trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 25

Kategori: Allmänt

Fokusera på fötterna

Gårdagen var okej. Jag ville inte göra några planer, bara göra det som för stunden kändes rätt. Var ute på en promenad, vände ansiktet mot solen och försökte vara i ögonblicket. Åkte en tur för att handla mat med min familj. Det var okej.

På kvällen hade jag ett samtal med en nyfunnen, olycklig vän. Det rev upp saker. Saker som jag hade lyckats trycka bort för ett tag. Jag försökte låta tankarna komma, och sen låta dem försvinna. Det gick inte så bra.

Jag var trött och somnade mitt i en film jag och min lillasyster tittade på. Sov i många timmar. Är glad för det. Det är jag. Men när jag vaknade var det återigen med ett tryck över bröstet. Jag kastades i extremhög hastighet mellan bilder av dem, honom, oss, hans pappa, hans syster, hans mamma, hans mormor och morfar. Bilderna slutade inte spinna i min hjärna. Jag försökte fokusera på fötterna. Jag vet att det inte är så enkelt. Men allt jag kunde komma ihåg där och då av vad sjukgymnasten sagt till mig, var att jag skulle fokusera på fötterna. Så jag låg där i sängen, svettig, med puls, och la allt mitt fokus på fötterna.

Jag vet inte om det fungerade, men på något sätt dåsade jag till igen. Denna gång med mardrömmarna väntandes i kö för att riva i min kropp.

Till slut vaknade jag. Gick upp. Och nu sitter jag här. Med en obehaglig känsla i magen. Det kommer inte att lösa sig. Det kommer inte att bli bättre. Så känns det verkligen. Jag ser ingen framtid. Ingen glädje. Ingen lycka.

Försöker tänka på det jag sa till den ledsna vännen igår. Just nu får jag inte bry mig om vad han gör. Just nu är den människan jag älskar inte där. Just nu kan jag bara överleva. Göra det bästa av det här ögonblicket. Det finns inget annat.

Men det är svårt. Det är svårt när jag vet att hans syster hälsar på i helgen. När jag vet att sannolikheten är skyhög för att han introducerar henne för sin syster, sin mamma, sin lillebror. Det är ohyggligt svårt.

Jag älskar honom fortfarande mer än möjligt.

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Detta är säkert något du själv har tänkt på innan. Men tror du inte att det är just så här svårt för att ni träffades när du var så ung? På din berättelse så låter det som om han är den enda du har älskat? Då är det inte så konstigt om du inte tror att du kan älska igen och ha det bra. Du har ju aldrig gått igenom detta innan. Hade du haft en riktigt kärlek innan honom så hade du haft vetskapen att man kan älska igen och att man kan ha de bra med någon annan. Nu så har du inte detta och det gör att ett så långt förhållande blir extra svårt att komma igenom. Statistiskt sätt så älskar men mer än en gång under sin livstid. Jag tror att det kommer att gå bra för dig. Men eftersom du inte riktigt vet det så är det så svårt för dig att ta dig igenom detta... Jag vet inte alls om detta stämmer och jag vill inte förringa det som du känner nu, utan jag vill bara ge en annan vinkling och en tanke. Det gör alltid ondast att krossa hjärtat första gången. Det är så. Men du kommer komma ut ur detta starkare... njut av dagen och ha det så bra du kan!

    Svar: Ja, så är det säkert. Han är den ende jag har älskat. Och som det känns nu, den ende jag någonsin kommer att älska. Jag hoppas att så inte är fallet. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-24 | 12:00:14
  • Michael säger:

    Det kommer att vara så här för dig en tid framöver. Men en dag kommer du känna styrkan kommer växa inom dig. Långsamt, lite dag för dag. Det är näst intill omöjligt att föreställa sig det nu, men det kommer att bli så. Håll fast vid den tanken: en dag... Värme till dig.

    Svar: Tack Michael. Jag försöker hålla fast vid tanken på att det en dag kommer kännas bättre. Det är bara svårt när jag konstant kastas tillbaka. Kastas neråt. Och jag är inte en millimeter närmare att se ett liv utan honom. Inte en millimeter. Och det skrämmer mig något så fruktansvärt. Jag kanske faktiskt aldrig tar mig vidare. Det är jag livrädd för.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-24 | 12:51:41
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/

Kommentera inlägget här: