trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 21 Fortsättning

Kategori: Allmänt

All värme är borta

Varje kväll tar jag en kudde. En kudde som jag lägger mellan benen. Sen sover jag så, varje natt. Det var så jag alltid sov förut. Men då hade jag hans kropp mellan mina ben. Brukade lägga upp mitt ben på honom. Högt upp drog jag det. Han brukade putta ner det till just det stället som passade perfekt. Sen sov vi så. Nära. Alltid nära.

Nu har jag istället en kudde mellan benen. En kudde som jag förbannar. Varje kväll påminns jag om att hans kropp inte är där. Att han inte är där. Drar fram kudden. Den iskalla kudden. Sen fryser jag. Fryser och minns hur varm han alltid var. Som en glödhet kamin. Jag kunde bara krypa nära så blev jag också varm. Nu är jag kall. Hela tiden är jag iskall. Iskall och stel. Orkar inte frysa mer. Orkar inte ständigt bli påmind om att han inte är där. Men jag får inte upp värmen. Jag får verkligen inte det.

Den gångna natten var kall. Jag frös och skakade när jag vaknade. Jag frös när jag gick till jobbet och nu fryser jag vid mitt skrivbord. Får inte upp värmen själv. Klarar det inte på egen hand. Det går inte. Saknaden efter honom river i mitt bröst. Jag saknar min värme så fruktansvärt mycket. Världens bästa värme.

 

Kommentarer

  • Emma säger:

    När min kille gjorde slut och jag bara ville dö, speciellt på kvällen, natten och morgonen, så hjälpte det att sova med en jättemjuk och varm filt under täcket samt även min nalle som jag sov med när jag var liten. Köp en värmefilt, det gör mer än vad man tror att få känna mjuka och varma material mot huden! <3

    Svar: Okej, jag ska. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-20 | 19:01:36
  • martina säger:

    Vetevärmare kanske kan hjälpa dig att inte frysa när du ska sova <3

    Svar: Okej, tack. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-20 | 20:56:33
  • Anonym säger:

    Vetevärmare kanske kan hjälpa dig att inte frysa när du ska sova <3

    2013-11-20 | 20:56:43
  • Matilda säger:

    Jag rekommenderar också att du skaffar en värmefilt! Även om det självklart inte är samma typ av värme så är det väldigt effektivt. Kram på dig!

    Svar: Okej. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-20 | 22:14:26
  • Sandra - Med en fästman på Kumla säger:

    Min sambo har varit borta i 500 dagar idag, vi har inte gjort slut men han är i fängelse. Första 7 månaderna frös jag konstant, använde en värme madrass under lakanet och än idag sover jag nästan varje natt med en vetekudde jag värmer i micron innan jag går och lägger mig. Håller om den tätt mot mitt bröst, får lite värme, känner mig lite mindre ensam. Kanske värt att testa?

    Svar: Förlåt för så sent svar: Jag har nu en varm filt. Det är bättre. Stor kram till dig
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-05 | 12:34:05
    Bloggadress: http://www.aslundsandra.blogg.se
  • Elin säger:

    Hej, jag läser din blogg och gråter med dig men du verkar vara en sådan fin människa och fastän alla har sagt det 500 gånger och man inte tror på det så överlever man. När min kärlek gjorde slut och hela livet rämnade så började jag varje natt sova kramandes min gamla nallebjörn krampaktigt. Utan nallebjörnen, ingen sömn, det är som att jag gick tillbaks till något slags stadie i barndomen. 5 månader senare, känner jag mig otroligt mycket starkare än innan och vet att jag kan överleva även de svartaste av dagar. Och det kan du med. Internetkärlek <3

    Svar: Så sent men: jag har också gått hundra år tillbaka. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-09 | 22:53:12

Kommentera inlägget här: