trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 58 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Tvingar i mig en gnutta positivitet

Har grävt ner mig totalt idag. Suttit och gråtit i timmar framför datorn. Men jag inbillar mig att jag åtminstone har försökt. Jag har i korta stunder ansträngt mig till tusen för att i alla fall få ihop något som liknar en färdig rapport. Jag har bokat in träningspass för de nästkommande veckorna. Jag har ätit lunch med de enda två kollegor som är på kontoret. Trots det så pekar kurvan fortfarande nedåt. Åh, om ni visste hur innerligt jag hoppas att morgondagen blir en bättre dag. En dag med lite mera ljus. Med lite mindre tårar. Med lite mera glädje. Jag hoppas och jag väljer att tro på det.

Imorgon åker jag till fjällen med min familj. Det är något som jag har fruktansvärd ångest inför. Han älskade att åka till fjällen. Mest av allt älskade han det. Han var som ett barn på julafton när det talades om att åka skidor med min familj. Hans skidor ligger ännu kvar bredvid mina på vinden. Det och hans gamla hockeyutrustning är det sista jag har kvar av hans grejer. Han tänker sig att hans mamma ska hämta dem åt honom. För han skulle aldrig våga åka ut till mina föräldrars hus själv.

Under de här nio åren har jag aldrig åkt skidor utan honom. Han var alltid med. Gladast av alla. När jag blundar ser jag honom vurpa i backen. En vurpa som vi har skrattat i timmar åt. Jag ser honom ta av sig skidglasögonen och titta på mig med en överlycklig blick. Jag vet inte hur jag ska kunna åka skidor och känna något annat än saknad. Men det måste gå. På något sätt måste det bara gå.

Imorgon måste bli en bättre dag. Imorgon ska bli en mycket bättre dag. Det finns inget annat.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du måste börja göra saker du älskar att göra. Du pratar bara om hur mycket han tyckte om ditten och datten, men vad gillade du? Gör detta till en resa som du kan se tillbaka till och skratta åt minnen som du och din familj skapade. Om man tänker efter kan man relatera allt till någon oavsett om det handlar om en resa el sorts choklad. Det låter säkert hårt men våga skratta och le
    Det blir nästan som när någon nära gått bort och det känns fel att ha roligt när man egentligen är ledsen.
    Försök andas lite under resan och få ny kraft!
    Du fixar detta, du har klarat igenom fyra hemska månader och det finns ingen möjlighet att de kan bli värre utan snarare bättre och lättare.
    Många kramar

    2013-12-27 | 18:00:47
  • Anonym säger:

    Du måste börja göra saker du älskar att göra. Du pratar bara om hur mycket han tyckte om ditten och datten, men vad gillade du? Gör detta till en resa som du kan se tillbaka till och skratta åt minnen som du och din familj skapade. Om man tänker efter kan man relatera allt till någon oavsett om det handlar om en resa el sorts choklad. Det låter säkert hårt men våga skratta och le
    Det blir nästan som när någon nära gått bort och det känns fel att ha roligt när man egentligen är ledsen.
    Försök andas lite under resan och få ny kraft!
    Du fixar detta, du har klarat igenom fyra hemska månader och det finns ingen möjlighet att de kan bli värre utan snarare bättre och lättare.
    Många kramar

    2013-12-27 | 18:00:47
  • Linda säger:

    Instämmer med ovan, glöm inte att tänka på vad du gillade/gillar.

    Om det är för smärtsamt, åk inte till fjällen. Bryt mönstret och gör något du aldrig har gjort. Åk nästa år.

    Älta får man, för älta gör man ändå tills nästa fas kommer alldeles av sig självt. För det gör den.

    Men just nu spelar det ingen roll vad vi skriver i kommentarerna till dig, för inget kan förändra din situation och dina känslor. Men du märker i alla fall att du inte är ensam, att många här har gått igenom samma chockartade händelse och tappat fotfästet helt. Det gör ont att hitta tillbaka till sig själv. Det är hemskt. Flera av oss kommer tyvärr att hamna där igen. Men det är fint att man kan stötta varandra, att det finns så många kännande människor därute som så gärna vill det.

    2013-12-27 | 19:38:28
  • Annika K säger:

    Glöm inte vad du tyckte/tycker om att göra.
    Glöm inte dig själv i allt det här.
    Förstår att det gör ont. För det han gjort är ett stort svek.

    Eftersom skidorna inte är hämtade, så hade jag kastat ut skiten. Tycker inte du ska vara snäll längre.

    Lght.. har du möjlighet så flytta till nått annat.
    Börja om med nått nytt som bara är ditt.

    Massor med kramar!

    2013-12-27 | 20:24:14
  • A säger:

    Hoppas att du trots allt får en härlig semester i Fjällen och att du kan göra skidåkningen till något DU tycker om och som gör DIG glad.

    Fick du något svar på mailet du skickade på julafton förresten? Jag tycker inte att det var fel av dig att skicka det. Jag har själv gått igenom ett mycket känslosamt och jobbigt uppbrott och nu i efterhand är det tydligt för mig att vår brist på kommunikation efter uppbrottet möjligen förvärrade den fruktansvärda situationen ytterligare. Det är bra att han vet hur du mår, vilket lidande han orsakar dig.

    Jag hejar på dig!

    Svar: Nej, inget svar såklart...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-27 | 23:06:10
  • Anonym säger:

    Var är ilskan? Du måste finna ilskan.

    2013-12-27 | 23:34:26
  • Malin säger:

    vill personligen träffa dig! du är en grym förebild och så sjukt jävla stark. Jag är på din sida. Tycker att du helt gjort rätt med bloggen, du behöver få ut allt och försöka att inte bära på allt. Stora super kramar

    Svar: <3 Tack Malin.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-27 | 23:43:17
    Bloggadress: http://www.malincecilia.se
  • Milla säger:

    Har alltid undrat vad du jobbar med?
    Läser din blogg du är helt fantastisk!!!<3
    Fortsätt kämpa du kmr fixa detta!!

    Svar: Tack Milla. Känner mig dock inte ett dugg fantastisk... Jag tog min juristexamen i juni och började i mitten av augusti mitt första riktiga jobb som konsult på en stor byrå. Det är tufft. Särskilt när hjärnan har blivit till mos och all koncentrationsförmåga är som bortblåst. Åh, jag ber om ursäkt för att jag alltid gnäller.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-27 | 23:47:31
  • Hanna säger:

    Jag vill bara att du ska veta att du är så jävla stark och så jävla bra. Du kommer klara det, det vet jag, även om jag inte ens känner dig. Men jag vet det bara. Du är en riktig kämpe, så stark. Och tack, tack för att du orkar riva upp sår och skriva om dem här på bloggen. Jag beundrar dig verkligen. Stora styrkekramar!

    Svar: <3 Tack snälla du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-28 | 00:29:27
  • Anonym säger:

    Du verkar vara världens finaste människa, skickar den största kramen jag kan ge. Du ÄR stark

    Svar: Tack. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-28 | 00:31:07
  • S säger:

    Håller med Annika, gör med skidorna och hockeyprylarna som han gjorde med dig - dvs släng bort! Ibland kan sådana symbolhandlingar vara bra för sorgehanteringen. Ilskan och lättnaden när man bär sakerna till soprummet är så förlösande. Testa! Bränn eller kasta bort hans skit. Eller sälj på Blocket.

    2013-12-28 | 01:08:41
  • Jennie säger:

    Klaga på! Gråt ut tills du inte orkar gråta mer! Det kommer ta sin tid, men du har överlevt hittlss eller hur? Minns känslan då ingenting var viktigt, livet var inte värt smärtan. Men vi människor har smärtminne, ju längre tiden går desto mer försvinner smärtan. Det kommer ta lång tid för dig innan chocken lagt sig men när den gör det.. Allt händer av en anledning. Det finns någon därute som går runt och tillhör dig, utan att veta om det. ❤️❤️

    Svar: Jag önskar att jag kunde tro på dina ord.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-28 | 01:16:35
  • Sarah säger:

    Jag håller med några ovanför, du måste börja leva för dig själv och inte för honom. Vad gillar du att göra, vad får dig att må bra? Och det är bra att du utsätter dig för sånt ni brukade göra tillsammans, för då skapar du nya minnen för dig själv.

    2013-12-28 | 11:26:22
  • Erika säger:

    Jag hoppas du kan som så många ovan skriver göra denna resa till din resa. Nya minnen med fina människor, din familj.

    Hans grejer kan du som de skriver kasta det är inte du som ska fixa det åt honom inte hans mamma heller. Har han inte hämtat de än så släng eller sälj dem. Han har förlorat rätten till dem när han behandlade dig såhär.

    Skulle också verkligen vilja träffa dig personligen, ta en fika och bara surra och umgås med dig. Du verkar vara så himla fin och man blir liksom lite förtjust i dig som en vän. Lite som man känner dig.

    Du är fin och stark ska du veta.

    Svar: Ibland känner jag att jag verkar förmedla en bild av helt galen och neurotisk människa här... Det är skönt att veta att inte alla ser det så i alla fall. Även om jag omöjligt kan definieras som stark...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-28 | 11:50:33
    Bloggadress: http://rabarberkalas.blogg.se
  • Diana säger:

    Det sägs att första året efter att man förlorat en närstående är värst för man tänker hela tiden på hur det var för ett år sedan vid den aktuella tiden. Det är ju dessa minnen som är de färskaste. Om ett år kommer du kunna se tillbaka på nya minnen utan honom och då kommer det att vara betydligt enklare. Du måste förstås våga skapa nya minnen för att "skriva över" de gamla, men det är jag säker på att du klarar ♥

    2013-12-28 | 11:52:50
  • TMA säger:

    Sälj hans skidor och hockeyutrustning och låt de pengarna utgöra en start för den summa du behöver för att åka till din vän i Canada (var det va?)!

    2013-12-28 | 18:36:00

Kommentera inlägget här: