trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 178

Kategori: Allmänt

Brustna hjärtans lägenhet

Jag sitter på tåget hem. Tänkte precis skriva om en härlig kväll. En kväll där jag gick långt ur min bekvämlighetszon. En kväll där två av världens bästa kollegor tog mig under sina vingar och var den där beskyddande kraften jag behöver.

Men det går inte. Fan, det går inte. Framför mig på tåget står två poliser. Helt plötsligt stod de där. Två jävla poliser. Säkert är de både trevliga och duktiga. Men jag vill bara skrika. Skrika av ångest. Skrika av panik. Skrika för att det alltid kommer att finnas poliser. Vart jag än tar vägen kommer det att finnas poliser som med sin närvaro gnuggar in den svidande sorgen i mitt bröst.

Jag avskyr poliser. Ja, förut älskade jag dem. Älskade deras uniformer. Älskade deras utstrålning. Älskade stoltheten jag kände så fort polisen kom på tal. Men nu. Nu representerar poliser bara mörker. Mörker som verkar finnas överallt. "Ta era töntiga mössor och stick", vill jag skrika. Stick härifrån och kom aldrig tillbaka. Tänk att han har lyckats med konststycket att befläcka ett helt yrke. Ett yrkesfolk jag förut imponerades av och kände enorm tillförlitlighet till.

Fan, vad jag hatar honom just nu. Hatar att jag älskar honom - visst är det så ni brukar skriva till mig? Hatar. Hatar. Hatar.

I helgen flyttar jag till lägenheten. Den ska inbos nu. Den ska bara det. Och ni vet väl att ni alla är välkomna? Alla är välkomna hem till mitt hem nu. Jag läste en bok häromveckan. "Brustna hjärtans café" hette den. Ett sånt ska jag ha en dag. Ett underbart, varmt, härligt café. Till dess är mitt hem "Brustna hjärtans lägenhet". Välkomna.

Kommentarer

  • agnes säger:

    åh. jag kommer <3

    2014-04-26 | 00:05:45
  • sonja säger:

    vilken adress?

    2014-04-26 | 00:23:04
    Bloggadress: http://aspergerkampen.blogg.se
  • elin säger:

    https://www.youtube.com/watch?v=rPU3t-x3Vz4

    instruktioner för en dålig dag

    massa massa kramar från en annan heartbroken,
    hade gärna kommit om jag inte bodde på andra sidan Sverige :)

    2014-04-26 | 01:25:52
  • Tove säger:

    Har du hört Brustna Hjärtans höst med winnerbäck?

    2014-04-26 | 06:26:48
  • Tove säger:

    Har du hört Brustna Hjärtans höst med winnerbäck?

    2014-04-26 | 06:26:49
  • Tove säger:

    Har du hört Brustna Hjärtans höst med winnerbäck?

    2014-04-26 | 06:26:50
  • GC säger:

    Det kommer att bli så bra för dig till slut. Du har kämpat, jag tycker du är så duktig. Kram.

    2014-04-26 | 07:01:26
  • Caroline säger:

    Lycka till med flytten! Alltså jag hade varit där varje dag och ätit dina bakelser, maträtter och bara varit. Känner mig också ofta ensam bland folk, bland vänner. Inte given. Jag välkomnas men känner mig inte behövd. Saknar ett järngäng och supermegabästis. Alla andra verkar ha det? Skönt att höra om tjejen på ditt kontor med. Jag tror sådana här känslor ellee problem är vanligare än vad man tror, men man talar inte om det. Vadå, den där sociala, utåtriktade, söta tjejen med bra jobb som är socialt kompetent? Är hon ensam och tycker relationer är svårt? Mm...

    Lycka till. Jag tror du kan återerövra lägenheten. Fyll den med dina ord, dina saker, dina bakverk och all kärlek som många har till dig.

    2014-04-26 | 08:51:01
  • vanessa säger:

    jag kommeeeeer!!"

    2014-04-26 | 11:25:10
    Bloggadress: http://nattstad.se/vanessaandersson
  • maja säger:

    vi skulle kunna ha ett brustnahjärtansmöte! åh vad härligt!

    2014-04-26 | 11:49:14
  • Nat säger:

    Haha, jag hade precis ett sådant där moment som du hade med göteborgaren. Jag var för på och han fick milt uttryck panik.

    2014-04-26 | 12:51:58
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • Sara säger:

    Du får hata poliser av hela ditt hjärta! Mitt ex lyckades befläcka en hel jävla stad, hela jävla Göteborg förstörde han när den staden plötsligt var viktigare än mig. Trots att min bror bott där hela sitt liv och jag alltid älskat den så är den nu enbart förknippad med tåg-gråt och ångest. Tack.

    2014-04-26 | 16:23:19
  • S säger:

    Åh jag kommer gärna! Lovar! Kram

    2014-04-26 | 19:09:13
  • Marica säger:

    Mitt tips är att läsa alla Lucy Dillon. Hon är inte det som skrivit brustna hjärtans cafe men jag associerade med henne. Rätt tramsigt, ghanska chic lit, men har en nivå som andra chic lit aldrig når! Det är eländigt ibland men happy happy också! Precis vad du och alla andra behöver! Mycket hundkärlek också, och det kan ju inte vara fel!

    Hejaheja du är så på rätt väg!

    2014-04-26 | 19:47:37
  • Verzweiflung säger:

    Jag skulle mer än gärna vilja komma <3

    2014-04-27 | 18:12:32
  • Vanessa säger:

    på riktigt, jag kommer! Är också deppig för min kille har gjort slut. Mår verkligen skit.

    Kan vi inte göra det? Eller ses ute nånstans? alla vi som är olyckligt kära? Vi kör tycker jag!
    Bestäm ett ställe, en tid och en plats. De som kan komma, kommer!

    Svar: Yes Vanessa. Jag ska försöka få till något. Kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-28 | 10:02:33
  • jenny säger:

    vanessa, det tycker jag låter som en härlig idé!

    2014-04-28 | 17:55:53
  • Vanessa säger:

    Jenny och 365 dagarbloggtjej - vad roligt, det kör vi på!

    2014-04-29 | 14:24:07

Kommentera inlägget här: