trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 19 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Mitt första utropstecken
Jag har inte kunnat använda utropstecken under den här tiden. Det har känts fel. Det har känts så fel att det inte spelat nån roll om det var en okänd människa konversationen skedde med. Jag har inte kunnat frambringa den energi och engagemang som jag tycker att ett utropstecken kräver. Det är en konstig sak, jag vet. En förbannat konstig sak. Men den är sann och verklig för mig. Alldeles nyss skrev jag ett mail till en kollega. Mailet såg så dystert ut. Det matchade mitt humör, men det matchade inte den person jag vanligtvis är. Den jag vill vara. När jag avslutade tänkte jag att ja, jag kan kosta på mig några trevliga rader och ett utropstecken. Jag kan det. Jag kan stå för det. Han vet ingenting om vad som hänt. Han är bara en snäll kollega. Så han fick ett utropstecken. Mitt första utropstecken.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Hej vännen! Så jävla bra! Är stolt över dig ska du veta och det är inte nåt mot vad jag hoppas du är över dig själv i detta nu. Det är måndag, en ny vecka, nya krafter och nya utropstecken:) och ett nytt liv är på väg, du kanske inte känner eller märker det, men jag tycker mig ana mer kraft och energi hos dig och dina inlägg. Ibland panik, såklart, men du hämtar dig fort. och vet du, många håller ihop och tycker det är enklare så än att dela upp servisen och våga ta klivet de borde.
    Du var tvungen, du fick inte något val, det var ju inte så det skulle bli. Men du anar inte nu hur tacksam du kommer vara om ett tag. Du har fått chansen, ta den nu och skapa ditt drömliv!

    Kram! Jag håller på dig i alla trehudrasextiofemdagar!

    Anna

    Svar: Tack Anna. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-18 | 11:03:00
  • Diana säger:

    Åh, det glädjer mig att se dig göra små framsteg sakta men säkert :)

    Vi är många som står och hejar vid sidolinjerna!

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-18 | 11:04:17
  • Ebba säger:

    Under mina mörkaste dagar gör jag precis likadant: undviker utropstecken! Det går liksom inte. Känns fel. Skönt att någon annan känner likadant =)

    2014-06-17 | 19:00:28

Kommentera inlägget här: