trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Bara låt mig sova

Kategori: Allmänt

Större delen av kvällen har jag suttit och slagit in paket till mina julklappskalendrar. 24 paket till min grupp på jobbet och 24 paket till min farmor och farfar. Jag har gått på en lång promenad med mamma och vår hund. Försökte prata om trevliga saker. Sen hjälpte jag mamma öva på julsånger till konserten hennes kör har nästa vecka. Jag gjorde verkligen mitt allt för att proppa kvällen full av bra saker.
 
Nu ligger jag här i min säng. Min mamma, min pappa och mina systrar sover på övervåningen. Jag hade tänkt läsa och svara på era kommentarer. Berätta för er hur mycket de betyder för mig. Men jag klarar inte idag. Jag klarade inte igår heller. Jag vill så gärna men jag vet inte vad jag ska säga längre. Tack för alla tips och råd. Tack för alla berättelser. Tack för alla hejarop. Tack för allt stöd. Tack för varenda ord ni tar er tid att skriva till mig. Jag läser dem om och om igen. De betyder oerhört mycket, mer än ni kan ana.
 
Jag visste att tårarna skulle komma nu. Jag har haft det på känn hela kvällen. Försökte skapa förutsättningar för att jag skulle slippa paniktårarna som jag kände låg och lurade. Men jag klarar inte att stå emot. Jag är sedan några dagar tillbaka i sömntablettsträsket. Och då inte bara de tabletter jag tar för att komma ner i varv och bli trött, utan även de förbannade insomningstabletterna som jag inte får äta fler av för risken att bli beroende är för stor. Är nere på de sista två av de tabletterna. Vet inte hur jag ska klara mig sen.
 
Klockan är snart ett på natten. Jag vet att jag måste sova. Jag ska gå upp om drygt fem timmar, gå till jobbet, prestera, vara vanlig. Mina ögon kommer vara svullna. Jag har gråtit för länge för att kunna undvika det nu. Jag vet inte vad jag ska göra av mig själv längre. Jag vill bara att någon ska ta bort det onda. Jag vill bara att någon ska ta bort det onda så att jag kan sova. Denna djävulskap som har invaderat min kropp, snälla sluta plåga mig nu, snälla låt mig sova. Bara låt mig sova.

Kommentarer

  • Marina säger:

    Sälj lägenheten och dra till ett annat land. Just do it. Du kan inte vara på ett ställe med så många associationer till honom. Du måste dra. Bort från allt som är nu och gör ont.

    Svar: Jag önskar jag vågade. Jag önskar det verkligen. Men just nu klamrar jag mig fast vid det lilla trygga jag har. Vågar inget annat.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-29 | 04:32:18
  • Larah säger:

    Vill ge dig en tröstande kram,,<3

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-29 | 04:58:22
  • Emma säger:

    Vad heter tabletterna? Det finns en som heter cirkadin, det är ett hormon melatonin och hyfsat snällt kanske du kan få det istället

    Svar: Jag äter Propavan någon timme innan jag ska sova. För att bli trött och framförallt inte vakna mitt i natten. Har även Stilnoct för att somna in. Dessa får jag inte äta fler av. Har också några tabletter Atarax, men tycker inte att de fungerar så bra. Jag ska kontakta min husläkare när de tabletter jag har är slut. Vi får se hur jag klarar mig då. Just nu fungerar inga tabletter särskilt bra. Jag verkar jobba emot allt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-29 | 22:57:54

Kommentera inlägget här: