trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Bloggträff på fredag - UPDATE

Kategori: Allmänt

Hej hello mina fina vänner.
 
Fredag. Jag ska försöka räta ut frågetecknen lite. Som ni säger är Humlegården himla stor och vi måste såklart bestämma en mer specifik plats annars kommer vi alla irra runt som yra hönor - i och för sig en ganska kul syn för andra men inte optimalt. Helt klart väldigt o-optimalt. Så. Jag ska reka idag och göra en ordentlig bild och beskrivning så att det inte finns några tvivel om vart ni ska ta vägen - no worries. Därutöver kommer ni såklart att känna igen mig på diverse ballonger, skyltar och annat skojsigt jag kommer ha med mig. Inga worries där heller - jag lovar.
 
Vi kör från klockan 16.30 och förhoppningsvis typ tre timmar framåt. Jag ska släpa med mig precis allt ät- och drickbart jag kan bära men ni är hjärtligt välkomna att ta med er precis vad ni känner för. Och som sagt - har inget överflöd av filtar så något att sitta på vore alla tiders.
 
Regn - ja, vad tusan gör vi då? Gah, omöjligt ju? Kollar vädret ungefär en gång i timmen och allt som oftast ser det ut att vara uppehåll just på fredag. "Uppehåll" - huvaligen, inte ett klockrent ord för att beskriva picknick-väder, jag vet. Men om alla nu skickar en liten vädjan till väderguden så kanske, kanske vi slipper de där dropparna. Annars får vi traska in på närmaste kafé. Det är min enda tanke i nuläget. I vart fall. Det blir bra hursom.
 
Nervös till tänderna är jag redan och fortfarande har jag inte en aning om varken vad jag ska ta med mig eller vad jag ska prata om. Helt säkert är i alla fall att en syster, två vänner och R dyker upp. Alla tiders är det.
 
Nu ska jag attackera den här dagen. "Ta livet i kulorna" som R för några veckor sen förkunnade var en sak som han tyckte om att jag gjorde. Så, jag tar tydligen livet i kulorna... Eller. Nä. Hörni. Det låter ju verkligen inte rätt...? Nu när jag googlar det verkar det heller inte vara ett existerande uttryck. Hmm. Märkligt. Jaja, hur nu uttrycket än ser ut är det just det jag tänker göra idag - ta livet i ett riktigt grabbatag om kulorna.

Kommentarer

  • idakristinajosefine.blogg.se säger:

    Så taggad! Det här kommer bli kalas. Ifall det är fin väder så åker jag in tidigare.. Jag slutar kl 15 på fredagar.. :D

    Svar: Me too!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 10:43:39
    Bloggadress: http://idakristinajosefine.blogg.se/
  • Caroline säger:

    S - jag tänker att regn egentligen inte är ngt problem, då går vi bara in på typ Anglais, Taverna Brillo eller Escalier. Men pick-nick vore ju mysigast. Håller tummen för lite kvällssol.

    Svar: Great, någon som har koll! Känns genast bättre!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 11:59:48
  • Sofia säger:

    Låter som en superbra plan! Jag tar med mig filt och en flaska bubbligt! Kommer bli nervöst men jättekul :)

    2014-08-13 | 12:00:24
  • T säger:

    Kan ingen, eller du S, lägga upp någon bild på träffen eller iaf på dig så att alla vi som så sjukt gärna hade velat komma men inte kan för att vi inte bor i himla Stockholm kan se? Hade varit så underbart!

    Svar: Vet du, jag ska fundera. Är inte helt säker faktiskt. Bilder blir det säkert, men osäkert om det blir på mig.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 12:23:16
  • Edith säger:

    Fast hellre bar än cafe väl?

    Svar: Haha, jo ja, kanske?
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 12:27:29
  • Anonym säger:

    Jag är så JÄVLA avis!!!! Kan du inte berätta lite om R och bloggen? Vet han om den, läser han den och vad tycker han?:) kram

    Svar: Jo, det kan jag! Skriver på världens längsta text om denna R. Han läser inte bloggen och vill inte det heller, men han vet om den. Han ska vara med på fredag!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 13:31:32
  • Anna säger:

    åååh jag vet inte om jag vågar?

    Svar: Såklart du gör!!!!!!! Jag lovar, du vågar.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-08-13 | 13:41:45
  • Lina säger:

    Hoppas att ni får jätteroligt på träffen! Hade varit jättekul att komma, men jag bor tyvärr också för långt bort... Men som sagt, hoppas ni får det jätte trevligt!! :D
    Kram från Lina

    2014-08-13 | 21:28:24
  • Linda säger:

    Åh jag skulle så gärna vilja gå men bor i typ andra änden av landet. För de som inte har något emot att vara med på bild, kan ni inte ta lite bilder? På maten, omgivningen, på lite folk som vill vara med på foto som är där... det hade varit så fint att få se för oss som inte är med. Göra saken lite mer levande. Jag vet ingen annan som bloggar som har gjort något såhär genuint och nära inpå som du S. Det är fab!! Lycka till med väder! Ni kommer ha det görkul.

    2014-08-14 | 00:19:48
  • jonna d säger:

    Åh, jag vill så gärna vara med!!!
    Men tyvärr är jag inte hemma utan sitter fast i ett varmt och fuktigt Hong Kong. Vet att du inte brukar lägga upp bilder men det hade varit så kul att få se hur allt blev (för oss som inte kan komma).
    Ha så himlans skoj!
    //jonna d

    2014-08-14 | 02:10:41
    Bloggadress: http://sniffarskonhet.blogspot.com
  • Vanessa säger:

    Hej!

    Vill så gärna komma, men ska ta ett tåg som går kl 17.00. Blir tajt. Men jag ska se om det går att boka om till senare. Vore såå kul att få träffa dig och alla andra som läser den här bloggen!

    Kram

    2014-08-14 | 12:29:12

Kommentera inlägget här: