trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 116 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Den där identiteten
Åh Jesus, vilket trist inlägg jag skrev förut idag. Det finns ju ingen hejd på hur nedrigt jag porträtterade mig själv. Det var ärligt skrivet, det var det. Jag är sådär ibland. Bitter. Ointresserad. Förbannad. Irriterad. Trist. Men inser nu att jag kanske lät det aktuella humöret spela in lite för mycket när jag skrev att jag generellt är ointresserad och bitter. Jag är inte det. Det hoppas jag i alla fall inte att jag är. Men det är sant att jag har svårt för att stå och prata om vädret med grannen. Och jag har svårt att vara genuint intresserad när kollegor står vid kaffeautomaten och skryter om hur ”busy” de är.

Dessutom kan jag faktiskt ibland känna viss bitterhet mot min systers volleybollag. Bitter för att jag inte gjorde den ”volleybollkarriär” som jag drömde om när jag var liten. Bitter för att jag inte längre kan spela volleyboll som jag en gång kunde. Volleyboll var min identitet innan jag träffade honom. Sen blev jag del av en tvåsamhet och fick därmed en ny identitet. Nu har jag varken volleyboll eller honom kvar. Och det gör att jag famlar. Famlar efter något att hänga upp min person på. För jag vill inte vara bara ”S” rakt upp och ned. Jag vill inte vara den person som nu står till buds.

Kommentarer

  • GC säger:

    Finns det inte vollyboll lag på motionsnivå, typ? Eller kanske skulle du kunna hjälpa till som tränare i vollyboll för ungdomar. Ta till baka ditt intresse liksom. Hoppas du får en bra måndag. Kram.

    2014-02-24 | 08:18:48
  • Bea säger:

    Tänkte samma sak som ovanstående, varför inte bli volleybolltränare? :-)

    2014-02-24 | 09:56:20
  • Marie G säger:

    Jag är också riktigt bitter, så vräk på.
    Man måste älta.
    Jag känner detsamma, det tar aldrig slut.

    2014-03-17 | 15:01:08
    Bloggadress: http://mariegranelli.blogg.se

Kommentera inlägget här: