trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 289

Kategori: Allmänt

Farmor och farfar och icke-hemgjorda picknick-snacks
Idag har jag hängt en stund med min farmor och farfar. Jag har svårt att tänka mig att det går att ha bättre farföräldrar. Väldigt svårt faktiskt. De är allt man kan önska och lite till. Roliga, jättesmarta, kloka och absolut genomsnälla.
 
Idag kom de förbi mig på en liten fika. Eller. Jag vet inte vad vi hade bestämt, men de verkade förvänta sig en slät kopp te medan jag hade dukat upp en diger afternoon tea-buffé. Såååå gott och trevligt var det i alla fall. Jag bakade urgoda små scones som vi åt med brieost, brännvinsost, Blue Alp (en galet god mild, krämig mögelöst) samt fikon- och körsbärsmarmelad. Till det hade vi te (såklart), blåbär, vindruvor, oliver och lite chokladbitar.
 
Åh jesus, vad gott det var. Särskilt brieost med fikonmarmelad. Ja, jag kanske är sen på bollen, men seriöst, detta med att blanda lite småsalt ost med en söt marmelad - det är ju helt osannolikt gott?! Jag har såklart ätit lite frukostmarmelad på en ostmacka förut, men detta med fikonmarmelad är som en uppenbarelse för mig. Så. Jäkla. Gott. Har på riktigt gjort slut på en hel burk på en vecka. Ja, det är helt sant.
 
I övrigt kan jag ju berätta att jag absolut har frusit i tanken kring vad jag ska bjuda på imorgon. Är så nervös för att träffa er så att det inte känns som att jag kommer klara den extra anspänning som det innebär att ha en massa kladdiga, geggiga hemgjorda saker med mig. Nej, hörni, jag hoppas innerligt att ni är okej med att jag går in på mataffären och köper på mig lättupphällda godsaker precis innan vi ses. Det får bli vad det blir helt enkelt. Och vad det än blir, blir det fab (ja, en liten positiv affirmation så här dagen innan kan ju vara på sin plats tänker jag...).

Kommentarer

  • Sannah säger:

    Det blir fab! :-)
    Tänkte ta med något och bidra med också.

    2014-08-14 | 18:12:57
  • Matilda säger:

    Men ååh, jag tror inte att någon förväntar sig att du ska förse hela bloggskaran med hemgjorda cupcakes som det står 365 på eller något ;) Vi tar det lite som det kommer, så känn ingen press.

    2014-08-14 | 18:27:36
  • emma med litet e säger:

    Ååå jag är så avis!! Bor i Uppsala så hade lätt kunnat komma, men jag är gräsänka med 1,5-åring. Jag kommer tänka på er imorrn. Jag skulle inte varit nervös, mer förväntansfull och pirrig! Tänk att få träffa hela härliga peppgänget!

    2014-08-14 | 18:52:29
  • Sofia säger:

    Släpp pressen! Det duger utmärkt som det blir! Jag ser verkligen framemot imorgon. Dyker nog upp lite tidigare än 16.30 :)

    2014-08-14 | 20:16:57
  • Tove säger:

    Hehe surfade precis in här på grund av plötslig nervositet över vad jag kan ta med mig?! Man vill ju varken komma tomhänt och snylta, men nästan ännu mindre vill man komma med ledsna, brända syltkakor?

    Och så vet man att ingen bryr sig egentligen ( jag själv hade ju liksom inte dömt någon annan på grund av picknickmat) men man behöver väl saker att hänga upp nervositeten kanske... ;)

    2014-08-14 | 20:24:12
  • Andrea säger:

    Käraste S, inte ska du behöva ta med ätbarheter till alla! Vi hjälps åt,vet du.

    2014-08-14 | 20:36:58
  • agnes säger:

    Alltså åh fan vad gullig du är som vill bjuda alla på nåt ätbart! men du behöver absolut inte känna nån press, tror många (inklusive mig själv) kommer ta med någonting som vi kan dela med oss av! <3 IMORGON SES VI!!!

    2014-08-14 | 21:11:39
  • S - med en fästman på Kumla säger:

    Brieost med fikonmarmelad är gudomligt! Min mormor som bjöd på det första gången och nu är jag helt besatt.

    2014-08-14 | 22:26:01
    Bloggadress: http://www.resangenomstraffet.blogg.se
  • linda säger:

    Håller på att göra någon typ av fyllda degknyten att ta med mig imorgon men det blir ju asdåligt :( Åh jag är supernervös inför imorgon men jag tror det kommer bli myyyyys :D

    2014-08-14 | 22:30:26
  • Nathalie säger:

    Jag och min lillasyster svänger nog förbi imorgon, båda lika nervösa! :)

    2014-08-14 | 22:58:02
  • Emeli säger:

    Å vad sorglig att det är så långt från mig till Stockholm! Hade så gärna kommit å sagt hej jag med. Kram på dig och hoppas att ni får det underbart imorgon❤️ Hade verkligen uppskattat bilder på er alla som kom😊

    2014-08-14 | 23:24:32

Kommentera inlägget här: