trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 44

Kategori: Allmänt

Trött och ledsen
Luciamorgon. Jag känner mig bara ledsen idag. Ledsen och trött. Är för ledsen för att skriva något peppigt. Är för trött för att ens orka försöka sätta ord på saknaden och sorgen. Den är bara där och lämnar sitt avtryck i allt jag gör. Lägger sig som en dimma över mitt huvud. Vill bara ta mig igenom den här dagen. Vill bara att tiden ska gå. Gå framåt och föra mig till en annan plats. En bättre och ljusare plats. Det är min enda önskan för den här dagen.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Kära du!
    Ta en paus, sluta tänka, analysera, fundera och skriva om bara för en dag. Det är ju för din skull du skriver. Om det går distrahera dig med något. Tex ett bad, gå på en bio med en vän. Bara för att du ska orka. Om du vill förståss. Massa kramar och energi

    2013-12-13 | 11:26:52
  • kameleont säger:

    Du är stark.. Det betyder inget att höra det från en utomstående kanske. Men du är så otroligt stark. Fortsätt kämpa. Fortsätt orka!

    2013-12-13 | 12:26:37
    Bloggadress: http://nrduvarute.blogg.se
  • anna säger:

    Vännen min! Jag har raderat mina mail av misstag och är osäker på hur jag når dig. Kan du inte maila mig en rad igen så vet jag att vi kan skriva mail igen. Förlåt frånvaron. Jag läser det du skriver hela tiden. Det väcket så mkt tankar och ilska. Ja inte mot dig men mot hela denna helvetiska situation du måste ta dig igenom. Det är så egoistiskt av honom att lämna dig såhär. Utan en ärlig chans. Låt mig berätta mer om du vill. Maila mig sara så vi har kontakt igen.

    Din styrka skulle kunna bära oss alla genom svåra tider.

    Kramar! Din vän anna.

    2013-12-13 | 13:06:32
  • Anonym säger:

    Det kommer att komma en tid då kroppen inte orkar vara ledsen längre, det må ta tid men jag lovar att du kommer komma dit. Kroppen är så mycket smartare än vad vi tror och det kommer att fixa sig till slut, bara man tror på det och låter sig själv vara ledsen, vilket du gör. Jag har känt precis likadant som dig och du kommer att bli förvånad över vad du faktiskt kommer att känna efter ett tag, när man upptäcker att man faktiskt inte tänkt på honom i en hel kvart! som sen blir till en halvtimme som blir till en timme osv. Man upptäcker att man faktiskt kan klara sig utan en annan människa, att man inte behöver den där andra personen för att må bra. Du kommer att bli starkare på den här resan! Smärta är något du känner nu men vet du vad? Smärta ingår i livet och det är något nästan alla känner någon gång. Jag ville ta livet av mig och såg ingen mening med att leva när jag hade blivit dumpad, men jag tog mig igenom det och jag vet att du kan det också! Du säger att du aldrig kommer hitta någon som han, och nej det kommer du inte att göra heller. Du kommer att hitta någon som INTE lämnar dig och älskar dig villkorslöst. Det gjorde inte han, han ljög dig rakt upp i ansiktet. Du är värd så mycket bättre än någon som behandlar dig på det där sättet, tänk på vad han gjorde mot dig när det känns som att du mest av allt vill ha tillbaka den här killen. Hur kunde han göra så mot dig? Du vill väl ha någon som vill ha dig lika mycket? Jag vet att det här är svårt att ta in när allt känns skit.. Men ville bara säga att allt kommer att lösa sig tillslut, du är stark och underbar.

    Många styrkekramar

    Svar: Jag vill ha honom ändå. Trots att han inte vill ha mig. Jag älskar honom fortfarande för mycket för att vara logisk. Blir trött bara jag skriver det här. Åh.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-13 | 13:11:33
  • S säger:

    Tillåt dig vara ledsen. Det är vad som behövs just nu, och det känns lite som att du har förstått det. Inga paniktankar eller nånting (om jag förstod ditt inlägg rätt), utan bara att du är ledsen idag och så får det vara så länge du klarar av att ta dig igenom den. Det är också ett framsteg.

    Kramar och styrka till dig <3

    Svar: Ja. Mest ledsen idag. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-13 | 13:16:48
  • Emma säger:

    Har du funderar på ssri? Dvs antidepressiva. Det kommer inte ensam göra jobbet och det är ingen långsiktig lösning men du kanske faktiskt mår så dåligt så du kan behöva lite hjälp på traven?
    Med vänlig hälsning, nån som varit där.

    Svar: Jag har funderat. Funderar fortfarande. Psykiatrikern vill att jag ska vänta. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-13 | 16:55:57

Kommentera inlägget här: