trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 27

Kategori: Allmänt

En svacka

Som ni kanske märker är jag i en lite längre svacka nu. Det är hans systers besök i helgen som river i mig. Målar upp fruktansvärda scenarion i mitt huvud. Och ni behöver inte säga det, jag vet att det är dumt och att det enbart förstör och gör ont. Jag hoppas att jag på något sätt kan skaka av mig det. Mamma brukar säga att man ibland behöver vara lite som en gås. Bara låta allt rinna av sig. Jag vet att det låter galet, men jag försöker föreställa mig en gås. Försöker vara lite mindre torr tvättsvamp. Inte suga åt mig allt tills huvudet är tungt som en sten av hemskheter.

Igår pratade jag med världens bästa faster i telefon. Det var bra. Sen åt jag en glass med en syster och en fin liten kusin och tittade på Love Actually. Min absoluta favoritfilm genom tiderna. Finns ingen bättre. Så jag försöker. Försöker plantera andra tankar, fina tankar, i huvudet. Även om bröllopsscenen kändes i hjärtat. Den kändes.

Trots sällskap av familj, glass och film följde sen en hemsk natt. Jag har inte sovit många minuter. Jag har gråtit igen. Gråtit hela ansiktet svullet. Gråtit så att ögonen svider. Jag måste gå ut till köket nu. Vill inte att min mamma och mina systrar ska märka något. Men jag vet att tårarna lämnar tydliga spår i mitt ansikte. Ett numera härjat ansikte. Ett ansikte som inte vill möta den här världen.

Jag hoppas att mörkret som omsluter mig just nu lättar snart. Det hoppas jag verkligen.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej!

    Jag har inte sett eller hört om din blogg tidigare, jag råkade bara trilla in här. Känner igen mig mycket i vad du skriver. Har haft förhållanden som gjort mig illa, som fått mig att faktiskt försöka ta mitt liv. Idag lever jag med en mycket bra kille, som är nog för bra för mig känns det som många gånger.
    Jag har fortfarande inte blivit "hel", jag vet inte riktigt hur jag ska bli stark och självgod igen. Har lyckats skapa mig ett välordnat liv idag men många delar tynger mig och jag är ibland ledsen eller panikslagen. Trots mina bekymmer så har inte killen jag träffat lämnat mig.. Vilket känns annorlunda. Men jag är glad.
    Ska börja i samtalsterapi, på egen vilja. Måste få ordning på allt mitt förflutet, de räcker inte och bara säga " jag glömmer allt. Allt löser sig" .. De gör de säkert men allt ont finns kvar inom en och jag hoppas stödsamtal kan hjälpa mig att bli stark på riktigt. Bli självgod och stark, inte bara överlevnadsstark.

    Föresten, du borde skriva ner allt till en bok. Jag hade köpt boken...

    Svar: Tack snälla du. Och det är bra, gå och prata med någon. Inget hjälper mer än det. Då får man perspektiv och hjälp att bearbeta saker och ting. Lycka till!!! Många många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-12 | 13:11:04

Kommentera inlägget här: