trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 29

Kategori: Allmänt

Kommentarer och tårar

Jag ligger varje kväll och läser igenom de kommentarer som har lämnats under dagen.  Jag läser dem en första gång så fort de kommer in. Sen läser jag igen på kvällen. Suger åt mig av människors omtanke, råd och stöd. På kvällarna försöker jag också ofta svara. Försöker svara något meningsfullt. Ofta blir det inget särskilt. Jag vet inte hur jag ska återgälda det stöd som ni ger mig. Vet inte hur jag ska visa min tacksamhet.

När hela huset har lagt sig och jag ligger i sängen och läser era kommentarer gråter jag. Under några minuter släpper jag alla de spärrar som jag gått och burit på under dagen. Spärrar som förvisso ändå inte alltid har klarat av att hålla vissa av tårarna borta.

Ibland är det bara några få tårar som kommer på kvällen. Ibland forsar de nerför mina kinder och lämnar svullna spår i mitt ansikte på morgonen när jag vaknar. Jag vill tro att åtminstone en del är bra tårar. Läkande tårar. Tårar som rinner sakta, sakta nerför min kind. Ibland är det tårar framkallade av minnen. De är kraftigare, svårare att hejda. Ibland är det tårar av sorg. De tårarna leder ofta till panik. Jag gör allt jag kan för att undvika paniken, för jag vet att den medför en sömnlös natt och mardrömmar som jagar mig in i morgondagen. Jag märker ofta när det går åt det hållet. Då sätter jag på en låt och försöker föra mitt sinne i en annan riktning. Bort från det onda. En låt spelar jag om och om igen. Den har blivit mitt neutrala läge. Dit jag återvänder när jag varken klarar att vara ledsen eller peppad. När orken är slut och kroppen inte orkar känna mer. 

Den här låten spelar jag då. Min syster har spelat den för mig. Den betyder inget särskilt egentligen. Den har bara råkat bli min gråa zon. En grå zon jag verkligen behövde.

Kommentarer

  • Veronica säger:

    Här om dagen gick jag till en kvinna som utför healing. Det var verkligen helt fantastiskt! Jag har annars varit skeptisk till "sånt", men så mycket släppte och jag gick därifrån som en ny människa. I 90 minuter (som behandlingen tog) grät jag ohämmat. Inför denna främmande människa som SÅG mig. Tårarna plaskade ner på golvet, genom hålet i massagebänken som jag låg på.

    Då sa den här fantastiska kvinnan; "Du vet, vi går genom livet och samlar på oss så mycket sorg, ilska, känslor av otillräcklighet och osäkerhet. Vi blir svikna och vi sviker. Kanske känner vi oss ensamma. Allt det här samlas inom oss och till sist är det alldeles vasst och taggigt i vår bröstkorg, i vår mage, känslorna sätter sig i kroppen och de är kalla och vassa. Skrapar emot varandra som isblock. Vet du vad tårar är? De är salta. Salta och varma. Tårar smälter is. Därför är varje tår du gråter värd guld."

    <3 Kärlek till dig!


    Svar: Min faster pratar en del om healing. Vill att jag ska prova. Kanske jag gör en dag. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-28 | 10:56:21
  • Amanda säger:


    Ibland så tar orden slut och där får musiken ta vid. Melissa Horn säger det så bra, du har språket och orden. Tusen kramar!

    "Som jag kom ihåg det
    Nånting hände utan att du såg det
    Han hade redan gett sig av

    Du är svår att sakna
    Så jag tror att han kommer tillbaka
    Nån dag när du har glömt hans namn

    Du har språket och orden
    De kom till för att hålla dig på jorden
    Så jag känner ingen oro
    Men jag vet, jag vet
    Jag vet, jag vet hur det känns

    Skriv ett brev som svar på hans
    Och be honom att fara nån annanstans
    Och hälsa så gott från mig
    För jag vet, jag vet
    Jag vet, jag vet
    Jag vet, jag vet
    Jag vet, Jag vet hur det känns."

    Svar: Tack Amanda. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-28 | 12:50:03
  • Louise säger:

    Det är bra att du gråter!! Hade du stängt in allt inom dig hade du mått ännu sämre. Gråt, gråt, DET KOMMER VÄNDA! Kramar

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-28 | 16:42:33
  • Amy säger:

    Lyssna på denna : http://m.youtube.com/watch?v=273eSvOwpKk

    It will help, i promise

    Have a nice weekend!:)

    Svar: Jag lyssnar. Tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-29 | 09:36:35

Kommentera inlägget här: