara nu.

Kommentarer

  • Mattias säger:

    Bry dig inte om de elaka kommentarerna. Jag lovar dig att de som skriver sånt inte gått igenom samma sak som du, jag och andra. Nej din historia kanske inte är värre en andras, men den är din, och det är dina känslor. Jag känner igen varje ord du skriver, och jag har tänkt exakt samma saker. Och av allt stöd jag fick, så var det ett väldigt enkelt uttryck som hjälpte mig bäst. Efter regn kommer solsken. Man tror inte det just då, men jag kan bara lova dig att det sakta sakta kommer att bli bättre. För min del är det drygt två år sedan det hände, och jag tänker fortfarande på det flera gånger varje dag. Med ilska, bitterhet , ledsamhet... Men livet kommer tillbaka, det har det gjort för mig och det kommer det att göra för dig. Det svåra är att man inte vet när. Men jag lovar dig... Den dagen kommer!

    2013-12-03 | 13:32:42
  • Ida säger:

    Sluta aldrig att skriva här!

    2013-12-03 | 13:32:46
  • Klara säger:

    Jag tror på dig! Många kramar!!

    2013-12-03 | 13:35:44
  • Anonym säger:

    Strunta i de som kommenterar. De kan ju inte veta hela sanningen. Detta är ju din blogg och din historia. Att de kommenterar kan man inte kommer ifrån. Jag kan inte se att någon skulle vilja "låtsas" må så dåligt. Varför i hela fridens namn skulle man vilja det? Om man är anonym då vill man väl inte ha uppmärksamhet. Jag uppskattar att du delar din historia, det hjälper mig när jag själv mår dåligt. Jag tycker du är stark som vågar dela med dig av vad du känner och upplever. Kämpa på.

    2013-12-03 | 13:47:25
  • Emeli säger:

    Styrke kramar!
    Det finns massor av idioter där ute. Men det finns vi som läser och verkligen bryr oss oxå. Glöm de andra och tänk på alla fina och genomtänkta kommentarer du får.
    Kom ihåg! Du behöver bara ta dig igenom nästa minut. Koncentrera dig på den så kommer allt gå bra. En minut i taget.

    2013-12-03 | 14:00:46
  • Sofia säger:

    Jag är så hemskt ledsen för din skull. Den här bloggen går verkligen rakt in i hjärtat och själen, och den träffar så hårt och brutalt. Jag hoppas så väldigt mycket på att det känns lite, lite lättare för varje dag, och att du till slut kommer känna att det går att ta sig igenom en hel dag.

    Förminska inte dina känslor kring denna händelse. Det är ett trauma.

    2013-12-03 | 14:01:36
  • Anonym säger:

    Håller med anonym. Strunta i dem. Man kan låtsas något en två tre gånger, men man orkar aldrig göra det så pass länge. VI är så många fler som tror på dig. Försök att strunta i dem.
    Lycka till imorgon <3

    2013-12-03 | 14:03:06
  • Michael säger:

    Elaka kommentarer säger absolut ingenting om dig - men en hel del om de som uttalar dem. Du är modig och vill ur detta helvete som du går igenom. Jag ser och tror på dig! Kram

    2013-12-03 | 14:06:09
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Matilda säger:

    Din historia berör och jag tror att det finns dem som inte orkar bli berörda. Som inte vill kännas vid att den man satsat sitt liv på kan lämna en och gå vidare, vilken dag som helst. Jag tror på dig och jag ser fram emot att få följa med dig på din resa, genom svårigheterna mot stjärnorna.

    2013-12-03 | 14:21:23
  • Mslyckad säger:

    Gå inte in på den bloggen och läs alla kommentarer om din blogg... Fokusera på din egna blogg och våra kommentarer. Och på ditt liv och framtid. Ta till dig det positiva det är det enda rådet jag kan ge. /om personer mot förmodan skulle skriva negativa kommentarer här också - ignorera dem.

    2013-12-03 | 14:39:54
    Bloggadress: http://www.mslyckad.blogg.se
  • Josefin säger:

    Hej fina du,

    Hittade din blogg igår och har läst igenom alla inlägg sedan dess. Blev väldigt tagen av din livssituation och lider verkligen med dig. Jag förstår om det är svårt att inse i nuläget men utifrån det jag har läst förtjänar han inte dig! Att behandla dig så som han har gjort är helt vidrigt tycker jag, han verkar helt sakna samvete & är inte värd din kärlek längre. Jag hoppas innerligt att du en dag kommer att hitta en livspartner som gör dig genuint lycklig. Skickar massa styrkekramar till dig!

    2013-12-03 | 14:47:43
  • Josefin säger:

    Hej

    Jag hittade också din blogg genom bloggkommentatorerna och började läsa med skepsis. Tänkte att det var ytterligare en "projektblogg" som skulle visa sig vara pr för en bok eller något, men förstod snart att det är äkta. De känslor som du beskriver, sorgen, maktlösheten och paniken, jag känner igen mig så fruktansvärt mycket ska du veta. För några år sedan blev jag lämnad och övergiven av den man som betydde allt för mig, och kände då exakt det du nu beskriver även om situationen var lite annorlunda. Att han betett sig som ett känslokallt svin spelade ingen roll just då, allt jag kunde tänka på var att mitt liv var över och meningslöst utan honom. Jag överlevde ju och gick vidare tillslut, som man gör fast man inte tror att det går. Men sanningen är att det faktiskt tog flera år innan jag kunde tänka på honom utan att det kändes lite, lite i hjärtat. (Jag kom tillslut helt över det där och är idag tillsammans med och har barn ihop med en annan man som jag trots allt älskar och litar på)

    Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom; stå ut, det blir bättre även om det inte känns så just nu... En vacker dag kommer du ut på andra sidan och då kommer du att se saken ur ett helt annat ljus. Du skriver fantastiskt bra, ärligt och vackert på ett sätt som verkligen berör människor. Många känner igen sig och stöttar dig fast vi inte vet vem du är och inte känner dig. Det verkar också som att du har ett socialt nätverk i form av familj och vänner som är finns där och hjälper till, och det är det viktigaste av allt.
    Kramar på dig!

    2013-12-03 | 14:53:46
  • Mimmi säger:

    Jag förstår att det känns trist och jobbigt att folk ifrågasätter bloggens äkthet. Glöm bara inte bort att de människorna förmodligen är sådana som ska kritisera och ifrågasätta precis ALLT. Det finns gott om den sorten i Bloggkommentatorernas kommentarsfält, och kommer förmodligen alltid finnas. Det finns inget du kan göra för att "bevisa" för dem att du är på riktigt, att det du skriver är sant - för de kommer alltid finna någon detalj att hänga upp sig på ändå.
    Och en sak till - anledningen till att de inte trodde på det du skrev, att det skulle vara en pr-kupp, var att de tycker att du skriver "för" bra. Är inte det i grund och botten en himla fin komplimang? :)

    2013-12-03 | 15:00:47
  • Mikaela säger:

    Hej,
    Ville bara säga att jag hejar på dig. Det finns inga ord som kan trösta, men ville ändå säga att jag berörs så av det du skriver. Jag känner igen mig så i precis varenda tanke du har, hoppet, illamåendet, bilderna, resonerandet, allt. Blev brutalt dumpad av den jag trodde var mannen i mitt liv för fyra år sen, och jag dog den dagen. Jag minns ingenting av den sommaren alls, jag sov inte, jag åt inte, jag bara kämpade för varje andetag. Det gjorde på riktigt fysiskt ont. Till slut släpade min vän iväg mig till doktorn som gav mig ångestdämpande och en tid hos en psykolog. Jag mådde så jävla, jävla dåligt och trodde aldrig att jag skulle kunna leva igen. Och jag VET att det suger så jävla, jävla hårt, och man VILL inte höra det, men. Det går över. Det kommer alltid göra ont, men det akuta, där man hellre dör än genomlider ännu en dag med den förbannade smärtan kommer att försvinna.
    Jag skulle aldrig skriva det om jag inte visste att det var sant. Kanske är det dumt av mig, för när folk sa det till mig, då när jag var ett levande lik och inte ville finnas, ville jag slå dem. Jag ville skrika (och gjorde det nog ibland också) att det kommer aldrig gå över. Den enda som kan göra det bra igen är han. Och ja, det känns så. Men fina, fina du som jag inte känner överhuvudtaget. Det kommer att bli bättre.
    Du kommer att klara det här.

    2013-12-03 | 15:14:54
  • L säger:

    Jag känner igen mig skrämmande mycket i dig. Din blogg har hjälpt mig en hel del. Snälla, kom ihåg att alla självutnämnda experter i cybervärlden inte är värda någonting alls. De har allt som oftast tragiska liv och ägnar för mycket tid till att kritisera personer anonymt. Ta hand om dig!

    2013-12-03 | 15:19:39
  • Anna säger:

    Så himla onödigt! Varför i hela friden skulle du hitta på? Förstår så väl varför du skriver och jag tror att alla vi som varit med om liknande saker som du känner igen oss och förstår att precis så här jävligt är det för dig just nu.

    Snälla försök att ignorera dem! Det finns alltid troll, men om man inte låtsas om dem så brukar de tröttna.

    Kram på dig!!

    2013-12-03 | 15:25:11
  • Jennifer säger:

    Jag har varit med om.. inte riktigt samma sak. Men jag har legat på golvet, grinat tills tårarna tagit slut, inte ätit på flera dagar. Jag vet hur ont det gör i hjärtat, det gör så förbannat ont och jag lovar dig att det kommer att gå över. Du kommer att må som en gudinna efter du har slängt bort allt.

    Det som hjälpe mig, var faktist, att umgås/prata med andra killar. Det är självförtroendet som får sig en ordentlig törn då man gör ett break up. Och för mig så försvann det så fort någon kille gav mig uppmärksamhet. Att bara få skriva sms, prata på facebook. Vad som helst! Det hjälper en verkligen!

    Hejar på dig!

    2013-12-03 | 15:35:16
  • [Sarah] säger:

    folk är så stora i orden på internet.
    du verkar ha fina vänner <3

    kram

    2013-12-03 | 15:39:15
    Bloggadress: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Hittade din blogg i dag, den har berört mig mycket. Tack för att du skriver så öppet och för att du delar med dig av din hemska upplevelse som är min egen värsta mardröm... Hejar på dig och hoppas att du inte tar åt dig av de få negativa rösterna. De har inte rätt och de är inte representativa någonstans!

    2013-12-03 | 16:02:06
  • Linnea säger:

    En fråga som jag funderar över, det är, från det sista brevet du skrev till honom, vad fick du för svar av honom? Tror du han känner skuld? Är det samma person du ser i ögonen när han väl tittar på dig?

    Jag kan inte ens Sätta mig i din situation, men du kommer ur det här förr, eller senare. Glöm inte att karma kommer ikapp en. Styrke kramar!

    2013-12-03 | 16:14:53
  • KK säger:

    Ta inte åt dig. Det är så fruktansvärt många bittra och cyniska människor där ute. Det är dina tankar i bloggen, ditt sätt att hantera situationen. Önskar dig mycket styrka och all lycka. Stå på dig!

    2013-12-03 | 16:59:52
  • Anonym säger:

    Jag började läsa din blogg från början igår och ingen som inte har upplevt detta kan beskriva det som du gör. För mig hjälpte det när sorgen övergick i ilska. När jag blev så fruktansvärt arg på honom och började hata honom för allt han hade gjort. Du kommer komma dit, men tills dess tycker jag du ska läsa det här: http://rodeo.net/niotillfem/2012/06/lander/ Det gav mig ett nytt hopp som handlade om mig och inte om honom. Du kommer överleva. För det måste du! <3

    2013-12-03 | 17:13:21
  • J. säger:

    Hej.
    Läste till dag 25 sen sa magen stopp. För ca 1½år sen gick jag igenom en historia likt din. Men många olikheter. Jag såg inte vad det stod i smsen men jag såg hur många dom var. Hur dom hade pratat i TIMMAR när han sa att han älskade mig och ville att vi skulle försöka igen. Jag försökte vara stark och sa att jag behövde tid själv för hans sms (även om dom bara var vardagliga) gjorde så jävla ont. Behövde 3 dagar sa jag. Efter en dag sa han att han skulle köra av vägen om jag inte svarade på hans frågor som "Vad gör du?". Nästa försök fick jag 2 dagar. Sen hotade han att köra ut framför en lastbil om jag inte pratade med honom. Såg senare att han smsat med henne samtidigt.

    Sveket och lögnerna... Dom tog aldrig slut. Kom på honom gång på gång. Varje gång var som ett slag i magen.

    I efterhand kan jag se att det fanns värre saker. När han med brinnade blick sträckte på sig och kom närmare, i ett försök att skrämma mig. Senare förstod jag att han lyckades. Den gången han tog tag i min krage, lyfte upp mig så jag fick stå på tå för att inte hängas, och han väste "Nu är du inte jävla kaxig va?" i mitt ansikte. Mina desperata försök att ta mig därifrån och hur jag försökte få mod till att sparka honom mellan benen. Jag lyckades inte.

    Berättade inte om det för någon på länge... Tills jag märkte att jag gick runt i affären med ett rusande hjärta i ren skräck att springa på honom.

    Mitt i allt skulle jag gjort allt för att han skulle hålla om mig igen. Känna mig sådär trygg som bara han kunde få mig att känna.

    Det VÄRSTA i allt detta var att fick mig att känna att ingen tyckte om mig längre (Hans ord: "Ingen kommer vilja ha dig som du ser ut" gjorde ganska ont) Min familj tyckte säkert jag var det svarta fåret och brydde sig inte om mig. Mina vänner hade äntligen tröttnad på mig och umgick bara med mig av gammal vana. Alla skämdes över mig precis som han sa att han gjorde.


    Jobbet höll mig uppe. Fick mig att tänka på annat och där visste jag att jag gjorde ett jävligt bra jobb och var en uppskattad medarbetare. Trodde jag var stark tills en kollega frågade hur det var med mig egentligen. Jag lurade bara mig själv.

    Höll allt inom mig tills det höll på att äta upp mig inifrån. Började då prata med människor jag litade på. Berätta hur jag mådde. Alla i min närhet kände sig så svikna av mitt ex så jag hade tack och lov någon annan att prata med. Någon med distans som lät mig prata, fick mig att tänka på annat. Fick mig att skratta igen. Som såg igenom mina försök att hålla modet uppe och tvingade mig att prata. Tvingade mig ta tag i mina känslor. Och det har sakta men säkert blivit bättre. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte påverkar mig längre, att jag inte tänker på honom och alla svek, lögner och allt han gjorde.

    Säger inte att det kommer komma en dag då allt bara är toppen på en gång. Men som en som gått igenom något liknande; Det blir bättre, sakta, sakta med många bakslag och steg tillbaka. Omge dig med människor du tycker om. Och som du gjort men inte jag, pratat med någon psykolog. Starkt jobbat!

    Jag beundrar dig och hur långt du faktiskt tagit det. Den där känslan i magen som du haft är svårt att komma ifrån. Jag har den fortfarande. Jag vet att jag aldrig kommer få några ärliga svar då mitt ex inte kan sluta ljuga men jag kämpar vidare, vissa dagar svårare än andra, men jag rör mig framåt!

    Vet inte varför jag skriver detta, har ångrat mig flera gånger. Ingen bryr sig. Detta handlar om dig, inte mig. Vet inte om jag tror att jag kan ge dig något slags hopp. Har inte gett i närheten lika mycket information som du eller ens en uns av hela sanningen av min historia. Första gången jag skriver ner det. Skriva ner det gör att allt hänt på riktigt.

    Av allt mitt långa rabblande vill jag bara säga en sak. Kämpa på. Det är du värd!!

    2013-12-03 | 18:03:34
  • Sandra säger:

    Jag är ung, endast 19 år gammal. Mitt liv består till största del av att grubbla över vad jag vill bli och arbeta med i framtiden. Mina tankar har fokuserat på att studera till psykolog på universitet, men eftersom att jag är rädd för hög press har jag grävt ner de tankarna - tills nu. Jag kom hem tidigt idag och läste igenom din verklighet. Från dag ett till nu. Det du skrivit inspirerade mig, men framför allt kände jag att jag ville hjälpa dig. Och det är så, jag vill hjälpa människor, finnas där för dem och ge dem den tillit som de nyligen fått krossad och förlorad. Jag tror att du precis fått mig till att göra ett val. Jag vill inte längre läsa denna verklighet, jag vill existera i den. Jag vill hjälpa till, lyssna och aldrig svika. Nu vet jag för säkert vad jag vill bli. Tack för att du helt omedvetet påminde mig om vad jag vill göra med mitt liv - hjälpa andra att finna hopp, lycka och att må bra igen.

    Ta hand om dig.

    2013-12-03 | 18:03:56
  • JennieL säger:

    Hej. Jag hittade din blogg via bloggkommentatorerna, de länkade och jag brukar kolla vad de länkar, ibland gillar jag det, ibland inte.
    Men det här, jag hade aldrig kunnat föreställa mig att hitta en blogg som skulle kunna vara skriven av mig själv. För så är det. Vissa saker du skriver är så exakta att jag nästan tror att någon driver med mig. Vi har absolut inte gått igenom precis samma sak, men ändå exakt samma jävla sak. Jag tvivlar inte en sekund på äktheten i dina texter, för du skriver ordagrant vad jag upplevt, känt och tänkt när jag själv gick igenom en väldigt liknande sak i våras (liknande, absolut inte samma men i vissa moment identisk). Jag vet att det du skriver är sant, för ingen som inte gått igenom det skulle ens komma i närheten att fatta. De kan försöka så snällt, men förstår, det gör dom inte.
    Jag är så glad att jag hittat din blogg, jag har hittat en som vet exakt vad jag kände. Känslor som fortfarande kommer över mig ibland.
    Skulle du vilja prata med någon som vet hur du känner så får du gärna använda mailadressen jag skrev med. Du har säkert hittat många fina människor genom bloggen och känner du att du vill ha en till att ventilera med så är det fritt fram.

    2013-12-03 | 18:10:29
  • Lotta säger:

    Det är så tråkigt att folk är alltid så misstänksamma- inte en enda gång sedan jag började läsa din blogg har tanken slagit mig att det här skulle kunna vara "fejk". Varför skulle det? Vilken sjuk PR coup skulle det vara?
    Jag tror på dig, din smärta är äkta.
    Låt inte några anonyma "haters" (finner inget bättre ord och det passar ganska bra i bloggvärldens sammanhänge) förstöra för dig.
    Jag har bestämt mig att följa dig på din resa ur mörkret och jag kommer fortsätta läsa och kommenterar. Jag vet inte vem du är och jag behöver inte veta men jag vill att du mår bättre!
    Kramar

    2013-12-03 | 18:14:04
  • Lotta säger:

    Det är så tråkigt att folk är alltid så misstänksamma- inte en enda gång sedan jag började läsa din blogg har tanken slagit mig att det här skulle kunna vara "fejk". Varför skulle det? Vilken sjuk PR coup skulle det vara?
    Jag tror på dig, din smärta är äkta.
    Låt inte några anonyma "haters" (finner inget bättre ord och det passar ganska bra i bloggvärldens sammanhänge) förstöra för dig.
    Jag har bestämt mig att följa dig på din resa ur mörkret och jag kommer fortsätta läsa och kommenterar. Jag vet inte vem du är och jag behöver inte veta men jag vill att du mår bättre!
    Kramar

    2013-12-03 | 18:15:24
  • Linda säger:

    Hittade din blogg idag och jag har sträckläst hela eftermiddagen, och jag är så berörd av din historia. Jag vill öppna min famn för dig, låta dig gråta och prata, skälla, minnas, sakna.. från djupet av mitt hjärta säger jag, tiden läker inga sår, men vi lär oss leva med dom. Skickar all kärlek och styrka jag kan och hoppas att du snart mår bättre, för det kommer du göra. Kärlek till dig.

    2013-12-03 | 18:41:18
  • Anonym säger:

    Jag hittade din blogg idag. Det var via bloggkommentatorerna. Jag började att läsa, bara lite sådär i förbifarten. Jag skulle egentligen plugga, men du vet hur man hittar andra saker att göra bara för att. Jag fastnade totalt för det du skriver. Har läst i flera timmar nu. Min puls har gått upp, jag har gråtit och varit alldeles förstörd. Jag känner en stor medkänsla för dig. Jag själv är i ett förhållande sedan fem år tillbaka, vi bor ihop utomlands och vi är varandras liv. Hur du förklarar ert förhållande stämmer så bra in på oss. På hur man kanske tar varandra lite för mycket för givet, sexlusten som inte är så hög (för mig), hur man är varandras bästa vän, inräknad i familjen och hur man pushar killen att "ha bättre relationer med familj och vänner". Jag vill bara säga att. ÅH....... Jag önskar att den där tjejen aldrig kommit in i din killes liv. Jag önskar att du fick vara så lycklig som du var förut. Bli det snart! Styrke kramar

    2013-12-03 | 19:22:46
  • Gunilla säger:

    Det kommer att ordna sig. Du kommer att få ro i sinnet. Det tar tid, men en dag kommer du att känna lycka igen. Och bry dig inte om elaka komentarer. Kram.

    2013-12-03 | 19:25:04
  • Sofia säger:

    Hej! För någon vecka sedan passerade jag 365 dagar sedan min före detta sambo plötsligt lämnade mig efter 13 år tillsammans. Trodde aldrig att jag skulle må bra igen men vad fel jag hade! Ett tungt år men idag mår jag bra. Det tog ett halvår för mig att bli förbannad och efter det har allting gått lättare. Det blir bra igen! Kärlek till dig!

    2013-12-03 | 19:27:07
  • K säger:

    Jag har kommenterat ett flertal gånger här nu, och även om mitt ord betyder lika lite som ditt, så tror jag på allt du säger. För så många går igenom sånna helveten som du går igenom, det här händer hela tiden överallt, och för få verkar ändå inse det. Jag följer dig varje dag för att se hur du mår och hur du tar dig igenom detta, för att kunna ge råd och kanske lite styrka, ja dig, totala främling. Du behöver inte visa oss ditt namn och ansikte, det är precis lika äkta utan allt det. Strunta i de elaka kommentarerna, om de inte slutar skaffa kanske en nära vän som kan kolla igenom dom åt dig och ta bort de hemska. Det är inget fel med det, du har så mycket skit att ta hand om inom dig. Det här är din blogg, din plats att få ut vad du känner för att må bättre. Inget här ska behöva skada dig, åtminstone här ska du känna dig trygg.

    2013-12-03 | 19:48:11
  • Katten säger:

    Jag tycker inte du ska ta dem som "Haters" eller elakingar som andra skriver här, utan som människor som är som alla andra. De undrar och skriver sina åsikter och frågor, de flesta kommentarerna där var ren och skär undran och det ska man ju kunna unna människor att göra. Undra alltså, inte hata,det är förkastligt. De elaka kommentarerna kastar vi bort, mentalt och skickar till sopkorgen.

    2013-12-03 | 19:54:54
  • Anonym säger:

    Jag tycker inte du ska ta dem som "Haters" eller elakingar som andra skriver här, utan som människor som är som alla andra. De undrar och skriver sina åsikter och frågor, de flesta kommentarerna där var ren och skär undran och det ska man ju kunna unna människor att göra. Undra alltså, inte hata,det är förkastligt. De elaka kommentarerna kastar vi bort, mentalt och skickar till sopkorgen.

    2013-12-03 | 19:55:06
  • Kattis säger:

    Jag har aldrig tvivlat på att din blogg inte skulle vara äkta.
    Man kanske orkar ljuga och ha en fakeblogg i 2 dagar...10dagar men inte 34!!

    Försök och inte ta åt dig, skit i dem.

    Ditt föredrag kommer att gå toppen. Du kan det där. Det gör dig säkert gott att fokusera, stiga in i en roll där du kan låtsas, skildra dig slaviskt från den smärta du känner.

    Kramar!

    2013-12-03 | 19:56:19
  • Matilda säger:

    Jag måste få säga att du låter så extremt stark även om du lever i ett helvete just nu. Hur kan du orka kämpa igenom det? På ett sätt vill jag förstå, men ju mer jag läser desto mer tycker jag synd om dig. Jag förstår inte hur en människa kan ha lämnat en sådan fin människa som du. Även fast jag inte vet vem du är så känns det som jag känner dig så väl. Även fast jag inte vet vem den du älskat är så känner jag hat mot den. Jag älskar din blogg, och det du gör. Du skriver så exakt så de får mig att känna som jag står vid din sida när allt i din vardag händer.
    Du är så extremt cool och stark. Du kommer klara detta på ett år. Du är en riktig kämpare :)

    2013-12-03 | 20:11:27
  • Sandra säger:

    Du borde verkligen se och lyssna på den här videon. Den är väldigt fin. Kanske är det du i framtiden? Ett mål att slå tillbaka och övervinna Allt. http://www.youtube.com/watch?v=trnmJow1Wic

    2013-12-03 | 20:17:20
  • Malin Eriksson säger:

    Stor kram till dig och jag hejar på dig. Koncentrera dig på människorna som stöttar dig, bry dig inte om vad de andra tror eller tycker. Försök åtminstone, även om det är svårt!

    Kram

    2013-12-03 | 20:41:02
    Bloggadress: http://maley.se/
  • Lina säger:

    Skit i dom taskiga bloggkommentatorerna! Du är så fin och har nog mycket att tänka på! Mitt hjärta ömmar för dig.

    2013-12-03 | 20:41:17
  • Sara säger:

    Du är underbar och sluta aldrig skriva här! Det gör dig gott i slutändan. Kram:)

    2013-12-03 | 21:22:40
  • e säger:

    Du hjälper mig väldigt mycket,
    bry dig inte ett skit om andra just nu.
    Förstå hur värdefull du är
    och för många andra.
    Jag tror på dig. Du kommer ta dig igenom detta.
    Massa kramar.

    2013-12-03 | 23:33:21
  • Anonym säger:

    Gör dig själv en tjänst, köp boken "the secret" och läs igenom hela den. Den är som skapad för en själv. Lovar dig att den kommer att bidra med att förändra ditt liv. Ge det en chans, du kommer ej att ångra dig. Den är min bibel!

    Styrkekramar!! Ps. Det blir bättre, en klyscha jag vet, men det blir det

    2013-12-04 | 00:30:44
  • Matilda säger:

    Även om det finns 10 som inte tror på dig så finns det ändå 100 gånger fler som tror på dig. De är oftast de som inte tror som hörs och syns mest, men vi andra finns här också även om vi inte försöker ta lika mycket plats och skrika ut vad vi tycker. Fortsätt skriva<3

    2013-12-04 | 10:52:55
  • Sanna säger:

    Hej,

    Jag fann också, likt många andra här, bloggen på Bloggkommenatorerna. Har läst igenom från början. Jag tror inte man kan beskriva känslorna av avgrundsdjup utan att man själv varit där. Speciellt det inlägget om att känna sig som en börda och värdelös kunde jag relatera till. Även inlägget om att vilja skada sig själv för att det gör för ont inombords. Det går att komma ur det. Men det tar lång tid. Och man fallet om och om igen. Men man tar sig upp. På något sätt.

    Jag undrar om du blivit erbjuden anti depressiva tabletter av din läkare? För mig var det ett otroligt svårt steg att ta, med mycket skam känslor. Om jag tog anti depressiva då var jag ju stämplad som "sjuk". Dessutom var jag vettskrämd över att bli beroende. Men de var min räddning. Det tog fem år att hitta den sort som fungerade bäst för mig. Om du blivit erbjuden, men tackat nej - tänk en gång till.

    Styrkekramar

    2013-12-04 | 12:10:19
  • Jennie Pettersson säger:

    Finaste du ❤️ mitt bästa rådr att acceptera att en person faktiskt har dött för det är exakt det som har hänt. Personen du kände oxh hade starka band till har död oxh även om han personligen finns kvar så är den personen han var för dig borta, kroppen läker sig själv som om han har dött.m❤️

    2013-12-12 | 21:26:03

Kommentera inlägget här: