trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 16 Fortsättning

Kategori: Allmänt

En plan
Jag gick tillbaka till jobbet. Satte mig och höll mig krampaktigt fast i skrivbordet. Några nyanlända praktikanter kom och hälsade. Jag log och tog deras hand. Undrade inombords om de kunde se. Kunde de se att det var en trasig människa som sträckte fram handen? Ibland känner jag mig så naken. Så blottad. Som att hur mycket jag än anstränger mig så syns det. Sorgen. Ensamheten. Ångesten. Svagheten.
 
Nu är jag på väg hem till en fin lillasyster. På väg hem till en varm dusch. Låta vattnet spola bort lite av dagens djävulskap. Inte låta den följa med mig in i kvällen.
 
I helgen ska jag flytta mina kläder till lägenheten. Rensa ut allt som gör för ont att se. Utrota. In med saker som jag har valt. Som bara är mina. Som inte var våra. Tvätta handdukarna han lämnade smutsiga i tvättkorgen. Byta påslakanet han lämnade i sängen. Städa den där sängen sönder och samman. Ja, jag ska ha den kvar. Jag ska återerövra.
 
Det var en dipp idag. Igen. Ett kliv ner. Vad ska jag göra för att få honom tillbaka skrev jag. Jag vet egentligen. Jag ska lära mig leva utan honom. Hitta glädje i livet utan honom. Klara mig själv. Bli stark och självständig. Trots att det står högst upp på min blogg glömmer jag bort det alltför ofta. 
 
Jag ska göra en plan. Hittills har det handlat om att överleva. Om att göra bra saker. Jag måste konkretisera nu. Göra en plan som jag kan falla tillbaka på när allt snurrar. När ingenting känns rätt. När jag bara vill bort. En plan att återvända till när jag tappar fokus. Tappar fokus från det jag har föresatt mig. Bli stark. Bli självständig. Det ska jag.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag hejar på dig och du kommer att fixa det. Du har den styrkan i dig, jag bara vet.

    Kram.

    2013-11-15 | 18:23:58
    Bloggadress: http://maley.se
  • A. säger:

    Det är okej att få panik och undra hur man ska göra för att få allt att bli som det var. Så länge du kommer på svaret, vilket du gör. Du måste lära dig leva utan honom, men det viktigaste av allt är att du måste lära dig att leva med dig själv och vara lycklig. Så grymt starkt att redan ta tag i lägenheten. Det kommer nog kännas som ett stort steg i rätt riktning när du sitter där i din alldeles egna lägenhet, med dina egna saker. Som du kan göra vad du vill med.
    Kram <3

    Svar: Jag vet inte om jag vågar flytta in men jag har köpt nya gardiner. Nya handdukar. Nya kuddar. Ska försöka. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-15 | 18:50:12
  • Emma säger:

    Jaaaaa!
    Du kan det här!
    Kämpa!
    Var stark!
    Var den där kvinnan du skulle bli imponerad av att höra om!
    Var du!
    Tusen kramar!!!

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-15 | 19:16:11
  • Linn säger:

    Blir glad av att läsa det här inlägget, var orolig för dig förut idag. Det låter som att du har en plan för att komma framåt, igenom. Det är bra.
    Stor kram till dig!

    Svar: Ja, fy, det var ganska svart ett tag. Kallt och jäkligt. Har inte riktigt en plan. Men jag försöker tänka ut en... Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-15 | 19:30:01
  • Camilla säger:

    <3

    2013-11-15 | 20:11:05
  • agnes säger:

    Åh Sara blir så himla glad av att läsa det här! fy vad du är bra.

    jag tänker mycket på dig om dagarna och jag har insett att du fått mig att tänka så mycket mer på mina medmänniskor runt omkring mig. så fort jag är på en offentlig plats, tunnelbanan eller mataffären tittar jag mig runt lite mer noggrant, söker efter folks ansiktsuttryck, försöker läsa av sinnesstämningar. tänker att hon där med brun tofs som och hörlurar i öronen - det kanske är du?

    jag SER människor på ett annat sätt. tänker på att alla går vi runt här och bär på våra egna sorger.

    om jag ser någon som gråter så vet jag att jag kommer fråga om något har hänt, om jag kan hjälpa.

    tack för att du har gjort mig till en bättre medmänniska. du är fantastiskt bra och stark! du klarar det här! <3

    Svar: Det är underbart att läsa Agnes. Underbart. Även om jag ibland inte kan ta till mig andras omsorg så är det fantastiskt att läsa att det finns människor som bryr sig. Tänker till. Och som du säger, det finns många med sorg inombords. Man kanske inte bara har sett dem förut. Och om man kan göra något för en annan människa, vilken fantastisk insats. Stor kram till dig
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-15 | 20:20:36
  • Matilda säger:

    Det är skönt att se att dina tankar inte bara är mörka och dystra, utan att det känns som att du kan ana en gnutta ljus i tunneln, och att du ger dig fan på att du ska dit! Jag blir glad av att läsa det!

    Instämmer verkligen i vad Agnes skriver ovanför. Hur eländigt det än känns för dig så får det verkligen mig att tänka på människorna runt mig. Tack!

    Svar: Fina du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-15 | 20:36:23
  • Johanna säger:

    Ååhh efter ha läst de två senaste inläggen vill jag bara krama dig. Det river i hjärtat att läsa om din smärta. Önskar jag kunde komma med något bättre men det här är tyvärr det bästa jag kan komma med just nu: KÖP NYA, SNYGGA PÅSLAKAN! Som bara är dina ;)

    Svar: Jag ska köpa påslakan. Har letat som en tok. Men jag har ett dubbeltäcke och utbudet är krasst. Jag hade de flesta som finns i affärerna redan. Och det kan inte vara likadana som de vi brukade använda. Det kan inte vara likadana. Så letar vidare. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-15 | 20:39:30
  • Hanna säger:

    Du är grym! Du klarar det här! Tänker på dej!!!

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-15 | 22:16:28
  • T säger:

    Tänker precis som Agnes. Jag tittar runt, iakttar, försöker se igenom människor, vill vara uppmärksam och hjälpa dem.

    Du är oerhört stark. Låter som en bra plan!!

    Svar: Fantastiskt fint att läsa. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-16 | 00:08:56
  • Anonym säger:

    Du kommer överleva detta, du kommer bli stark, du kommer bli självständig, du kommer hitta tillbaka till lyckan och glädjen. Du har tidigare skrivit om din prestationsångest att det är viktigt för dig att prestera. Du kommer även prestera i detta fallet, du kommer inte ge upp och falla. Jag kan se det i dina texter, på sättet du skriver att du inte är en person som ger upp. Du är tyvärr fortfarande skör efter uppbrottet så ha inte för höga krav på att du måste bli stark och självständig nu. Jag vet av egen erfarenhet att det är tröttsamt att vara svag. Men tro mig, allt har sin tid. Du kommer stegvis komma ur denna helvete. Du kommer hitta andra meningar med livet. Kärleken är vacker, men tyvärr så kan vi missa att se så mycket annat fint i livet när vi enbart lever för kärleken. Livet är en gåva så ta vara på den. Prioritera inte en person som inte prioriterar dig. Va rädd om dig själv. Försök att se annat ljust i livet. Livet är inte över än. Du kan inte förutspå vad som väntar imorgon så fasa inte för framtiden. Allt är möjligt att hända. Din framtid blir kanske så mycket ljusare än vad du någonsin trott. Försök att bli stark nu. Jag tror starkt att du kommer ta dig ur detta.



    Svar: Jag ska försöka. Jag ska försöka. Lovar. Tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-16 | 01:01:45
  • Teddy säger:

    Du kommer gå som en segrare från denna kamp som du utkämpar just nu.
    Att gå ett steg fram och två tillbaka är ingen förlust, utan hör till. Nästa gång kommer du gå ett steg bak och två fram istället.
    Jag tror INTE att du kommer att vinna denna kamp.
    Jag är SÄKER på att du kommer det.
    Vännen. Vi känner inte dig personligen men dina fina texter etsar sig fast i våra hjärtan.
    Vi följer din resa och är med dig.
    Bra saker sker sakta. Glöm inte det.
    Stor kram

    Svar: Tack fina Teddy. Tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-16 | 08:02:42
    Bloggadress: http://caitlin.blogg.se
  • Linnea säger:

    Fy fan vad du är bra.

    Vad jag gjort när jag blivit dumpad är att köpa nya sängkläder, gardiner, filtar.. en nystart! Ett litet tips i det stora hela, men som kan betyda mycket för stunden.

    Många kramar till dig!!

    Svar: Tack. ❤ Jag har köpt gardiner, kuddar etc. Men klarar inte bo i min lägenhet. Inte nu.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-18 | 18:54:50
    Bloggadress: http://muskos.blogg.se
  • Tillie säger:

    Tack. Tack för att du valde att dela med dig av detta. Över tre år senare sitter jag nu här och läser din blogg. Kan inte sluta läsa och håret ställer sig upp i de känslor jag känner igen mig i så väl. Din styrka och din beslutsamhet får mig också att vilja kämpa. Allt jag gör, gör jag för att få honom tillbaka. Jag inser det nu. Jag vill inte att det ska vara så. Jag ska försöka börja leva för mig igen. Jag ska inte låta honom försvinna med allt det jag en gång var.
    Tack.

    2017-01-02 | 14:45:54

Kommentera inlägget här: