trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Saknad

Kategori: Allmänt

Saknad. En överväldigande, obarmhärtig, hänsynslös saknad fyller just nu upp varenda millimeter av min kropp.
 
Hur kan det göra så här ont? Hur är det möjligt att det gör så här ont utan att jag går fysiskt sönder? Det känns som att något river i mig inifrån. Som att något klöser i mitt bröst. Som att något bankar och pucklar på mig tills min insida är helt blåslagen.
 
Jag saknar honom så. Förstår inte hur det kunde bli så här.

Kommentarer

  • A säger:

    Tänker på dig, vill att du ska veta det. Att jag har överflöd av glädje och bra energi just nu, så jag skickar regelbundet lite till dig. Ser framemot att nångång i framtiden läsa om hur du känner solen lysa ända in och värma allt som känns fruset och dött nu. När våren kommer kanske du vågar tro att du nångång kommer att bli lite gladare igen, helare.
    Men tills dess skickar jag min kärlek och min värme till dig och hoppas den hjälper dig hålla dig över ytan en dag till, alla dagar. För det är okej. Det är okej att det tar precis så lång tid du behöver.
    Kram

    Svar: Tack. Jag längtar också till ljuset.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-24 | 19:39:58
  • Lina säger:

    Hej, nu är det jag igen...
    Har ju skrivit flera gånger och mycket beror på att jag själv går igenom DEN krisen. Inte hjärtesorg men så mycket annat som har förvandlat mig till en person jag inte är, inte vill vara. KAN inte just nu vara mitt vanliga jag utan jag bara ÄR just nu. Som ett skal utan innehåll, en robot. Gör allt för att må bättre, vitaminer, rosenrot, äter fast jag inte är hungrig, pratar, försöker skratta och le men det är så svårt. Dina ord förmedlar så mycket av mina egna känslor. Rakt in i hjärtat. Låt 2014 bli vårt år! Kram

    Svar: Kämpa på bästa bästa Lina. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-24 | 21:42:25
  • hanna säger:

    Hej. Jag har läst varenda litet inlägg du har på din blogg. Jag förstår faktiskt vad du går igenom. Jag har själv gått igenom det. Jag har själv blivit lämnad för en annan. Och det tog månader att bygga upp sig själv, att faktiskt själv inse att det han gjorde var fel och att man inte ska slösa tid på såna människor. Visst just nu tycker du att det jag skriver är helt fel men vet du varför, jo du har ju fortfarande känslor. Jag vet själv hur arg man blir när någon säger/skriver " fokusera på annat, glöm honom, hitta på något kul" det går inte när man är så förbannat kär och allt man hade trasades ihop och man inte har en enda liten del som är hel och glad. Att det gör ont att andas, det svider i bröstet och gör ont i magen. Utan man kämpar varje natt som dag att hålla emot tårarna. Det är svårt och jag vet själv hur jobbigt det är. Men en människa som förstört så mycket och många dagar för dig, är han värd dig oavsett om han är den bästa och finaste du träffat? Jag skriver det här för att hjälpa dig. Jag lovar att det gör ont, det kommer göra ont , länge. Och ingen kan rädda dig och bygga upp dig åt dig. Du måste göra det själv. Jag gjorde det. Några månader senare när jag varit lycklig över det jag har i livet träffade jag en underbar kille som jag nu delar livet med. Jag berättar det här för att du ska veta att oavsett hur tungt, grått och jobbigt det är så lovar jag att det blir bättre. Massor av styrkekramar till dig. You go girl.

    2013-12-24 | 22:13:02
  • hanna säger:

    Hej. Jag har läst varenda litet inlägg du har på din blogg. Jag förstår faktiskt vad du går igenom. Jag har själv gått igenom det. Jag har själv blivit lämnad för en annan. Och det tog månader att bygga upp sig själv, att faktiskt själv inse att det han gjorde var fel och att man inte ska slösa tid på såna människor. Visst just nu tycker du att det jag skriver är helt fel men vet du varför, jo du har ju fortfarande känslor. Jag vet själv hur arg man blir när någon säger/skriver " fokusera på annat, glöm honom, hitta på något kul" det går inte när man är så förbannat kär och allt man hade trasades ihop och man inte har en enda liten del som är hel och glad. Att det gör ont att andas, det svider i bröstet och gör ont i magen. Utan man kämpar varje natt som dag att hålla emot tårarna. Det är svårt och jag vet själv hur jobbigt det är. Men en människa som förstört så mycket och många dagar för dig, är han värd dig oavsett om han är den bästa och finaste du träffat? Jag skriver det här för att hjälpa dig. Jag lovar att det gör ont, det kommer göra ont , länge. Och ingen kan rädda dig och bygga upp dig åt dig. Du måste göra det själv. Jag gjorde det. Några månader senare när jag varit lycklig över det jag har i livet träffade jag en underbar kille som jag nu delar livet med. Jag berättar det här för att du ska veta att oavsett hur tungt, grått och jobbigt det är så lovar jag att det blir bättre. Massor av styrkekramar till dig. You go girl.

    Svar: Tack för din kommentar Hanna. Det är bara så svårt att göra det själv när jag inte känner någon mening. Allt känns så hopplöst. Det är det värsta.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-24 | 22:13:05
  • Alexandra säger:

    Jag har tänkt på dig idag. Massor.moch återigen tar du orden ur kroppen på mig, vet så vad du går igenom!
    Stor kram!

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-24 | 23:00:40
    Bloggadress: http://Iminnetmitt.blogg.se
  • J säger:

    Sitter i kyrkan just nu (efter julaftons firande med familjen) och tänker på dig och din situation. Kunde inte låta bli att skriva till dig. Det blir bättre, sveket tar längre tid att komma över än den akutella kärleken. Men det kommer gå över, även fast det känns ofattbart just nu. Du kommer att bli lycklig igen. Människan är skapat för att överleva svårigheter. Massa varma kramar

    Svar: Tack J. Tack. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-24 | 23:32:30
  • Anonym säger:

    Känner exakt så exakt nu.

    2013-12-24 | 23:35:09
  • Anonym säger:

    Javisst är det jobbigt att sakna någon så intensivt. Det går inte att förklara.
    Kram

    2013-12-25 | 00:28:30
  • Pia säger:

    Visst är det jobbigt att sakna någon så intensivt. Det går inte att förklara i ord.
    Kram

    2013-12-25 | 00:30:18
  • Gunilla säger:

    Idag är du ett steg åt rätt håll. Julafton är avklarad. Sömntabletter gör att man blir nere och trött. Svag. Även om natten är hemsk att vara vaken på så är dom timmarna du kan slumra utan tabletter mer stärkande för kroppen än sömnen du får med. Jag lovar dig till 100% att du en dag blir glad igen och inte kan fatta varför du sörjde honom så mycket. Kram.

    2013-12-25 | 06:00:21

Kommentera inlägget här: