trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 106 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Mat
Åh, vi har ätit så god mat ikväll igen. Jag har fått dille på den där ingefäradressingen och särskilt i kombination med hackade jordnötter. Jag gjorde en sallad med morötter, sugar snaps, haricot verts, sojabönor, jordnötter och så den fantastiska dressingen. Dressingen var på riktigt sagolik. Jag pressade en massa citron, rev tonvis med ingefära, pressade pyttelite vitlök, hackade lite röd chili, hällde i en skvätt sweet chilisås och så lite olivolja, salt och peppar på det. Herrejesus va gott. Till salladen stekte vi kyckling. Galet god tunnskuren kyckling som vi först snabbmarinerade i soja och alla möjliga kryddor och sen stekte för att till sist röra ner en slev jordnötssmör i. Allt detta la vi i en wrap med chilibearnaise. Det var så gott. Så himla gott. Sen till efterrätt slängde jag ihop varma jordgubbar, hallon, smält mörk choklad och en klick vaniljkesella. Det är bra. Att vara lite mer som den gamla S. Fixa och dona i köket och ta hand om de andra. Det är bra. Det är det.

Kommentarer

  • Sara S säger:

    Låter supergott! Måste provas, tack!

    2014-02-14 | 07:28:18
  • Sara säger:

    Jag provade din dressing till en vitkål/morotssallad. Mums, så gott!! Tack för tpset!
    Kram

    Svar: Åh, va roligt. Bra gjort. Det glädjer mig.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-16 | 18:48:34

Kommentera inlägget här: