trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 182

Kategori: Allmänt

Lust

Gud, klockan bara tickar och tickar mot tolvslaget men jag kan banne mig inte slita mig från min Tinder. Det är en drog. Tummen rör sig i ljusets hastighet över tangenterna och jag växlar snabbt mellan olika konversationer. Känner mig som en supernätdejtare (nåja, chattare i alla fall). Jag har redan fått till typ fyra dejter? Fyra dejter med vad som verkar vara fyra vettiga killar? Är de psychon? Är de gravt förvirrade som vill gå på dejt med mig? Vad händer? Vad i helskotta händer?

Ja, jag är i alla fall konstant distraherad. Så mycket kan jag garantera er. Konstant distraherad och rentav lite pirrig? Pirrig för att jag potentiellt skulle kunna bestämma träff med någon. Få bli kramad. Få känna någons kropp mot min. Få vältra mig i uppskattning. Få en glimt av en annorlunda framtid.

Allt det här skrämmer mig. Det skrämmer mig något ohyggligt. Och nu pratar vi bara att kramas. Nu pratar vi bara att ha en riktig konversation med någon. Bara det lilla skrämmer nästan slag på mig. Hur ska jag då klara att göra något mer? Ibland känns det faktiskt nästan skrattretande.

Jaja, viljan och lusten finns i alla fall där och även om modet saknas gläds jag innerligt åt både vilja och lust. Kanske mest lusten. Fasiken vad min kropp behöver känna lite lust. Ibland kan jag höra den vråla efter lust, passion och engagemang. Det behöver inte ens vara för en annan människa, det kan vara för vad som helst. Bara lust. Åh, det är så skönt att känna någon typ av lust igen. Så skönt.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Så kul :))) fortsätt så!

    2014-04-30 | 00:23:20
  • Jennie säger:

    ❤️❤️❤️

    2014-04-30 | 00:28:26
  • GC säger:

    Detta gör mig så glad att höra. Har läst din blogg varje dag och önskat dig just detta så mycket. Hopp och lite spänning inför framtiden. Håller tummarna för dig och killarna på Tinder. Kram :)

    Svar: Tack GC. ❤️
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-30 | 07:56:52
  • F säger:

    Hej! Jag är en av de som följt dig nästan ända sedan start men som av ren vana inte lämnat någon kommentar. Jag brukar inte kommentera andras bloggar, men nu kände jag att jag måste. Först och främst; Wow! Du skriver så fantastiskt bra och personligt. Ditt sätt att skriva ger sådan inlevelse att jag ibland fällt en och annan tår. Jag är hemskt ledsen för vad du har fått gå igenom men är samtidigt fantastiskt imponerad över hur långt du kommit. Du är en stark människa, så stark. Kommer fortsätta titta in här varje dag och det känns så kul att du äntligen funnit lite ljus! Kram på dig <3

    Svar: Åh, tack F. Dina ord gör mig så glad, så glad.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-30 | 11:54:39
  • elsa c.c. säger:

    Så stolt över dig! Det är okej att ta baby steps, du behöver inte tänka dig att du ska vara redo direkt för något mer än en kram. Det kommer när det kommer.

    Läst din blogg sen vadå, dag 30? Vet inte om du känner igen att jag har kommenterat ibland, men det har jag. Blev lämnad av någon jag älskade ungefär samtidigt som du och trots att det inte var under samma vidriga omständigheter som du kände jag igen mig så mycket i din ångest. Och nu känner jag igenom mig i det här! I lusten. Börjat träffa en ny fin person och det kanske inte är äkta kärlek, och kanske aldrig kommer bli det, men så jäkla nice är det att känna sig glad av någon annan än mitt ex. Känna lust för någon annan, få bekräftelse av någon annan. Alltså, till och med ha lite ont i magen pga någon annan är guld värt. Vet knappt vad jag vill säga med det här men tycker du är så himla stark och du är så jäkla bra! Kram <3

    2014-04-30 | 16:45:32
    Bloggadress: http://elsacharlottachristina.blogg.se
  • A säger:

    Så spännande! Åh, vad jag önskar dig lycka!
    ❤️❤️

    2014-04-30 | 19:35:57
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Juli säger:

    Detta kommer låta helt knäpp, men är du sponsrad av Tinder på något sätt? I dagens media vet man ju aldrig :-) Kul att du har hittat en distraktion i alla fall! Kram <3

    Svar: Haha, nej Gud nej.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-01 | 04:52:38
  • Anonym säger:

    ÅH! Glad i kroppen när jag läste dehär. FYRA DEJTER. FYRA STYCKEN. FYRA PERSONER SOM KAN FÅ DIG ATT ÄNTLIGEN KÄNNA DIG SÅ BRA SOM DEN MÄNNISKA DU ÄR! Fyra personer som får dig att känna glädjen igen. Fyra personer som plötsmigt blir tre. Blir två. Blir EN! Kanske inte just någon av de killarna. Men kanske VISST någon av dom. Om inte annat så står du där efter en inte alltför lång tid - KÄR!

    Gaaaaah jag blir så tagen av alla dessa berättelser och texter att jag sitter och ler varje gång du skriver något positivt. Ut med de gamla (deppet) & in med de nya (glädjen!). Apropå nya, du har fått ännu en ny läsare. En vän till mig. Hon är också helt tagen av det du skriver. Kan inte heller sluta läsa. Passar också på såfort sin lilltjej somnat.

    You go girl! Fortsätt sprida GLÄDJANDE inlägg, även om jag älskar dina djupt detaljerade inlägg om honom, för att jag känner igen mig, så blir jag verkligen glad av att du är glad. Du har just bytt sida i boken och påbörjat ett nytt kapitel. Riv ut de gamla bladen så du inte går tillbaka och tänker. Idag är dagen på ditt nya liv! :) och jag är bakom varje parantes, bokstav, frågetecken, mellanslag & punkt i det nya kapitlet. Vare sig du vill eller inte! :)

    2014-05-01 | 06:24:02
    Bloggadress: http://tulls.blogg.se
  • K säger:

    Sorgen behöver du inte vara rädd för. Den kommer att komma och ge dig en dipp, men låt den göra det. Passa på att gråt över annat som känns jobbigt just då också. Man kan alltid ta en vända runt hur ful eller fel man är eller hur ensam (innan man kommer på att det kanske inte var riktigt verkligt;)) när man ändå håller på.

    Låt det skölja över dig och sedan kliver du upp igen. Du blir starkare för varje gång.

    2014-05-01 | 08:15:38
  • K säger:

    Sorgen behöver du inte vara rädd för. Den kommer att komma och ge dig en dipp, men låt den göra det. Passa på att gråt över annat som känns jobbigt just då också. Man kan alltid ta en vända runt hur ful eller fel man är eller hur ensam (innan man kommer på att det kanske inte var riktigt verkligt;)) när man ändå håller på.

    Låt det skölja över dig och sedan kliver du upp igen. Du blir starkare för varje gång.

    2014-05-01 | 08:15:40

Kommentera inlägget här: