trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 45

Kategori: Allmänt

Utseende är en faktor i kärlek
Den här känslan av att inte duga. Av att inte vara tillräcklig. Av att ha förfallit. Av att bli äcklad av min egen kropp. Den känslan kan jag inte få bort genom att bli smalare. Bli mer vältränad. Få lenare hud och finare hår. Det sitter djupare än så. Jag känner det. 
 
Som jag förut har skrivit gick jag ner mycket i vikt de första veckorna. Ungefär 8 kilo försvann på ett ögonblick. Jag är 175 centimeter lång, vägde 68 kilo och gick ner till 60. Har aldrig vägt så lite. Jag är inte en långsmal typ. Har alltid varit ganska muskulös. Bredaxlad. Dessutom är jag kurvig. Både bröst och rumpa. Har en sån där timglasfigur med smal midja. Åh, gud, jag förstår att det verkar som att jag försöker beskriva en ursnygg kropp nu. Att jag gör en sån där klassisk kvinnogrej när man först klankar ner på sig själv bara för att folk ska säga emot och ge en bekräftelsen man så ofta behöver. Men ni kan inte ge mig bekräftelse för mitt utseende för ni har aldrig sett mig. Jag ser att det måste verka som att jag ändå är ute efter just det. Bekräftelse. Men jag tror verkligen inte att det är så.
 
Sanningen är den att jag är närmast besatt av tanken på att allt jag förmedlar måste vara fullkomligt korrekt och riktigt. Hur jag förmedlar mig själv. Honom. Oss. Mina känslor. Allt runtomkring. Det måste vara äkta. Annars skulle allt kännas fel.
 
Jag antar att jag egentligen har ett alldagligt utseende. Ni skulle inte reagera om jag gick förbi. Men jag har alltid känt mig ful. Alltid varit den smarta tjejen som inte är så jättebra på det här med smink och kläder. Aldrig känt mig snygg. Ofta har jag snarare snabbt konstaterat att jag måste vara fulast på stället och försökt sjunka ihop och bli så liten som möjligt. Det är inte så lätt när man är lång och inte särskilt späd. Men så har jag alltid gjort. Dock bara när jag har varit utan honom. I sociala sammanhang med många nya människor. Många nya människor som verkar redo att döma en redan vid första anblicken. Jag blir lätt rädd då. Rädd och bortkommen. Tappar min vanligen rappa, skämtsamma, öppna personlighet som är där när jag känner mig bekväm.
 
Jag vet egentligen att oavsett hur mycket jag än anstränger mig för att förbättra mitt utseende kommer jag aldrig att finna den där känslan av att vara tillfreds. För det är något fundamentalt fel. Jag är inte osäker på om mitt utseende duger, jag vet att det inte gör det. Men samtidigt har jag lärt mig leva med det. Det var till och med lätt att leva med det så länge han fanns där. Han gav mig egentligen väldigt sällan komplimanger. Jag klankade inte ner på mig själv så att han var tvungen att säga emot. Men han visade med alla sina handlingar att han älskade mig och var attraherad av mig exakt så som jag såg ut. Det trodde jag i alla fall. Nu vet jag inte längre vad som bara var fejk och på låtsas. Och då har jag inte något kvar att luta mig mot. Jag vet inte om han egentligen också var äcklad av mig. Precis som jag nu har blivit av mig själv.
 
Hon, den kvinna vars ansikte finns med i alla mina mardrömmar, ser väldigt bra ut. Snyggare än mig. På alla sätt och vis. Ja, jag vet att känslor inte sitter i utseendet. Men det är en faktor i kärlek. Det är alltid en faktor i kärlek. Och om inte allt annat kommer att stjälpa mig, så kommer utseendet att göra det. För jag har inget att ge där. Har inget att komma med.
 
Kanske är det så att jag ändå måste göra något. Att jag kanske ändå måste göra allt jag kan för att åtminstone se ut som mitt bästa jag. Jag kanske är skyldig mig själv det. Även om jag inte ser hur det ska hjälpa mig. Ser inte hur det ska hjälpa mina överdimensionerade bröst och rumpa, mina jävla celluliter och min likbleka hudton. För hur vältränad jag än var när jag elitsatsade i volleyboll, var jag ändå lika övertygad om att mitt utseende inte dög. Har en förbannad näsa. I familjen brukar vi skämta om att jag har ärvt min pappas näsa som den blev efter att han brutit den två gånger. Och vi brukar skoja om att jag helt saknar förmåga att le på kort. Har inte den förmågan. Och så likblekheten. Släktens bästa skämt. Han var lika blek. I somras kallade min faster honom för "Vita fasan" när vi spelade volleyboll. Vi brukade skoja om att våra barn skulle bli helt transparenta. 
 
Fan. Utseende var inte vår grej. Var inte det viktigaste. Vi var som lyckligast när vi vaknade en lördag morgon, gick runt i pyjamas med håret på ända och spenderade hela dagen i soffan ätandes pannkakor. Det trodde jag i alla fall. Men det var kanske inte hans grej ändå. Det var visst inte det. Och det borde jag fan i mig ha förstått. Borde ha förstått att jag inte kunde gå runt som ett spöke iklädd byxor som hängde flera decimeter i bak med håret i stora knutar och äta pannkakor åt alla håll och kanter. Hälften av mina trosor hade hål i sig. Inte sexiga sådana. Utan ofrivilliga hål på grund av att de var nötta.
 
Utseende är en faktor i kärlek. Det är faktiskt det. Fan.
 

Kommentarer

  • Tove säger:

    Titta på folk i din omgivning. Hur snygga är de egentligen? Ändå är de nöjda med sitt utseende. Så varför har inte du rätt att vara det? Du måste vara din egen bästa vän så är det bara. Ingen är väl helnöjd med hur man ser ut, men man får göra det bästa av det man har. Du är blek säger du? Jag tycker det kan vara jättesnyggt, speciellt om man har mörkt eller rött hår och/eller ett snyggt läppstift. (jag är oxå likblek, men jag skiter helt enkelt i det).Lång säger du? Det är jag med. Sträck på dig, de flesta önskar de vore längre!

    2013-12-14 | 11:47:12
  • Anna säger:

    Jag är säker på att han också tyckte om att äta pannkakor med dig i soffan en lördagmorgon! Attraktion och kärlek handlar kanske inledningsvis om utseende, men grunden till kärlek för en annan människa handlar ju ALDRIG om det. Aldrig! Jag förstår om du känner som du gör, det skulle nog alla göra i din situation. Men du är inte äcklig! Verkligen inte. Du är och kommer alltid att vara mer än ditt utseende.

    2013-12-14 | 12:11:09
  • S säger:

    Du ska inte träna för att ändra på kroppen, du ska träna för att det stärker det mentala, inte bara kroppen, utan träningen stärker självkänslan och beslutsamheten. Det är det du behöver! En bra självkänsla och ett gott hjärta kan göra vem som helst vacker, oavsett det yttre! Du har redan det ena av dem, men självkänslan verkar du ha ganska stora problem med.

    Jag håller på dig. Kämpa på nu! <3

    2013-12-14 | 12:20:26
  • maja säger:

    vet du vad. det är aldrig lätt att se vad man håller på med där i huvudet när man själv är mitt inne i det. men jag tycker man utifrån ser vad du håller på med. olika stadier som kanske måste gås igenom. självanklaganden och ånger.

    jag vill nu säga en viktig sak och det är att du har faktiskt fel i den här texten. du har så jävla fel. tänk dig hur kär du var i honom. vad hade hänt om han hade fått lite ölmage? om han hade gått runt i fula mjukiskläder en hel helg? om han hade haft hår som stod åt alla håll? se dig honom framför dig. skulle du bli mindre kär för att han inte uppvisade någon slags perfektion?
    är hyfsat säker på att svaret är nej. det fina är att det funkar likadant åt andra hållet. (oavsett om han lämnade dig. det hade inte med ditt tufsiga hår eller dina pyjamasbyxor att göra, jag lovar dig.)
    jag förstår vad du gör nu. paniken du känner. hur du hamnat i självsvängning över din egen bild i det hela.

    låt mig säga såhär. jag har massa komplex. har tidvis haft svårt för att visa mig naken med män jag varit med. men jag vet ändå, trots att jag inte är perfekt, att de tänt på mig. väldigt mycket. för att det sitter inte i det. som någon ovanför nämnde. se dig omkring. iakttag par. ser de perfekta ut? måste man vara 100% perfekt för att få bli älskad?

    folk är tjocka, har celluliter, rynkor, svarta ringar under ögonen, ölmagar hängbröst etc etc etc.

    HÄR KOMMER DET DÄR MAN MÅSTE KOMMA IHÅG: skälet till att vi kvinnor har mest ångest över våra operfeta kroppar är för att det finns folk som tjänar pengar på det. när det gäller kärlek som är på riktigt finns ingen parallell eller koppling till perfektion. det gör det däremot på catwalken. i tidningarna. hos företagen som tjänar pengar på kvinnors rädsla att inte duga. en rädsla som har väckts av företagen själva.

    jag blir så ledsen av att tänka att du går runt och tänker såhär. (fast jag inte ens vet vem du är). jag själv gör det till och från. det är så jävla onödigt. det är sånt slöseri och så elakt mot sig själv.

    huruvida man hittar en man som börjar älska en igen har inte ett skit med ens celluliter att göra.
    och är man fantastiskt, rolig, smart och varm som du verkar vara så är det SJÄLVKLART att någon kommer älska dig igen helt oavsett om du lyckats likna en reklampelare eller inte.
    fan vad jag blir arg på industrin som får oss kvinnor att tro att vi måste vara på vissa sätt för att bli älskade.

    kolla på den här och vänd din kroppsångest till att bli arg istället: http://www.youtube.com/watch?v=PTlmho_RovY

    2013-12-14 | 12:26:31
  • E säger:

    Åh, jag känner igen de där tankarna så väl. Det är som om jag själv hade skrivit. Den där känslan av att ha blivit bortvald, att inte duga. Jag tror att det är en naturlig process som sker när man blir lämnad- man rannsakar varenda millimeter av sig själv för att hitta anledningen till att det blev som det blev. Anledningen till att det tog slut. Man letar efter något som kan förklara alltihop.

    Dock tror jag att även om det är frestande att fastna i övertygelsen om att allt hade varit annorlunda om man såg ut på något annat sätt eller förändrade någon aspekt av sin personlighet så är det sannolikt inte så enkelt. Kärlek är så otroligt komplext och handlar om så otroligt mycket mer än så. Så många faktorer som bidrar. Att försöka anpassa sig för att passa någon annans preferenser är inte bara ett slöseri med tid, det är i slutändan omöjligt.

    Var inte så sträng mot dig själv. Du duger. Du är bra.

    2013-12-14 | 12:38:36
  • S säger:

    Jag själv är smal. Spinkig. Utan former. Kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett kilo. Jag har en rak figur utan varken bröst eller rumpa. Så fort jag börjar jämföra mig med andra och verkligen tänka på det så kan jag inte förstå hur någon kille skulle kunna känna sig attraherad av mig. Men när jag inte gör det, så kan jag ändå ibland tycka att jag är fin när jag står framför spegeln. Jag vet att det inte är mitt yttre som avgör mitt värde, utan det är min personlighet som gör det. Så även om jag inte är jättenöjd med min kropp, så är jag ändå väldigt nöjd med mig själv, och det tycker jag du också ska vara för du verkar vara en otroligt bra person.

    Kramar

    2013-12-14 | 13:03:08
  • kerstin säger:

    Kära du!
    Ju mer jag läser i dina texter ju mer inser jag att det var precis detta som du behövde för din egen utveckling..hur hemskt det än låter så är det nog det bästa som kunnat hända dig..=) du kommer att förstå varför när du tagit dig igenom allt..du behöver inte han för att må bra, du behöver börja älska dig själv. någon klok människa lär ha sagt att du kan inte älska någon annan på riktigt förrän du älskar dig själv.. jag önskar dig lycka till och kram

    Svar: Tack Kerstin. ❤ Många har sagt det till mig. Att det här kommer göra att jag tvingas ta itu med nödvändiga saker. Jag önskar bara jag kunde få jobba på det utan att ha förlorat den som jag vet är mitt livs kärlek.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-14 | 13:43:56
  • Ellen säger:

    Jag förstår verkligen dina tankar och klandrar dig inte utan tycker du är stark som kan skriva så ärligt om hur du tänker och känner även om det är destruktiva "fula" tankar... Jag tror dessvärre att de flesta känner sig fula då och då, speciellt när en känner sig nere.. Jag gör också det emellanåt och måste påminna mig själv att vara snäll mot mig själv och låta mig vara precis som jag är... och men så länge du vet att du är så mycket mer än ditt utseende behöver det ju inte vara så farligt att känna sig ful ibland. För är det så jäkla viktigt att känna sig snygg hela tiden, är det inte viktigare att du mår bra oavsett hur du ser ut? Jag försöker få tillåta mig att få vara ful ibland utan att lägga en dålig värdering i det, även om det är svårt så går det framåt... Dessutom tror jag inte du kan hitta svaret i varför det tog slut genom att klandra dig själv om hur du var och såg ut inför honom..

    Själv tycker jag min sambo är som snyggast bär han är myspysklädd i onepiece och tufsig i håret.. Älskar man någon så gör man det hela tiden oavsett kläder/utseende.

    Kan vara skönt att få lite feministisk analys på dessa tankar också och som någon ovan skrev att se det här fulhetstänket i kapitalistisk kontext, att företag tjänar på att vi ska känna oss fula och vilja förbättra oss och ständigt köpa produkter etc..

    När jag blev hjärtekrossad för flera år sen hjälpte det även att se kärleken i ljuset av feministisk teori... Varför gör vi tvåsamhetskärleken som det enda största viktigaste nånsin i livet och vem tjänar på det egentligen???

    Fortsätt kämpa, du kommer komma ur det här och nästa år kommer bli ett bra år för dig. Det tror jag verkligen.

    Kram

    Svar: Tack Ellen för lite perspektiv. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-14 | 14:14:27
  • Kliar och sticks säger:

    Du gör ert förhållande till något oerhört mycket större än det var och du gör ditt ex till en oerhört mycket mer fantastisk person och du ger ditt utseende en ohyggligt stor roll i livet. Du behöver verkligen gå igenom det här och komma någon annanstans. Ingens utseende är en egen levande varelse som man inte kan påverka sina tankar runt och man behöver INTE vänta på att någon ska komma och godkänna utseendet åt en.

    Det jag läser att du skriver om vad ni gjorde och tyckte om och så vidare, starka känslor o.s.v det känner jag igen från flera förhållanden, det är ju precis sånt som växer fram mellan två människor. Det i sig är inte unikt! Att en människa börjar älska en ytterst vardaglig människa med fel och brister hör till det som händer hela tiden, varje dag. Det är inte mer speciellt än så egentligen.

    Min bild av att det är dig själv du sörjer har blivit starkare i takt med att du berättat mer. Du har lagt ett väldigt stort ansvar för din egen person på ditt förhållande till ditt ex. Du måste bli någon i dig själv!

    2013-12-14 | 14:23:13
  • O säger:

    Utseendet spelar roll för en själv. Utseendet spelar roll för din nästa man, som du kommer att hitta någon gång i framtiden (jag lovar dig). Han kommer att gilla allt med dig, dina bröst, rumpa, längd, hår, röst, ögon, minsta lilla cellulit. För det är dom som gör dig till den du är. Och någon kommer att gilla dig för den du är. Att bli kär i någon i framtiden känns avlägset. Men minns känslan av att vara kär, då spelar fan inte utseendet någon roll. Då flyger du omkring på små moln och bara njuter. Det värsta med kärlek är även det bästa. Våga tänka framåt. Det är dit du ska, inte bakåt. 320 dagar kvar enligt dig. Jag tror du är där när sommaren sprider sitt ljus och värme. Det tänker jag vara.

    Svar: Men det är när man redan är kär, visst? Man ska komma dit också... Och sen ska man hålla lådan uppe hela livet. Något han inte kan ha tyckt att jag klarade... Hoppas också på bättre tider när ljuset kommer. Mörkret drar ner en. Usch. Kämpa på. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-14 | 14:42:19
    Bloggadress: http://timetobebrave.blogg.se
  • Johanna säger:

    När jag läste det här i förmiddags satt jag i min killes trasiga mjukisbyxor, tovigt hår och hans stora hoodie. Bredvid satt han i lika slitna kläder.
    Att inte känns att man behöver anstränga sig en lördagmorgon är något jag uppskattar som fan i ett förhållande. För hade allt bara varit ytligt, då hade jag inte kunnat sitta bekvämt där i soffan.
    Jag förstår att han har krossat din självkänsla genom att göra allt hemskt han har gjort men det verkar också som att du behöver jobba på den själv. För som du sa så kände du dig inte snygg även när du spelade volleyboll och var vältränad så det kanske inte ligger i det. Som du säger kanske det ligger i att du inte själv blir nöjd. Jag tror du är vacker för är det något jag lärt mig så är det att en människa med en fin personlighet blir så mycket snyggare. Jag har vänner i alla former och färger och tycker att de alla är fruktansvärt vackra. Någon har riktigt mycket kurvor, någon är spinkig och jättesmal. Någon har så ljus hud att hon kan bränna sig genom en kofta under en 20-minuters rast i solen. En tjej har vad hon kallar en judisk näsa. De är vackra allihopa och du som verkar vara en så omtänksam och kärleksfull person, du är också vacker. För sånna egenskaper lyser igenom.

    Jag tror dock att det syns på dig nu att du mår dåligt, vet att det gjorde det på mig när mitt första förhållande tog slut. 4 kilo försvann på 4 dagar. Helt plötsligt stod vågen på 47 och då fick jag panik. Jag har alltid varit smal, haft en sjuklig ämnesomsättning så att komma tillbaka till mina vanliga 51 ( jag är också väldigt kort... ) var en kamp, det tog mig flera månader. Brösten försvann och magrutorna kom fram. När jag kollar på bilder från den sommaren så tänker jag att visst, snygg mage hade jag definitivt men så lite ska inte jag väga. Det är nog en hake jag har, att väga över 50.

    Det jag vill komma fram till är att mannen i ditt liv, vem han nu är, han ska få dig att känna dig vacker. Men du måste våga tro att du är vacker. Det är nog något du måste jobba på, som en del av kampen att lära dig leva själv och älska dig själv innan du kan gå in i något nytt.

    Svar: Du har rätt såklart. Du har verkligen rätt. Det är bara den där känslan av att inte kunna fånga någons intresse. Och också att jag ville veta att jag gjorde allt för oss. Nu vet jag att jag inte gjorde det. Det är värst. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-14 | 16:30:07
  • Emilia säger:

    Hej!
    Nu tycker jag att det är dags att du slutar leta fel hos dig själv! Det är ju han som har gjort fel!
    Du förtjänar verkligen inte att må såhär och jag hoppas att du inser det snart.
    Kram

    Svar: Jag letar inte... Det bara ploppar upp i hjärnan. Kan inte stoppa det...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-14 | 18:25:08
  • Matilda säger:

    Du borde titta på den här, om du inte redan har sett den.

    http://www.youtube.com/watch?v=XpaOjMXyJGk

    You are more beautiful than you think!
    Kram!

    Svar: Tack. Jag ska titta. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-14 | 18:51:56
  • Matilda säger:

    Du borde titta på den här, om du inte redan har sett den.

    http://www.youtube.com/watch?v=XpaOjMXyJGk

    You are more beautiful than you think!
    Kram!

    2013-12-14 | 18:53:35
  • k säger:

    Utseende spelar ingen roll. Hur snygg är han i andras ögon? Hur snygga är dina småsystrar i andras ögon? För dig är de vackrast i världen tror jag, och det är det kärlek handlar om.

    Svar: Ja, de är de.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-14 | 18:56:26
  • Anonym säger:

    Du är säkert jättesnygg! Sluta klandra dig själv för att det tog slut! Det var inte ditt fel!

    2013-12-14 | 23:32:48
  • Disa säger:

    Jag tror inte att han är ditt livs kärlek, jag tror att han var din första kärlek. Säkert i och med det också den som alla framtida förhållanden kommer jämföras mot, men jag lovar dig att du kommer finna kvaliteter i senare relationer som du inte kan förstå att du en gång kunde leva utan.

    Jag vill också att du ska veta - och detta menar jag på det snällaste vis - att det ni hade var inte unikt. Jag har varit i 5 seriösa relationer (sen jag var 16) och alla har varit just så som du beskriver, man vill varandra väl, man är snäll mot varandra och myser mycket, får den andra att känna sig oerhört älskad. Jag har älskat alla dessa 5 män, och de är fantastiska personer, men i de tidigare fallen har den romantiska kärleken övergått i vänskap (kanske det var det som kom smygande i ert fall också?).

    Men, det jag alltså vill säga dig är att det kommer fler och inte bara på ett "fler fiskar i havet"-vis, utan de kommer komma män som du kommer älska mer, för de kommer ge dig sånt som du nu inte ens vet att du behöver och vill ha.

    Jag förstår att den här typen av "råd" och alla andra råd och pepp du får är omöjligt att på riktigt ta in när du känner som du gör, men även om du inte kan känna det så försök tänka det. Om din hjärna vet att du en dag snart kommer känna annorlunda, så tror jag det blir lättare för ditt hjärta att följa efter. Försök tänka och förstå att han inte var ditt livs kärlek, även om du inte kan känna det nu. Ditt livs kärlek är fortfarande där ute någonstans och letar efter dig!

    Du verkar vara en fantastisk person. Massa styrkekramar till dig.

    2013-12-16 | 06:58:26
  • C säger:

    Jag tror träning ville göra dig gott. Inte för att bli "snyggare" men för att må bra. Du har skrivit mycket on vollyboll men kanske den typen av träning inte passar dig just nu jag tycker du ska satsa på någon form av individuell träning. Där du kan ta allt i din takt och ditt tempo. Kanske du bara orkar ett träningspass i veckan men satsa på det då och bygg sakta på. Träning gör en på lite lite bättre humör.

    Svar: Du har rätt såklart. Jag ska. Lovar.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 18:49:11
  • Linn säger:

    Jag har nu läst igenom exakt hela din blogg och suttit som förtrollad i en timme och bara sträckläst allt från början och fram tills nutid, men jag fastnade extra vid det här inlägget.
    Det känns som att det är jag som har skrivit det om man bortser från allt som var från ert förhållande för något sådant har jag aldrig haft, inte något seriöst.

    Däremot så intresserar du mig något så fruktansvärt, inte bara för att du skriver så fantastiskt och förmedlar dina känslor så bra utan personen bakom allt det här. Jag har haft många anonyma bloggar för att kunna skriva av mig så som du har gjort, men jag har aldrig haft styrkan att sätta ord på allt jag känner, det svider för mycket för att jag ska kunna låta det lämna huvudet och kunna existera på något annat ställe. DET gör dig stark som fan! Att kunna skriva ner det.

    Jag har även läst kommentarer du får, olika människor som vill ge tips och hjälpa dig, jag är en utav dom som vill hjälpa dig men jag kommer aldrig att kunna göra det. Kanske möjligtvis ge dig lite styrka att orka ytterligare en centimeter eller att ta ännu ett djupt andetag. Men allt annat är upp till dig.
    Innan du kan orka träna tex måste du orka att se dig själv i spegeln utan att vika bort med blicken. I en träningslokal kommer du att tro att alla andra tittar på dig och undra vad du gör där för, som du själv skriver, så är du självcentrerad, med all rätt! Men det är bara du som ser alla fel på dig själv och det är förmodligen bara du som anser att de är fel.
    Allt du gör, gör du för någon annans skull just nu. Du går upp ur sängen för ditt jobbs och din familjs skull, du andas för din familjs skull och för dina vänner för att du vet att de inte vill se dig sjunka djupare, så du låtsas vara starkare än du egentligen vill vara.

    Det jag säger kanske egentligen inte alls stämmer in på dig men jag har överanalyserat varenda ord jag läst och hört sen jag var liten och det sitter kvar än och jag vill egentligen inte träna bort det, det ger mig något att tänka på (haha).

    Du kommer att kunna stå på egna ben i framtiden, du kommer att finna lyckan någon annanstans, någon gång. Leta inte efter den bara utan låt den komma till dig. Det vet du också.

    Du verkar vara en sån fantastisk människa, stark som fan som fortfarande står upp på skakande ben, när andra människor skulle ha legat ner, för du står upp, tro inget annat! Du står upp, rakryggat skriver du allt du tänker och känner, om än anonymt, det är få som klarar av det.
    Minsta lilla grej du ser som en svaghet kan en annan människa se som en styrka och i mina ögon känns du stark.
    Med sårat hjärta och sargad själ så lever du och tar dig igenom dag efter dag och andas dig igenom minut för minut och det gör dig oövervinnerlig.

    Du är så bra, bättre än du tror!
    Jag tror på dig, världen tror på dig och dina nära och kära tror på dig! Vi väntar bara på att du ska inse samma sak som alla andra redan har gjort. Att du duger och att du är så jävla bra.
    Jag känner dig inte och jag vet inte hur du ser ut eller vem du är men jag tror på dig och kommer att heja på dig fram tills du hittar lyckotårarna och kikskrattet.
    Du är så bra!
    Miljontals kramar underbara du! <3

    Svar: Hej Linn. Jag är ledsen att jag inte svarat tidigare. Din kommentar lämnade varma känslor i mig. Ville bara säga det. Så tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-20 | 19:15:17

Kommentera inlägget här: