trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 172

Kategori: Allmänt

Tittuthål-bränna och andra trevligheter

Hello. Hello. Hello. Ja, känslan är god. Känslan är för det mesta väldigt god häruppe i fjällen. Systrar som är på sina allra bästa skoj- och myshumör. En liten kusin som åtminstone ibland är sådär rar som bara tolvåringar kan vara. Föräldrar som är nöjda och glada. En rolig faster och farbror. Och världens snällaste kvinna som i mångt mycket alltid har varit min riktiga gudmor. Det är bra folk att omge sig med. Väldigt bra folk.

Solen har absolut strålat två dagar i sträck nu. Det är lättare att vara glad när solen skiner. Dessutom har jag fått en väldigt humörhöjande solbränna. Åtminstone har den orsakat mycket skratt och skämt i min familj. Bland annat har den fått smeknamnen "tittuthål" och "omvänd panda". Tänk er en helt rund bränna innefattande näsa, kindben och tre centimeter av pannan. Är ni med?

Det är djävulskt fult. Det ser så sanslöst dumt ut så man kan inte göra annat än att skratta. Och vi snackar alltså en illröd bränna i kontrast mot min i övrigt kritvita hud. Just att jag fick till halva pannan (på grund av hjälmen) i kombination med halva kinderna men en kritvit haka (på grund av halsduk och hjälmknäppet) är väldigt fascinerande. Fascinerande och olyckligt. Men helt ärligt. Den bjuder jag på. Den bjuder jag på med glädje. För så mycket skratt som min olyckliga solbränna har orsakat har jag sällan skådat. Jag skrattar bara jag tänker på den faktiskt.

I övrigt gör vi inte så mycket häruppe. Åker skidor, skämtar, myser, bränner oss i solen. Äter godis och dricker cola zero. Står och stampar takten till Nanne Grönwall och Robert Wells. Sjunger i liften och tar selfies till höger och vänster. Det är trevligt. Det är verkligen trevligt. Och med de orden tänker jag avsluta den här dagen. Såklart finns det saker som trycker på, läskiga saker som jag vet kommer komma krypande i bilen på väg hem, men jag väljer att trycka bort dem lite extra hårt nu. Trycka bort hemskheter och göra rum för annat. Göra rum för skoj, skratt och mys. Trevligheter helt enkelt.

Kommentarer

  • Larah säger:

    Undrar varför ingen önskar glad påsk,,,
    det e en kristen högtid som alla tycks se förbi,,suck,,

    Svar: Åh, men glad påsk Larah. Jag ska erkänna att för mig är det mest en familj-, godis- och ägghögtid, men det är ju fantastiskt att kunna fira något större. Kram på dig.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-20 | 00:29:33
  • Emeli säger:

    Det gör du rätt i! Tryck bort jobbiga tankar och njut av en underbar helg. Kram på dig!❤️

    2014-04-20 | 01:10:20
  • Larah säger:

    Glad påsk och kram på dig med<3

    2014-04-20 | 09:29:57
  • Anne säger:

    Denna/dessa får mig att tänka på dig.

    https://www.youtube.com/watch?v=wr6ywb2W154

    2014-04-20 | 20:09:55

Kommentera inlägget här: