trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 27 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Skrämmande nog förstår jag
Att vilja göra sig själv illa. Det är verkligen en märklig känsla. Jag har aldrig kunnat förstå den förut. Tänkt att inget i livet väl kan framkalla sådana tankar. För det leder ju ingenstans. Det är ju enbart destruktivt. Men nu förstår jag den känslan. Av att det gör så ont inombords, smärtan är så outhärdlig att det känns som att det skulle vara lättare med en fysisk, avgränsad smärta, som tar fokus från hjärtat. Jag gör inte illa mig själv, men skrämmande nog förstår jag nu hur man faktiskt kan hamna där. Skrämmande nog förstår jag.

Kommentarer

  • anna säger:

    Jag veeet att det inte är samma sak. Jag vet det, men jag uppfattar ändå att du sörjer det du har förlorat och det ska och måste du göra. Vill därför tipsa om ett så fint skrivet blogginlägg om sorg och saknad. För även om förlusten inte är på samma sätt och upplevelsen alltid alltid är individuell och så vidare så hoppas jag att du kan ta med dig det hon skriver, att sorgen tillslut blir hanterbar. Stor kram

    2013-11-26 | 13:52:46
  • Mia säger:

    Jag förstår vad du menar! Har aldrig tidigare kunnat identifiera mig med folk som skär sig och liknande, inte förstårr hur det kan göra att det känns bättre. Nu är det annorlunda. När ångesten äter upp en inifrån, då skulle vad som helst annat vara bättre. Döden, eller något annat. Något som gör att man kan få ut det. Ibland tänker jag då att att skära sig skulle hjälpa. Lätta på trycket. Har inte testat det och ska undvika det men jag förstår exakt vad du menar. Jag hoppas att vi båda når en ljuspunkt snart. Något som gör att det känns värt att kämpa.

    Svar: Kämpa på. Vi kan förstå varför, men lova att du aldrig gör. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 17:55:00

Kommentera inlägget här: