trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Bloggträff idag!

Kategori: Allmänt

Okej. Sitter hemma och hetsar i min ensamhet. Gudars. Hur tänkte jag med det här då?! Är galet nervös. Skakigt nervös. Illamående nervös. Går runt och letar efter ”roliga” saker i lägenheten. Roliga saker att ta med som gör det hela lättare. Som tar fokus från mig och skapar en naturlig aktivitet. Det går… jättedåligt! Har hittat gamla illaluktande lakan som jag nu tvättar. Har hittat gamla färgtuber som jag i någon bisarr tanke tänker att vi kan måla med. Har hittat överblivna kartonger som jag i desperation funderar över om de kan fungera som skålar. Har rotat fram lite ballonger och papperstallrikar. Hittills består vår picknick av jättemycket Nutella. Nutella och ännu mer Nutella. Såatte…
 
Nehej. Det här går ju inte S! Nu är det faktiskt dags att agera! Rör på påkarna och gör det bästa av situationen. Situationen som jag i mitt huvud har målat upp som ett skräckscenario men som ju egentligen är något av det finaste man kan tänka sig. En väldans massa bra människor som möts för att samtala, äta, dricka, skratta och kramas. Hur i hela friden kan det bli ett skräckscenario? My mind works in destructive ways, helt klart.
 
Jahapp. Nu kör jag. Promenera till affären. Köpa picknickgrejor. Duscha. Klä på mig. Och så ta mina två jättestora IKEA-kassar och i bästa baglady-stil släpa mig in till stan. Location, location, location. R som mer eller mindre bor i Humlegården menar på att det absolut bästa stället är lite högre upp i parken. Nära ett dagis. Helt ärligt har jag fortfarande ingen koll. Lovar att det kommer en kartbild. Dessutom kommer det vara supertydligt vad som är vår picknick och vad som är något annat. Jag lovar. Ska blåsa upp varenda ballong så att det blir en riktig ballongfest. Därutöver kan ni ju speja efter missfärgade lakan utspridda över gräset. Jomen visst, jag har plockat fram riktiga lyxgrejer till oss…
 
Nej, men hörni, jag måste sluta nu känner jag. Bara svamlar. Nervositetssvamlar. Vi ses snart. Och till er som jag inte ser snart – ha en himla härlig fredag!!!!!

Kommentarer

  • Natalia säger:

    Ha en fantastisk och underbar bloggträff! Det kommer bli så bra!

    2014-08-15 | 10:51:34
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • idakristinajosefine.blogg.se säger:

    Det kommer bli toppen!
    Kram

    2014-08-15 | 11:23:39
    Bloggadress: http://idakristinajosefine.blogg.se/
  • Linda säger:

    Oskar att jag kunde vara där! ! Ha det sa kul och mysigt. Vi andra vantar pa update efteråt :)

    2014-08-15 | 11:40:23
  • emma med litet e säger:

    Ha en himla mysig bloggträff! Väntar på updaten "men gud vad roligt det var!!!". :)

    2014-08-15 | 11:59:04
  • Anna säger:

    Åååh detta blir så Fiiint! Ses snart :D

    2014-08-15 | 12:00:36
  • Caroline säger:

    S - det finns toaletter man kan gå på inne på
    Anglais så jag föreslår nog att vi sitter i halvan närmast Stureplan ändå? 😊

    Svar: Men åh. Smart. Shit. Fick precis en kartbild smsad till mig av R på platsen däruppe. Åh. Jag måste åka in nu inser jag. Och se vart i hela friden det är allra bäst... Tack Caroline!!!!!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-15 | 12:36:29
  • Cecilia säger:

    Önskar att jag kunde komma och träffa er alla fina och särskilt för att ge dig en stor kram S. Hoppas att ni får riktigt riktigt trevligt och som alla andra ser jag fram emot en update!

    2014-08-15 | 13:14:35
  • isabell säger:

    Åh vad kul! önskar att jag kunde vara där med er alla! Trogen läsare från dag ett. Typ! haha

    Du verkar vara en snäll och underbar människa. Ha en underbar bloggträff! Och hoppas på strålande sol och klarblå himmel!

    2014-08-15 | 14:43:02

Kommentera inlägget här: