trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 176 Fortsättning

Kategori: Allmänt

C.R.A.Z.Y.

Jag kom hem till ett tomt hus. På bordet stod falukorv och potatismos. Absolut ingenting i mig suktade efter den maten. Funderade någon minut och tog sen det mogna beslutet (låt mig leva i en illusion) att skippa maten till förmån för något godare. Sagt och gjort. Grävde fram en cola zero-slatt, tog ut en sandwich ur frysen (som sedermera blev två sandwichar) och letade fram en gammal påse chips. Inte direkt en gastronomisk höjdpunkt, men det är ju som bekant något i den där obehagliga kombinationen av fett och socker som gör att man blir lite glad. Förvisso en falsk, kortvarig glädje, men ändå. Jag tar den. Jag tar den nu och jag kommer säkert att ta den många gånger i framtiden också.

Ibland tänker jag att mina berättelser om vad jag äter måste uppröra en del därute. Jag menar, hur kan jag tro att jag någonsin ska kunna må bra om jag hela tiden stoppar i mig skit? Ärligt talat, så har jag ångest för min mathållning ganska ofta, men samtidigt har det utvecklat en sorts märklig glädje som kommer varje gång jag får känna mig lite rebellisk och äta vad som helst när som helst. Men hörni. Tänk om det är det rebelliska som är nyckeln? Att inte vara så jäkla korrekt och sansad jämt? Haha, tänk om jag skulle dra fram det där strået av wild and crazy och verkligen göra något? Göra något på riktigt. Ja, jag vet att det inte gick så jättebra förra veckan när jag upplevde ett liknande rus, men skam den som ger sig. Jag ska banne mig fundera ut något. Något C.R.A.Z.Y. Jag berättar så snart jag kommer på vad. Lovar.

Kommentarer

  • anais säger:

    Följ min resa till ett friskt liv efter tuffa år med anorexia. Bjuder på min vardag, min sjukdom, tankar, mat och massavis med mer.
    URSÄKTA OM DU INTE GILLAR DESSA KOMMENTARER http://wakeupandliive.blogg.se/

    2014-04-23 | 21:14:37
    Bloggadress: http://wakeupandliive.blogg.se
  • Johanna säger:

    Tar samma mogna beslut titt som tätt. Chips, cola, glass och godis till middag! Löve it! Ibland festar jag till det men en castello och pepparkakor!

    2014-04-23 | 21:20:03
  • Filterfri säger:

    du har inspirerat mig till att skriva varje dag även jag, ville bara börja med det.

    och vad gäller dina matvanor, kör hårt liksom!

    2014-04-23 | 21:44:25
    Bloggadress: http://filterfria.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Haha men vafan, samma här. Varför är godis alltid godast på morgonen och popcorn så obarmhärtigt perfekta till middag?

    2014-04-23 | 21:44:49
  • Hanna säger:

    Hör av dig om du är i Halmstad-krokarna :) Stan börjar verkligen vakna till liv nu när det fina vädret kommer!

    2014-04-23 | 21:56:55
  • Ellen säger:

    Ät vad du vill, det mår du bäst av :) Du har rätt att äta vad tusan du vill utan att behöva förklara varför eller skämmas! Kram och hoppas du får en skön natts sömn inatt

    2014-04-23 | 22:38:31
  • Bea säger:

    Att äta glass till middag är varken crazy eller hälsosamt ... Det är att vara taskig mot sin kropp! Den vill ju ha riktig energi ju :)

    2014-04-24 | 08:45:44
  • Elena säger:

    Inget är mer crazy än att hoppa fallskärm ;)

    2014-04-24 | 14:28:54
  • Kim säger:

    När mina tidigare relationer tagit slut gick jag alltid till frisören och bad honom gå bananas med mitt hår. Färgade knallrött, rakade av halva sidan etc. Det kändes lagom crazy och rebelliskt för mig. Hår växer ju ut igen och återgår förr eller senare till sin vanliga färg.

    2014-04-24 | 21:14:49

Kommentera inlägget här: