trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 281 Fortsättning

Kategori: Allmänt

En dag bland alla andra och en avklippt tunga

Sitter ute på landet igen. Sitter framför tv:n med föräldrar, systrar, farmor och farfar. Idag har vi åkt lite färja, närmare bestämt färjan till Åland och tillbaka. Man kliver på, köper alkohol, godis och parfym, äter smörgåsbord och så kliver man av. Fem timmar - sen är det klappat och klart. Vi inledde turen med att ha ett riktigt familjegräl. Som tur var, var jag inte alls involverad, men såna där bråk gör mig ändå alltid alldeles uppstressad. Utöver det har jag oroat mig för farmor och farfar hela dagen. Oroat mig för att de inte ska orka, oroat mig för att de ska överanstränga sig. En hektisk dag för sinnet på många sätt, men samtidigt väldigt mysig och härlig såklart.

Igår körde jag och R någon typ av "träning". Haha, ja det får stå inom citationstecken, för sån allvarlig träning var det då verkligen inte. En rask promenad på Djurgården, följt av cirka två övningar hemma på R:s golv. Men alltså - det var bra! Bra och roligt att göra även en sån sak tillsammans. Efteråt hängde vi i hans lägenhet, eller, "sin borg" som han kallar den. Sin borg dit han inte gärna vill släppa in folk. Lite läskigt var det att vara där hela kvällen. Lite läskigt att göra alla dessa "första gången-saker" tillsammans.

Igår natt hade jag ytterligare någon form av liten melt down. Drabbades av panikkänslor av sorten att jag kommer bli förd bakom ljuset och sedermera lämnad. Kan bara inte förstå att jag är tillräcklig för denna R, och även om jag är det nu, känns det omöjligt att jag skulle vara det in the long run. Vid ett tillfälle sa jag till och med till honom att han är en sån som lämnar och jag är en sån som blir lämnad... Åh. Liksom what?! Vad är jag för psycho som säger såna saker? Och vad är han för superkille som bara fortsätter berätta hur mycket han tycker om mig trots allt mitt enerverande pladder. Jag vill bara klippa av mig tungan. Börjar han ogilla mig en dag är det helt och hållet på grund av tankar jag har placerat i hans huvud. Gudars skymning, jag är ju hopplös.

Imorgon ska jag försöka ta itu med det dåliga samvetet, aka min icke-omhändertagna lägenhet. Sen ska jag träffa några av R:s vänner. För första gången någonsin. Herre Jesus, får panik bara jag tänker påt'. Men. Det får vara morgondagens bekymmer. Nu ska jag vila. Vila till havets fridfulla skvalpande och syrsornas irriterande ljud. Ett av två rätt i alla fall. Ett av två.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Äh skärp dig du är ju underbar och han ska vara sjukt glad och tacksam att just han får hänga med dig!

    2014-08-06 | 22:40:09
  • Anonym säger:

    Vet att det är svårt, men försök att leva här och nu, och ta verkligen åt dig av hur han säger att han tycker om dig och hur vi, hela din armé, säger att du är så förbannat bra! Hans kompisar kommer fan tokdigga dig!

    2014-08-07 | 06:21:30
  • Weronika säger:

    Alltså det finns inget vara "tillräcklig" för någon! Du är du, han är han - ni försöker möta varandra, samtidigt som ni är er själva! Annars kommer det aldrig hålla, varken från ditt eller hans håll. Passar ni ihop så gör ni det, annars inte. Och jag tror att det är lätt att klamra sig fast vid någon - från början av alla jättekänslor som förälskelsen ger, men senare kanske av rädsla för att vara själv. Ta det lugnt bara och var inte rädd. Och framförallt: förlora inte dig själv för någon annan människa. Ge och ta. Och var glad för kärleken :)

    2014-08-07 | 07:34:48
  • Linnea säger:

    Haha, åh du. Några veckor in i mitt förhållande (när allt ska vara så där bra och rosaskimmrande) så satt jag och grät på min helt nya pojkväns soffa för att jag var så livrädd. Rädd för att han skulle ljuga, rädd för att älska honom och sen bli krossad igen. Bara helt livrädd. Han lät mig gråta ut, sen sa han. "Vet du, jag är också rädd. Men jag tycker vi skiter i att tänka för mycket på det nu och så giller vi läget istället". Sen gjorde vi det, bara gled med i det nya fina vi hade. Och rädslan försvann. Var inte för hård mot dig själv, vi bär alla på den där rädslan, det är ok att känna sig sårbar. Gradvis blir den enklare och tryggare. Försök gilla läget och oroa dig inte över saker som kanske inte ens finns i din framtid. Kram.

    2014-08-07 | 09:28:43
  • Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma säger:

    Kloka kommentarer du fått redan. Hoppas du haft en bra dag med R:s vänner.

    2014-08-07 | 23:24:34
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se
  • Maria säger:

    Jag bli i själen lycklig när jag läser sina inlägg - tänk vilken resa du gjort. Vi har aldrig setts men jag är fasen stolt över dig! Jag vill också ses när tillfälle ges!! Kramar!

    2014-08-08 | 16:18:22

Kommentera inlägget här: