trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 5 Fortsättning

Kategori: Allmänt

De förbannade sms:en

De förbannade sms:en som jag önskar att jag kunde radera ur min hjärna. Som jag önskar att jag aldrig sett. Åh, varför, varför, varför, varför, varför var jag tvungen att läsa dem? Räckte det inte att veta att han hade träffat någon, bedragit mig och nu var med henne? Varför plågade jag mig själv så? Det var tusentals sms. Tusentals.

Med små, korta andetag med några sekunders mellanrum bläddrade jag mig igenom dem. En efter ett. Vissa saker gjorde så ont så jag var tvungen att blunda. Vända bort huvudet och försöka hitta kraften att fortsätta andas. Anstränga mig för att inte bara lägga mig ner och dö där och då. Jag skummade det mesta. Men det riktigt vedervärdiga, det fastnade ändå. Det etsade sig fast i min hjärna som klister. När plast smälter fast i något, då går det ibland inte att dra bort utan att rycka med sig även underlaget. Jag försöker få bort de fastetsade orden ur min hjärna men ju mer jag drar och sliter, ju mer av mig själv drar jag bort och ju ondare gör det.

Den dagen när jag fick upp sms:en på datorn satt jag hemma hos hans mamma. Hon har varit ett stort stöd. Lyssnat och delat med sig av sina erfarenheter. Givetvis har hon även varit där för sin son, men samtidigt kunnat hjälpa mig i svåra stunder. Jag satt och skrev på ett brev till honom. Ett kärleksbrev. Tårarna rann och jag började planlöst trycka mig runt på skrivbordet. Ville hitta spår av honom. Ville hitta något som skulle göra att jag förstod. Det finns tydligen en meddelande-funktion på macbooks. Som används när man kopplat sin mobil till datorn. Den råkade jag trycka på. Först förstod jag inte vad det var. Sen såg jag att det var hans sms. Det låter kanske som en efterhandskonstruktion men jag tänkte att jag inte ens skulle titta på dem. Men fastän det kändes så fruktansvärt fel, så integritetskränkande, ville jag så gärna trycka upp sms:en han hade skickat till en kollega. Den kollega han sagt till mig att han hade pratat med den kvällen han kom hem och sa att det var slut. Jag ville förstå vad de pratat om som gjorde att han beslutat sig för att vi inte ens skulle försöka, när inget i hans handlande eller hans sätt att vara mot mig ens hade antytt sådana känslor. Jag var ju helt säker på att han älskade mig mer än någonsin. (Så här i efterhand vet jag ju att han inte pratat med kollegan, utan varit med henne.)

Helt plötsligt ploppar det upp ett meddelande med en massa hjärtan högst upp i meddelandelistan. Från en X. Jag trodde att X var en av hans kollegor. Förstod först ingenting men när jag klickade upp meddelandeslingan såg jag fler hjärtan och uttryck som ”jag saknar dig”. Där, där brast det. Magen vändes ut och in och jag skrek. Skrek rakt ut.

Hans lillebror som också var hemma kom springande. Hans mamma kom springande. Jag gav datorn till hans lillebror och stammade fram att han var tvungen att kolla, kolla vad det var. Innerst inne visste jag. Innerst inne visste jag hela tiden. Men jag ville inte tro det. Kunde inte tro det, trots att bevisen stirrade mig rakt i ansiktet. Hans lillebror skrollade genom sms:en och bekräftade allt. Ungefär två veckor innan han lämnade mig hade deras relation inletts enligt sms:en. Jag hade blivit grundlurad. Grundlurad och bedragen.

Smutsig. Jag kände mig så oerhört smutsig. Fastän det var hans handlingar, hans agerande, fick han mig att känna mig så fruktansvärt smutsig. Som att det vi en gång hade delat också var smutsigt. Som att han hade förstört, inte bara här och nu, utan även det som en gång varit; vår historia, vår kärlek.

Förutom det jag redan har berättat, att hon skrivit att hon tyckte att det var stökigt att jag hade nycklar till lägenheten, och var orolig att jag kunde komma oanmäld, fick jag miljoner andra vedervärdiga saker uppmålade för mig.

Jag vet att jag redan har skrivit att hon skickat bilder på sina nakna bröst till honom. När jag såg bilden komma upp blundade jag. Hårt. Men aldrig har en bild fastnat så i mitt minne. Jag har något som lite liknar ett fotografiskt minne och fy, fy vad jag hatar det nu. Får inte bort den jäkla bilden ur huvudet. Får inte bort den.

Det fanns bilder på honom från vår New York-resa. Bilder som jag tagit. Där han ser förälskad ut. Förälskad i mig. Det fanns bilder på hennes hund inlindad i min fina filt, liggandes på mitt fårskinn i vårt vardagsrum, där hon skrev att hon saknade honom och undrade när han skulle komma hem.

Efter att de hade haft sex i hennes lägenhet skickade hon ett sms där hon frågade honom hur det var att ha sex med henne jämfört med mig. Han svarade att det kändes lite fel, men samtidigt helt fantastiskt. Att han hade fått hjärtklappning. Att det var mer hårdhänt som han älskade men inte fått utlopp för tidigare. Inte fått utlopp för med mig. Jag förstår inte hur de kunde diskutera det. Jag kanske är pryd eller väldigt privat, men jag förstår inte varför de var tvungna att dra in det han och jag en gång delat, i deras förhållande. Usch, jag förstår verkligen inte. Och det gör så obarmhärtigt ont.

Därefter följde diverse genomgångar av sex de hade haft eller planerade att ha. Sättet de skulle göra det på. Jag klarade inte att läsa det. Det gjorde jag faktiskt inte. Tackar Gud för det nu.

Sedan kunde jag följa hur deras relation utvecklades till något mer, till kärlek. Kunde se hur han tog bilder på mat han handlat till dem. Sms där han frågade om hon gillade olika maträtter. Enbart såna maträtter jag hade lärt honom laga. Sms där hon frågar om han tagit med matlåda till henne. Mina matlådor. Sms där han bedyrar sin kärlek för henne. Sms med bilder på kärlekslappar de lämnat åt varandra. Som han brukade göra åt mig. Sms där han kallade henne för sin ängel. Jag var hans ängel. Han sa det hela tiden. ”Min ängel”. På några veckor blev hon hans ängel. Jag blev ingenting. Raderades. Förintades. Smulades sönder och samman.

Jag såg sms där han skickar vår låt till henne, ”Utan dina andetag”. Sms där han skickar andra låtar, låtar som vi brukade lyssna på och dansa till, till henne. Sms där de skriver till varandra hur en särskild låt definierar deras känslor. ”Lips of an angel”. Den låten går ut på att en man ligger i sängen bredvid sin flickvän, men tänker hela tiden på någon annan. Önskar att han var med någon annan. Önskar att han fick kyssa någon annan. En ängels läppar. Där och då blev hon hans ängel. Det gör så ont. Jag skriver det hela tiden, jag vet det. Men det gör verkligen så ofattbart ont. Sliter i bröstet. Varför låter jag honom påverka mig så här? Varför låter jag honom göra mig så här illa? Jo, för att vara hans ängel var det enda som gav mitt liv mening. Mitt liv har ingen mening längre. Fan. Hur ska jag kunna finna något annat att leva för när det enda som betyder något är hans kärlek?

Hans mamma ringde direkt upp honom. Lämnade ett argt meddelande om att han var tvungen att strunta i sin skjuttävling och ringa upp omedelbart. Det gjorde han inte. Sen ringde hon henne. Hennes nummer fanns ju också på datorn. Hon lämnade ett meddelande där hon sa att hon inte fick sätta sin fot i min lägenhet mer. Att hon inte fick ta varken sina hundar eller katter dit. Hon var fly förbannad. Det var skönt. För jag bara skakade. Skakade och mådde illa. Koncentrerade mig på att andas. På att överleva.

Jag har överlevt. Jag lever här och nu. Andas och känner min kropp pumpa runt blodet i kroppen. Fasiken va bra jag är. Jag överlevde och vad som än händer, så måste jag fortsätta överleva. Det måste jag bara. Tack för att ni är med mig. Just nu, är ni min räddning. Från djupet av mitt hjärta, tack.

Kommentarer

  • Sanna säger:

    allra käraste finaste och älskade du! jag läser dina ord som inte alls är min värld men ändå gör det ont hos mig med, jag känner din smärta genom dina ord och jag är så ledsen att du måste gå igenom det här. jag tänker på dig och skickar dig tusentals kramar!

    Svar: Tack <3
    Sara

    2013-11-04 | 20:45:09
  • Marie säger:

    Det sliter i mitt hjärta att läsa dina ord. Jag sitter här bakom datorskärmen och försöker komma på något att skriva till dig, något som ska göra att du får tillbaka lite hopp, glädje eller åtminstone en sekund av tankar på något annat. Jag kan inte säga mer än att trots att jag inte har någon aning om vem du är så tänker jag på dig!

    Önskar att jag kunde hoppa in skärmen och få ge dig en kram. överföra lite värme och säga att allt kommer bli bättre. För även om du inte tror det nu så kommer du ta dig uppåt och framåt. Det kommer sannolikt kännas som mikroskopiska steg, men jag lovar dig många små-små steg blir tillsammans ett stort.

    Svar: Tack bästa du. Jag känner kramen.
    Sara

    2013-11-04 | 21:03:57
  • Anonym säger:

    Håll ut, håll ut, håll ut!! Karma kommer ge tillbaka! Du kommer vara glad sen att du slapp honom!! Massa styrkekramar

    2013-11-04 | 21:16:30
  • Erika säger:

    Skönt att ha hans mamma som stöd i ett sådant läge. Skönt att du inte var ensam! Du är inte ensam. Inte nu heller.
    Titta vilken armé du har bakom dig. Du skriver så målande att till och med jag kan känna lite av din smärta. Det är så motbjudande det du har varit med om, det du är med om. Kämpa på, det finns ett ljus där framme.

    Svar: Tack snälla du. Det är motbjudande. Åh, det är det verkligen. Hans mamma är fin på alla sätt och vis. Bara svårt att höra henne berätta om honom nu.
    Sara

    2013-11-04 | 21:39:06
  • Sanna säger:

    Heja heja dig! Du är så stark! Du skriver så fantastiskt. KRAM!

    2013-11-04 | 21:41:41
  • Pia säger:

    Fine du! Selvom jeg ikke vet hvem du er, tenker jeg på deg og sender deg masse støtte. Du skriver fantastisk, og jeg tror at vet å sette ord på alt hjelper du deg selv enormt. Fortsett med å ta en dag om gangen, og jeg er sikkert på at en dag som slipper all sorg. Du kommer til å bli lykkeligere enn noengang, bare hold ut! Klem!

    Svar: Tack Pia.
    Sara

    2013-11-04 | 21:57:41
  • Dine säger:

    Hej!

    Har läst igenom din blogg nu och sitter i soffan och gråter floder i stället för att plugga på min tråkiga tenta.

    Ville bara sända dig all kärlek och styrka i världen.

    Ett förslag är att ta hjälp av KBT, det är väldigt bra då du får öva dig själv på saker som du tycker är jobbigt för att komma vinnande ur och bli starkare.

    Det är så äckligt det du berättar om deras sms att jag blir mörkrädd!!

    MEN! Glöm inte en sak, du är 27 (tror jag att jag läste)
    Än är loppet inte kört, du är ung kry frisk=)
    Det är lättare att ta dig upp nu än vad det skulle vara om 20 år.

    Sätt ingen press på dig själv, tillåt dig vara ledsen så länge du behöver.
    Hoppet är det sista som lämnar människan så även om det känns kolsvart nu så kommer det ett lugnt efter stormen.

    Res i väg kom på andra tankar ta en paus i vardagen, andas.

    STORT LYCKA TILL , kramar och lyckoönskningar till dig.


    Svar: Tack Dine. Jag ska börja med KBT. Om ett tag. Jag blir också mörkrädd när jag läser vad jag själv har skrivit. Förstår inte. Ska fundera på resandet. Stor kram.
    Sara

    2013-11-04 | 22:01:36
  • agnes säger:

    du är så stark. tänker så mycket på dig!
    känner med dig.

    och jag hatar honom åt dig så länge, innan du kan börja hata honom själv. jag hatar honom. fy vad vidrig han är.

    kärlek <3

    Svar: Tack för din kärlek, Agnes. Och för din ilska. Den är säkert välbehövlig en dag.
    Sara

    2013-11-04 | 22:10:46
  • - säger:

    Läser igenom din text och det är omöjligt att hålla tårarna tillbaka, även om jag inte är i samma sits. Jag känner med dig och imponeras av din styrka! Att du vågar och orkar skriva om det är terapi i sig, och att du valt och är bestämd att komma över honom är ett stort steg bara det. I slutändan ordnar allting alltid sig, och denna oordning visar bara att det inte är slutet för dig.
    Håll ihop, var stark och du kommer komma ur detta som en hjältinna för oss alla kvinnor. Nu är det 360 dagar kvar och tiden är på din sida

    Svar: Tack fina du. Jag hoppas att jag kommer ur det. Måste komma ur det. Någon dag. Tack.
    Sara

    2013-11-04 | 22:44:53
  • Line säger:

    Jag tycker att det låter som att de förtjänar varandra. Den tjej han är tillsammans med nu låter inte som att det är så mycket att hänga i julgranen så att säga. Vilken normalt funtad person tycker sig ha rätt att ta över en annan persons lägenhet på det sättet. Ditt ex kommer få grova problem med henne - vänta ska du få se. Om hon inte drar sig för att påbörja ett förhållande med en kille som ska gifta sig och är sambo så finns det nog rätt många saker hon inte drar sig för att göra.

    Var glad att du slipper honom och tänk att det var tur att det här hände nu innan ni gift er. Du har hela livet framför dig!

    Svar: Hela livet känns för långt att leva nu... Åh, är så ledsen för att han är med henne. Fy va ont det gör.
    Sara

    2013-11-04 | 22:49:56
  • Line säger:

    Just det - glömde skriva: han är en riktig skitstövel som inte förtjänar så mycket som en tår från dig. Bli arg snabbt så att du kan gå vidare och vara glad för att du slipper det fega puckot. Fundera inte en sekund på att ta honom tillbaka - går ju inte att lita på en person med så låg moral.

    Svar: Jag önskar jag kunde frambringa lite ilska. Bra att du gör det åt mig.
    Sara

    2013-11-04 | 22:54:42
  • Hanna säger:

    Det knyter sig i magen och halsen stockar sig så fort jag skriver in adressen hit. Jag vet inte vad jag ska skriva egentligen, det finns liksom inga ord. Jag vill bara skicka så mycket kärlek och styrka till dig. Du kommer ta dig ur detta även om sorgen nu är överväldigande. Det hopplösa kommer bli hoppfullt igen. Fina fina du. Jag känner dig inte men ändå, fina fina du. Det är så bra att du skriver, bra för dig och för andra. Hoppas att han någon gång läser och förstår smärtan han orsakat. Jag tänker på dig mycket ska du veta.

    Svar: Fina fina du tillbaka. Jag vill att han ska läsa. Men inte förrän det slutar riva och dra i mitt hjärta. Men då ska han få läsa. Om ett år. Eller så.
    Sara

    2013-11-04 | 22:55:14
  • Anonym säger:

    Får en känsla av att hon tävlar med dig. Som att hon vill visa att hon är mycket bättre. Tar över din lägenhet och frågar honom om hur det är att ha sex med henne jämfört med dig. Bekräftelsebehov helt enkelt. Hade mer än gärna velat skicka en påse bajs till henne och en säck bajs till honom.

    Svar: Vet inte hur hon tänker, vet verkligen inte det. Usch.
    Sara

    2013-11-04 | 23:26:40
  • A. säger:

    Ush! Jag blir så arg när jag läser det du skriver, illamående. Ingen förtjänar det han har gjort mot dig!
    Och det där äcklet (milt uttryckt) till tjej han har skaffat verkar ju ha noll självkänsla eftersom hon jämför sig med dig hela tiden. Noll självrespekt också för den delen.
    Men självrespekt, det har du! Du måste släppa den här vidriga händelsen, du måste gå vidare. Och det kommer du att göra. Det är svårt nu, han var din trygghet, men lägg vikt på ordet VAR. Han ÄR ett äckel som inte varken förtjänar dina tårar eller dina tankar. Även om det känns långt bort så finns det någon som är värd det. Sörj klart, res dig upp och glöm honom. Han är inte värt någonting. Och glöm inte att det kan hända vem som helst, det finns betydligt fler idioter som honom där ute, tyvärr. Och ingenting av det här är ditt fel. Du är bäst, tack för att du delar med dig ( även om det får iaf mig till att bli lite mera manshatande!)

    Svar: Jag har en vän som känner lite så också. Manshatet flödar. Jag förstår faktiskt inte de där sms:en. Det var ett slag under bältet. Mår illa när jag tänker på dem. Tack för att du läser.
    Sara

    2013-11-04 | 23:45:23
  • Cecilia säger:

    Mina tårar rinner. Vilket as. Men tillsammans är vi starka!<3

    2013-11-04 | 23:46:08
  • Cilla säger:

    Jag önskar jag kunde göra något för att få dig att må bättre. Det är hemskt att bli dumpad och känna sig maktlös. Han har verkligen behandlat dig illa. Du har all rätt att vara ledsen, arg och sårad. Jag förstår att det känns overkligt. Det är det värsta, att man går runt som i en dimma och hoppas bara att man ska vakna upp från en hemsk dröm.

    Det är också vidrigt att det känns som om känslan ALDRIG kommer att gå över, men tro mig, det kommer det. Även för dig. När du läser dessa inlägg igen om ett år kommer du vara stolt över hur långt du har kommit.

    Ta en dag i taget. Glöm inte att andas. Du ska veta att du inte är ensam om detta. Jag förstår att denna smärta är fysiskt vidrig och situationen är helt obegriplig.

    Lyssna på Michaela Fornis podcast om olycklig kärlek. Där hon pratar om hur smärtan, sakta, minskar för varje dag. Utan att man märker det. Jag tänker ibland på de där paparazzibilderna man såg på prinsessan Madeleine när hon hade gjort slut med Jonas och gick på planet till NY. Se var hon är nu i livet. Det kommer att gå över, det är bara vägen dit som är smärtsam.

    Han verkar vara en psykopat och han förtjänar verkligen inte dig. Han kommer troligtvis vakna upp en dag och inse vad han har förlorat, eftersom detta verkar vara en spännande "förälskelse". Han kanske blev nervös eller någonting. Oavsett så är du så mycket bättre och tro mig, du kommer inte vilja ha honom om ett år när du är klar med denna blogg.

    Svar: Det är verkligen så, som en hemsk dröm. Jag ska lyssna. Tack snälla. Jag tror verkligen att den fina människa jag älskar finns kvar i honom. Det måste den göra. Men han visar den sidan för henne. Fy vad det är hemskt.
    Sara

    2013-11-05 | 00:28:54
  • Emma säger:

    Lyssna på musik. Leta efter låtar som beskriver det du går igenom. Det du känner. Låtar som får dig att gråta trots att tårarna är slut. Det fick mig att känna mig mindre ensam och det var skönt att någon annan kunde sätta ord på mina känslor. Jag skapade en låtlista som speglade hela mitt sorgarbete. Tiden gick och låtarna gick från väldigt ledsamma, till arga och slutade med riktiga girlpowerlåtar.

    Svar: Det gör jag. Det finns bara för mycket jäkla låtar om lycklig kärlek. För många.
    Sara

    2013-11-05 | 01:22:24
  • malin säger:

    Om du behöver spy ur dig saker du inte kan
    Skriva här är du hjärtligt välkommen att maila mig.

    Jag känner med dig. Gör ont i hjärtat att läsa om din sorg!


    Svar: Tack Malin. Jag spar din mailadress.
    Sara

    2013-11-05 | 04:30:59
  • T säger:

    Jag har själv varit med om något liknande, eller väldigt liknande. 6 år senare så vill jag själv sätta fingrarna i halsen för det gör så ont, så ont än idag. Bilderna vill inte försvinna, lögnerna växer fortfarande. Jag var likadan som du, jag tror att det är bäst i det långa loppet, att få veta allt för att sedan bearbeta. Fast att det gör så jävla ont! Jag kollar ibland på hennes instagram, jag hatar henne så, min för detta kompis. Det var nog inte mer än 1-2 år sedan som hon skrev om din gamla "pojkvän" (MIN!, som hon stal, rakt av!). Jag visste att det var han för det var så solklart. Då drogs allt upp igen. 6 år senare är det något som jag fortfarande bearbetar. Det tar tid! OTROLIGT med tid. I slutet vet man själv vem som vann och vem som förlorade, det vet alla..
    Du kan glädja dig åt att dom har ångest, sån jävla ångest kära du. Lev på det ett tag. 💕

    Svar: Önskar innerligt att de har det. Men inget tyder på det. Fan. Jag vill bara ha honom tillbaka.
    Sara

    2013-11-05 | 06:28:43
  • Annaj säger:

    Fasiken va bra du är. Du skriver det till och med själv vilket är stort. Vi finns här med dig. Kram <3

    Svar: Annaj. Det var några minuter där jag kände mig uppfylld av lite styrka. Jag hoppas att jag kan finna det snart igen. Tack för att ni finns där.
    Sara

    2013-11-05 | 08:17:35
  • Teddy säger:

    Vi är med dig hjärtat.
    Varje steg du tar är vi med dig!!!!

    Svar: Tack. <3
    Sara

    2013-11-05 | 08:44:16
    Bloggadress: http://caitlin.blogg.se
  • Ellie säger:

    Du är en så otroligt stark människa! Du kommer klara det här, utan tvekan! :) du är en fantastisk person som förtjänar mer än det här.

    Svar: Tack Ellie. ❤
    Sara

    2013-11-05 | 08:54:43
  • Amanda Eriksson säger:

    Vilket jävla svin han är rent ut sagt. Vi som läser det han gjort mot dig och inte har romantiska känslor för honom känner en sådan avsky mot det han gjort mot dig! Sen undrar jag också vad det är för tjej som han träffat som frivilligt vill bo i eran gemensamma lägenhet, hade hon ingen egen bostad?

    Svar: Hon har en egen bostad. Där bor de nu. Tillsammans. Under de tre veckor som jag lämnade honom i fred, och lät honom bo ostört i vår lägenhet, levde de vissa dagar och nätter i vår lägenhet. För att hon skulle kunna åka dit själv när deras schema inte passade ihop fick hon nyckel dit. Alla mina saker var fortfarande kvar i lägenheten. Men det störde inte henne. Jag förstår inte hur de tänkte. Förstår inte hur någon kan göra så utan att känna minsta lilla ångest. Ångest för vad det man gör faktiskt innebär för en annan människa. Jag förstår ingenting. Och det gör så jäkla ont.
    Sara

    2013-11-05 | 09:12:19
  • Linnéa säger:

    Tänker på dig och känner sånt hat mot honom och mot henne. Kom ihåg att det inte är honom du saknar utan honom som du TRODDE att han var, och ta tid att sörja den bild av honom som försvann i samma ögonblick som han började tänka på den andra kvinnan - gråt, skrik, bli så arg du bara kan. En människa som har mage att behandla en annan människa så som han har gjort har något allvarligt problem - alla dessa kommentarer från läsare som bryr sig mer om dig än vad han gör efter så många år tillsammans är ett tecken på det.

    Håll ut och var stark, vi är många som stöttar dig genom om än på avstånd och kom ihåg att du inte är ensam! Kram

    Svar: Det bara gnager i mig att han, den människa jag älskar, ju måste finnas därinne någonstans... Hjärtat är inte logiskt. Stor kram
    Sara

    2013-11-05 | 10:36:59
  • Malin säger:

    Det gör ont i hela kroppen när jag läser det här inlägget. Det värsta tänkbara svek man kan vara med om. Hur kunde han? Och hur kunde hon vara med och förstöra det du och din blivande man hade? Egoistiska människor. Jag skulle inte klara av att göra något sådant mot en annan människa, även om jag inte hade känt henne personligen. Det finns inte i min värld.

    En massa styrkekramar till dig. Kämpa på! Du är värd så mycket mer.

    Svar: Förstår inte heller hur... ❤
    Sara

    2013-11-05 | 10:59:12
    Bloggadress: http://maley.se
  • Helgledigt säger:

    Tycker det är så märkligt att han överför "era" saker på den nya tjejen. "Återanvänder" romantiken. Känns inte särskilt äkta. Förstår att det gör DJÄVULSKT ont att det är era saker och att dom känns smutsiga. Samtidigt så tror jag inte tjejen är medveten om att hon får "ärva" de här grejerna. Hade jag träffat en kille som hade samma "våra" saker som med sitt ex hade jag känt mig precis lika lurad och raderad och tillintetgjord. Lovar att karma kommer fixa detta. Snart.

    Svar: Om de fortsätter vara tillsammans dör jag. Det känns så. Hemska tanke. Jag hoppas att något högre ser till att de inte klarar det. Det är hemskt, men så känner jag.
    Sara

    2013-11-05 | 12:18:44
  • Anna säger:

    Du skriver så otroligt bra! Blir så berörd och gråter för dig! Skickar styrketankar och styrkekramar! Du är stark! Så ut!

    Svar: Tack Anna. ❤
    Sara

    2013-11-05 | 13:50:04
    Bloggadress: http://www.annakansjalv.blogspot.se
  • Jennifer säger:

    Åh vad äcklad jag blir, han har verkligen inget samvete, ett stort as är vad han är och förtjänar inte dina tårar! Vi läsare hatar honom åt dig innan du är redo själv, det han gjort är oförlåtligt och så vidrigt att jag går gåshud. Jag blir så arg! Vill kasta något i väggen (eller på honom). Och hon, vad är hon för människa? Att hon inte blir äcklad av sig själv? Som någon skrev ovan det där återanvändandet av hans 'romatiska gester' är så oerhört vidrigt (och nedvärderande mot både dig och den nya tjejen), åh vad jag önskar de kunde få känna vad du går igenom just nu, fast det lär inte gå då de inte verkar kapabla till att känna något överhuvudtaget. All styrka till dig, kämpa på, ventilera hur mycket du vill, vi är många som är här och stöttar när du behöver det!!! Kram!

    Svar: När jag läser vad du skriver får jag ett uns ilska i kroppen. Det är bra. Jag vill så gärna hitta ett sätt att få dem att förstå, känna. Klarar inte tanken på att de lever vidare som om inget hänt.
    Sara

    2013-11-05 | 14:10:48
  • Anna säger:

    Hur kan dem någonsin lita på varandra i ett förhållande när de blev tillsammans genom att bedra någon annan/vara involverad i att bedra någon annan. Jag menar hela deras nytt-spännande-fas kommer ha sitt slut och vardagen precis som alla andra relationer kommer slå in. Hur ska de kunna lita på att den andre inte bara gör samma sak mot den som de gjorde mot dig?


    Svar: Gud, jag vet inte. Det river i mig att de ska fortsätta vara tillsammans. Jag hoppas verkligen innerligt att det tar slut. För det krossar mig.
    Sara

    2013-11-05 | 15:04:53
  • H säger:

    Jag kan inte ens föreställa mig vad du går genom även om jag själv varit med om två förhållanden som tagit slut! Jag var tillsammans med en kille som jag trodde var min framtid, han gjorde slut & min värld rasade. Sen kom jag underfund med att det kändes rätt för mig också, men jag hade också blivit lurad. Ena dagen skrev han att han älskade mig, några dagar senare gjorde han slut. Helt oväntat.
    Idag är jag sambo med min framtid, inget känns så rätt, jag vet att det är han & jag! Idag är jag tacksam för att den andra gjorde slut. Annars hade jag aldrig träffat min nuvarande pojkvän! Det låter kanske konstigt men det känns så rätt.

    Var stark, du kommer att ta dig genom detta. När allt hat sjunkit in och du känner att livet är värt att leva igen kommer du hitta någon som är menad för dig, det kan vara svårt att tro nu, men jag har upplevt det och jag vet att du också kommer göra det.

    Styrkekramar till dig!

    Svar: Känslan i min kropp av att det måste vara han är så fruktansvärt stark. Hur får jag bort den? Det går inte. Så bra och fint att du hittat rätt. Stor kram
    Sara

    2013-11-05 | 17:51:11
  • Emmie säger:

    <3

    2013-11-05 | 18:44:31
  • Emsan säger:

    Vad glad jag är att Elaine länkade till dig så att vi är så många som kan stötta dig på den här resan. Precis som många andra skriver så finns det inte mycket jag kan säga som tar bort din smärta men jag känner den verkligen i varje del av min kropp. Jag vet hur liknande svek känns och jag lider så otroligt mycket med dig!!!
    Skänker dig all styrka jag har!!!!!

    Svar: Tack Emsan.
    Sara

    2013-11-05 | 20:57:02
  • Martina säger:

    Det gjorde ont att läsa det här. Jag är med dig i tanken. Jag tänker på dig och jag återkommer med fler kommentarer.

    2013-12-03 | 19:52:30
  • L säger:

    Tänk att jag får ont i hjärtat när jag läser det här. Hur ont måste det då inte göra för dig? Jag har varit med min pojkvän i fem år och kan inte ens tänka mig hur hemskt det skulle vara om han lämnade mig. Han gjorde det en gång, och jag höll på att gå i tusen bitar. Men vi hittade tillbaka till varandra. Annars hade nog jag inte klarat mig. Det var som att leva i en mardröm, och varje dag när man vaknar hoppas man att det inte är sant. Jag minns än idag att det var så... Urs.
    Men du kommer klara dig igenom det här. Och en dag kommer du inse att du inte kan leva utan dina egna andetag, du måste inse att du klarar dig själv. Även om det inte känns så. Och när du gjort det, så kommer du hitta en som inte kan leva utan dina andetag. Och ni kommer leva lyckliga i alla era dagar. Den dag du kommit över honom, då tycker jag du ska trycka denna blogg som en bok. Det är något av det ärligaste och mest berörande jag någonsin läst! Kommer följa din resa! kram

    Svar: Tack L. Jag tror dock inte att det blir någon bok. Jag skriver bara för här och nu. För att själv överleva. Kanske för att andra ska överleva med mig. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-10 | 21:20:32
  • Madde säger:

    Du är så sjukt stark! Jag vet inte om jag skulle klara mig igenom något sådant här med min egen pojkvän, då mitt liv är jävligt struligt just nu och håller på och gå under, men DU är STARK! Otroligt! Kämpa på! Massa styrkekramar! Ska fortsätta följa din resa under resten av året, blir själv stärkt av det! Har inte kommit så långt än, men är redan begeistrad! Kämpa! Kram <3

    Svar: Tack Madde. Kämpa på du med. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-03 | 18:56:16
    Bloggadress: http://maddedenbastas.blogg.se

Kommentera inlägget här: