trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 169 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Trött

Hörni. Det här med att vara lite wild and crazy... Det är nog inte min grej. Inte under några längre stunder i alla fall. För nu känner jag mig definitivt inte wild and crazy längre.

Det är onsdag idag. Två dagar sen det brast ordentligt för mig. Det har varit två okej dagar. Men även om det har känts okej, märker jag hur skräcken har flyttat fram sina positioner. Den ligger tätt, tätt under ytan och lurar. Alltid redo att tränga in i mitt huvud och förgöra allt det bra. Förstöra allt det fina.

Jag är förbannad på skräcken. Jag är förbannad för att jag har låtit den ta plats i min kropp och jag är förbannad för att jag inte lyckas mota bort den. Ilskan hjälper mig inte. Den fungerar snarare som en påhejare av desperation och förtvivlan än vad den ger energi. Nej, ilska är inte lösningen för mig.

Jag har alltid haft alldeles för lätt för att bli arg på saker och ting. Orättvisor och elakheter. Gud va arg jag kan bli. Men det arga är aldrig beständigt utan övergår alltid i en förtvivlad ledsamhet. Och så är också fallet nu. Jag blir arg i en nanosekund och sen bara ledsen. Så vedervärdigt ledsen. Och i ledsamheten blir jag ett lätt byte för skräcken. Då rör den runt i mitt huvud utan hämningar och sätter den ena hemska bilden efter den andra framför mina ögon.

Gud, jag är så trött på att vara rädd. Trött på att vara ledsen. Trött på att sakna. Allra mest är jag trött på att sakna.

Trött, trött, trött bara.

Kommentarer

  • c säger:

    jag fick idag tipset att sluta säga order ensam. använd ordet själv istället. för saken är den att du är ju inte ensam det finns vänner, familj och kollegor runt dig. att vara själv och utan partner är inte samma sak som att vara ensam. å ensam har en väldigt läskig klang. så i brist på andra metoder att ta sig upp från hjärtesorgen så ska jag iaf försöka undvika ordet ensam och de känslorna som order för med sig när det dyker upp i mitt huvud.

    Svar: Det är ett bra tips, tack. Ska försöka ta till mig det.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-16 | 20:29:59
  • Anonym säger:

    inne på dag 62 och vaknar fortfarande varenda morgon av ångest och väntar på att han ska höra av sig fastän jag vet att han inte älskar mig längre och är med sin nya.
    vi får kriga tillsammans <3

    Svar: Åh, fy fan. Bara häng kvar, det blir bättre. Tror jag. Hoppas jag.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-16 | 22:11:21
  • Larah säger:

    Kärlek gör mest ont,
    trots allt,suck;(
    <3

    2014-04-16 | 22:17:55
  • linda säger:

    Förstår att du fortfarande vill ha honom tillbaka, men det är ju hjärtat som talar. Om han inte ens visade när ni var tillsammans att han var på väg att lämna dig. Hur ska du någonsin kunna lita på honom igen om han kom tillbaka. Mitt ex behandlade mig på samma sätt och om jag ska vara helt ärlig mot mig själv så skulle jag analysera allt han gör och säger hela tiden om vi skulle bli tillsammans igen. Det går ju bara inte att leva så. Sedan tror jag att detta respektlösa sätt våra ex behandlade oss på säger en hel del om dem som personer. Och med en sådan person vill varken du eller jag leva med.....innerst inne.
    Kram
    Kram

    Svar: Du är modig som vågar tänka så. Även om det är sant klarar jag inte att gå dit i tanken.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-17 | 08:06:06
  • Michael - guidar dig genom separationen säger:

    Ni skriver så fantastiskt fina och ärliga kommentarer här. Styrka och värme till er alla. Underbar blogg - så mänsklig.

    Svar: Ja, så är det verkligen. Blir så varm i hjärtat av det.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-17 | 11:28:42
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/

Kommentera inlägget här: