trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 100 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Bitter much?
Det var inte meningen att dag 100 skulle bestå av en sån text som jag just skrev. Det var verkligen inte meningen. Men som med allt annat i mitt liv just nu blir det inte alltid som man har tänkt sig... Ibland blir det verkligen precis tvärtom. 
 
Jag vet att många därute tycker att det är charmen med att leva, att man aldrig vet vad livet för med sig, men vet ni, jag kan bara inte känna så. Jag försöker, men det går inte. Jag ser överhuvudtaget ingen som helst charm i det. Att höra om andras oväntade solskenshistorier kan förstås vara härligt. Men jag älskade mitt planerade liv. Och jag avskyr mitt nya oplanerade liv. 
 
Det är givetvis galet otacksamt att känna så. Jag är förhållandevis frisk, har ett ton kläder, mat i överflöd och alltid en mjuk säng att somna i. Men jag HATAR mitt liv. Känner mig som en rebellisk tonåring när jag skriver det. Det kanske jag i och för sig också har blivit i viss utsträckning. Så här efter 26 års lydigt och ordningsamt levande.
 
Jag vet att det bara är jag som kan förändra mitt liv. Jag vet att bollen är passad till mig nu. Men jag känner att passen jag har fått är för jäkla skev, alldeles för låg och snabb. Jag hade behövt mera höjd och tid för att kunna drämma till den så som jag brukade göra. Nu får jag kasta mig och får ändå bara med nöd och näppe över bolljäkeln. 
 
Jag vet inte om ni är med på metaforen, men jag kan verkligen se den där skitpassen framför mig. Och min desperata slängning in i nätstolpen för att på något sätt få över bollen. Tack så jävla mycket livet för den passen liksom. Jag hade väl fått för många perfekta pass redan. Det var dags för en riktigt urusel en. Bitter much? Ja, jag är väl det. Bitter och otacksam.

Kommentarer

  • Mi säger:

    Klychigt jag vet. Men bara för att du har fått en usel passning så är matchen långt ifrån över och det är aldrig försent att vända ett underläge.
    Kram och kärlek till dig!

    2014-02-07 | 18:27:14
  • Sandra säger:

    Det handlar inte om att inte vara tacksam. Det handlar inte om att bara för att du har det bra ställt så ska du må bra. Jag är själv i en ganska djup svacka och när folk sa till mig "skärp dig, det finns de som har det värre." så tänkte jag exakt som du gör nu, att jag var otacksam och bitter. Men vet du vad? Du är visst tacksam men du mår som du mår och det finns inga krav på att du ska må bra eller liknande. Det är okej att vara bitter, det är okej att vara ledsen. Det är bara elakt mot dig att börja försöka vara något som du inte är (glad), bara för att andra har det värre. Det kommer alltid vara någon som har det värre, men du måste tänka på dig själv också. Mår du inte bra, då mår du inte bra.

    Jag vet att du kämpar exakt varje dag, för det gör jag med. Våga möta dina känslor, så kanske alla svar kommer? Då menar jag inte frågor om din pojkvän, utan frågor som handlar om din framtid. Frågor som "kommer jag ta mig ur det här?", "kommer jag må bra igen", "vad gör Mig glad?", "vad behöver Jag för att må bra?"

    2014-02-08 | 00:58:57

Kommentera inlägget här: