trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 180 Fortsättning

Kategori: Allmänt

En alldeles särdeles underbar vän

Dagen började i kaos. Huvudvärk, hjärtont och illamående. Bråk med lillasyster om helt oväsentliga saker. Rakt av obehagligt var det.

Men så. Jag ringde en av världens bästa människor och vi bestämde att vi skulle ses. Satte mig i bilen och körde så fort jag kunde in till Lilla Essingen där hon redan låg utfläkt på ett lakan. Stannade och köpte sallad, cola zero, vindruvor och jordgubbar. Spelade glada låtar på högsta volym och körde med rutan nervevad.

Sen låg vi bara där. Lapade i oss sol (nej, jag är fortfarande transparent i hyn) och bara var. Helt plötsligt fick vännen en snilleblixt. Låt oss signa upp dig på en sån där dejtingsajt säger hon med finurlig blick. Sagt och gjort. Efter några enkla klick hade hon lagt upp en profil på vad som enligt henne är den hetaste dejtingsajten just nu; Tinder.

Hon är givetvis i en lycklig relation varför mitt singelliv intresserar henne något fasligt. Hon la upp en bild som hon menar är den enda bilden hon någonsin har sett som verkligen speglar mitt utseende. Det intressanta är att bildjäkeln togs för tre år sen efter att en annan kompis hade utfört någon typ av supersminkning på mig. Kalas. Jag fick panik och la upp ytterligare en bild där jag sitter närmast osminkad och ofräsch. Haha. Paniken i att skapa falska förhoppningar. Nej tack.

Nu ligger i alla fall min lilla profil därute. Och vet ni. Visst känns det både jobbigt och dumt men också så himla roligt. Inte för att jag vill träffa någon. Inte för att jag på något sätt är redo för en relation. Men för att jag behöver distraheras. För att jag behöver få någon typ av bekräftelse, även om det är en ytlig och märklig sådan. Och för att jag behöver inse att det finns andra fina människor därute i världen.

Åh, den här vännen har varit så underbart härlig och glad hela dagen. Jag har inte kunnat göra annat än att ryckas med i hennes fantastiska inställning. Fy fan vilken bra vän det är. Precis som mig är hon bitter på det mesta, men allt sägs med glimten i ögat. Och det är så himla skönt. Det är så skönt att ha en vän som förstår varenda liten nyans, vartenda stråk av ironi och varenda glimt av sarkasm i mina olika märkliga uttalanden. Åh, vad jag älskar denna härliga människa.

Kommentarer

  • Hanna Karlsson säger:

    Vilken härlig dag du haft!

    2014-04-27 | 21:16:36
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • Natalia säger:

    Haha vad härligt!

    2014-04-27 | 21:30:52
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • GC säger:

    Det var en bra idé. :)

    2014-04-27 | 23:12:26
  • Anna säger:

    Jag har följt din blogg sen dag ett, och jag måste bara säga att shit vilka framsteg du har gjort! Det märks på sättet du skriver och det du berättar om att du mår bättre nu och jag blir glad i hjärtat av att läsa dina texter. Självklart har man dippar ibland, det är du inte ensam om, men de kommer komma allt mer sällan och innan du vet ordet av kommer du kunna släppa allt som hänt. Fortsätt som du gör, du är en förebild för många, inte bara mig. Och man får vara ledsen, arg, glad, sprallig, flirtig och förväntansfull! Du är grym!

    2014-04-28 | 17:25:38
  • Julia JPhotographs säger:

    Låter som en väldigt fin vän

    2014-04-28 | 22:35:53
    Bloggadress: http://jphotographs.com

Kommentera inlägget här: