trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 121

Kategori: Allmänt

Glassfrossa, hinkcola och pumps
Ligger i soffan och såg för en stund sen det senaste avsnittet av Grey's anatomy. Oh yes, jag är ett inbitet Grey's-fan. Och nu fick jag och min syster för första gången se det i realtid. Med varsin skål proppad med glass i famnen satt vi där. Glassen var galet god. Min kusin plockade fram den ena byttan efter den andra och glassfrossan var ett faktum. Det var frozen yoghurt med vanilj-, chocolate fudge brownie- och half baked-smak. Dessutom åt vi sammetslen cookie dough- och mint chocolate chip-glass. Till det hade vi färska jordgubbar, melon, nutella och skumgrädde på flaska. Alltså, det var så orimligt gott så jag höll på att tuppa av.
 
Överhuvudtaget är allt vi äter här så oerhört gott. Och jag är en matälskare av stor rang. Igår var vi på en fantastisk mexikansk restaurang och åt fajitas, enchiladas och tostadas. Glasen med coca cola som kom in var stora som hinkar och jag hann inte mer än halvvägs innan servitören glatt bytte ut den mot en ny. Free refill. På en cola som kostade två dollar. Åh, jag älskar Amerika. Och jag älskar att ha kusiner här med inside information om vilka bakgator som har de bästa restaurangerna. För det där stället var absolut helt magiskt.
 
När vi har ätit här hemma i huset har vi frossat i färsk frukt, färska bär och nutella i mängder. Min faster är världens snällaste och har proppat kylen full med vindruvor, melon, jordgubbar, björnbär och en hel massa mer godsaker. Jag hade aldrig ätit ett färskt björnbär innan idag. Aldrig någonsin. Har ätit de frysta jäklarna och ärligt talat tyckt att de var döläbbiga. Men färska björnbär - oh, det är verkligen himmelskt gott.
 
Jag ska säga att det är tur att jag är hemma i Sverige igen om inte alltför länge för annars hade jag nog ätit mig ur alla fina kläder jag precis har köpt. För just det - vi har inte bara ätit, vi har shoppat också. Kläder. Och så skor. Skor, skor, skor och ännu flera skor. Här finns det otroligt många skor som inte bara är fina utan dessutom SKÖNA som bara den. Jag har världens fulaste fötter med stora knölar och oproportionerligt långa stortår så ingenting brukar passa. Verkligen ingenting. Om jag hittar ett par skor som mot förmodan passar köper jag samma modell i flera färger. Jag är lite knäpp så. Men här har alltså det mesta passat. Och som jag har frossat. Pumps och ballerinas. Stövlar och gjympaskor. Inte bara har jag lyckats klämma ner mina korvfötter i skorna, utan dessutom har de känts sköna på riktigt. Sköna och ursnygga. Så oavsett vilket skick jag är i när jag kliver in på jobbet den 12 mars kommer jag åtminstone ha grymma skor. Urusel koncentrationsförmåga och katastrofalt närminne men fantastiska skor. Alltid något tänker jag. Alltid något.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Åh du beskriver så bra mycket avser som är fantastiskt med USA. Jag vill också!
    Så glad att du har det bra!
    Kram

    2014-02-28 | 08:40:45
  • CA säger:

    Jag längtar också till USA! Det är helt underbart, bara njut! Kanske du borde försöka stanna där ett tag (inte helt lätt att få till, jag vet), det skulle nog göra dig gott.
    Kram

    2014-02-28 | 08:59:10
  • Bea säger:

    Det är som att läsa någon annans blogg när man läser inläggen från USA. Och det menar jag på ett bra sätt. Inläggen är mer positiva och man känner den där känslan att "åh, sådär vill jag också ha det!" Om jag var du skulle jag stanna för alltid :)

    2014-02-28 | 09:28:33
  • Natalia säger:

    Åh så kul att läsa att du har det bra och njuter av mat och shopping!

    2014-02-28 | 09:48:47
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/Natalia
  • Maja säger:

    Jag blev så himla glad av det här inlägget! Njut fina du!

    2014-02-28 | 11:09:48
  • Lizette Hult säger:

    Intressant blogg!!, Läs bloggen om hur du blir ung och rik. ungrik.blogg.se
    /Lizette Hult

    2014-02-28 | 13:05:21
    Bloggadress: http://ungrik.blogg.se
  • A säger:

    Så härligt att läsa att du har det bra! Stora kramar ❤️❤️

    2014-02-28 | 17:26:39
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Anonym säger:

    Åh vad härliga inlägg vi får läsa. Vet att många andra också sagt detta, men du borde satsa på en långresa dit, det hade nog gjort dig ordentligt gott med massa nya erfarenheter och minnen.

    Tänker på dig!!! Kramar <3

    2014-02-28 | 18:39:00
  • Emma säger:

    Men åh va fint att du njuter av livets goda. Flytta dit kvinna!!!

    2014-02-28 | 21:06:35
  • ebba säger:

    hejjahejja! någonting litet är också ett steg åt rätt håll.
    kram

    2014-02-28 | 23:45:07
  • Andreas säger:

    Min favvo är mjukglass :)

    2014-03-05 | 19:40:28
    Bloggadress: http://www.bergamunken.com/

Kommentera inlägget här: