trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 27 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Älskade, hatade bröst
När vi var med varandra. När vi älskade. Då var han alltid försiktig. Försiktig med mig. Inte bara de senaste åren för att jag hade ont, utan även innan. Han var försiktig med mig. Ömsint och kärleksfull. Nu vet jag att det inte var det han ville ha. Han ville ha något annat. Något han inte fått utlopp för tidigare enligt hans sms. Något hårdhänt. Varför sa han inte det till mig?
 
Han älskade mina bröst. Jag tror i alla fall att han gjorde det. Det är svårt att veta vad som var äkta nu. Jag ogillar mina bröst, de är för stora, i vägen, gör att jag får en djup klyfta i urringat som jag inte riktigt kan identifiera mig med. Men han älskade dem. Sa det ofta. Om jag hade urringat sa han att han hade svårt att koncentrera sig. Visste precis hur han skulle göra för att bröstvårtorna skulle styvna. Och blicken i hans ögon när de gjorde det. Den blicken. Jag trodde att han avgudade mig. Jag trodde verkligen det. Hur kunde jag tro så fel? Hur kunde jag vara så blind?

Kommentarer

  • Emma säger:

    Man kan inte riktigt göra någonting åt att den andra inte tar ansvar för vad vederbörande vill ha i ett förhållande. Jag förstår att det känns som att om han bara hade sagt någonting så hade allt blivit bra igen men han gjorde inte det. Det var uselt av honom att inte ta ansvar för att ert förhållande skulle kännas 100% för honom men det är inte ditt fel. Du kunde inte veta vad han kände när han låtsades att allt var perfekt. Klandra inte dig själv.

    2013-11-26 | 17:58:51

Kommentera inlägget här: