trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 26

Kategori: Allmänt

De får varandra till slut

I början var jag besatt av att han inte hade sett sista avsnittet av en serie vi tittade på i somras. Greek. Världens töntigaste serie, men jag valde den för att jag ville ha något att titta på när han jobbade och jag var ensam hemma. Försökte välja något som han inte skulle vilja titta på. Men givetvis fastnade han också. Han var en sån som älskade action, men gärna tittade på töntiga serier och chickflicks också. Tittade på allt romantiskt med mig. Han älskade Pitch Perfect. Det var hans favorit.

Greek. Vi tittade tillsammans hela sommaren. Men de sista två avsnitten såg jag själv. Jag kunde inte hålla mig en kväll när han jobbade. Vi skulle se om dem tillsammans sen men det blev aldrig av. Det blev bara aldrig av. I sista avsnitten får huvudpersonerna till slut varandra. Det som var meningen hela tiden men inte fungerat innan. Det blev de två till slut. Han satt i alla avsnitt och hoppades på just det. Han sa om och om igen att man såg ju att det skulle bli dem. Att de var menade för varandra. Fy vad jag de första veckorna hetsade upp mig för att han aldrig fick se att de fick varandra. Helvete. Det kändes som att det var det avgörande. Det som allt hängde på. 

Nu, nu känns det väldigt avlägset. Förstår att jag inte kan påverka honom med sånt. Det kunde jag så klart aldrig göra. Det finns inget jag kan säga som förändrar hans känslor. Och det gör mig så ledsen. Men jag kan inte göra något alls. Jag vet det. Och jag kan verkligen inte göra något så länge han är med henne. Och det kanske han är för evigt.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tänk om han inte är med henne eller tänk om han är med henne bara för att han ''måste'' det nu?
    Du kanske borde prata med någon i hans familj om det :/

    2013-11-25 | 11:03:42
  • S säger:

    Blir lite irriterad på de som tycker du ska kontakta honom och säger saker som att han kanske har ändrat sig men inte vågar göra något åt det. Det kanske är vad du vill höra, men jag tror inte det är vad du behöver höra. Du behöver hitta ett sätt att kunna kämpa framåt, inte bakåt, du behöver hitta ett sätt att gå vidare. Oavsett om det är för att bygga upp något nytt med honom senare eller om det är för att kunna leva som lycklig singel eller med någon annan fantastisk man. Försök inte få tillbaka honom nu! Försök inte ta reda på om han inte egentligen vill vara med dig! Försök ha så lite kontakt som möjligt med honom och hans familj! Risken är stor att du blir besviken och faller igen. Ifall han vill ha tillbaka dig så är det HAN som ska ta initiativ till det efter all skit han utsatt dig för. Vet inte om jag säger det här mest till dig eller till de som råder dig att ta kontakt med honom/hans familj för att kolla läget, men försök helt enkelt bara att fokusera på annat, och även om det känns omöjligt så tror jag att det är betydligt lättare att försöka fokusera på annat om du inte har kontakt med honom eller någon i hans närhet. Hejar på dig! Stor kram <3

    Svar: Du har rätt. Jag klarar inte ens att ha kontakt just nu. Är rädd för vad det gör med mig. Om han någonsin är själv igen, utan henne, då kommer hans mamma berätta det för mig. Det tror jag verkligen. För hon vet hur mycket jag älskar honom. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-25 | 15:23:11

Kommentera inlägget här: