trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 63 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Morgondagens problem
Blir så arg. Hade lovat mig själv att jag inte skulle skriva något på bloggen förrän jag mådde bättre. Inte ett till ledsamt, uppgivet ångestinlägg. Det hade jag lovat mig själv. Men uppenbarligen klarade jag inte det.
 
För nu. En halvtimme efter att mina kinder dränktes i tysta tårar här bak i bilen känns det faktiskt lite, lite bättre. Vet inte varför. Kanske var det skrivandet i sig. Kanske var det bara tiden som gjorde sitt. Men precis just nu har det kolsvarta mörker som har omringat mig sen igår kväll i alla fall lättat lite. 
 
Jag försöker tänka på de stundvis fina dagar jag har haft. Trots regn, rusk och kyla har dagarna för det mesta varit okej. Jag har sovit några timmar varje natt och jag har gjort det utan sömntabletter. Bara det borde göra mig glad. Så nu låter jag det sjunka in. Framgången i att jag i alla fall har haft några okej dagar uppe i fjällen. Framtiden oroar mig fortfarande, men det får vara morgondagens problem.

Kommentarer

  • Lina säger:

    Hoppas de lättare stunderna blir fler och fler nu. Att du kan vila i det som varit och känna glädje över det du har. Din som det verkar, underbara familj, ditt arbete och dina vänner. Kommer du ihåg när jag skrev om att jag tycker du borde flytta? Tror att det skulle göra sån skillnad, slippa flytta tillbaka till det som var ert gemensamma! Kram

    Svar: Ja, kanske har du rätt egentligen. Men jag måste försöka bo i den där lägenheten. För jag vill inte bo någon annanstans heller.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-01 | 20:27:09
  • A. säger:

    Inte bara att du har haft några bra stunder i fjällen, du fixade att överhuvudtaget att ens åka dit. Det är en jävligt stor sak. Du klarar bara mer och mer, även om det känns jävligt dåligt vissa dagar så betyder inte det att du börjar om på noll. Allt det som du känner och har känt hör till, det är så du kommer över allt. Kolla var du är idag, kolla vad du har gjort på de här 63 dagarna. Det trodde du inte dag 1 va? Du är så stark och det här fixar du super bra. kram

    2014-01-01 | 21:09:22
  • Matilda säger:

    Innan du åkte skrev du att du inte hade en aning om hur du skulle klara den här resan, för han skulle inte vara där denna gång. Men. Du gjorde det. Du fixade det. Du åkte till fjällen. Du åkte skidor. Var med din familj. Det är klart att det var tufft. Det hade väl varit väldigt sorgligt om det inte var jobbigt? Men du gjorde det. Du klarade resan till fjällen.

    You go girl!

    Hejar på dig! Det gör vi alla.

    Svar: Tack Matilda. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-01 | 21:58:45
  • Emma säger:

    Önskar dig all glädje och kraft inför ett nytt år. Det är verkligen en utmaning för mig men jag har fått lugnande tabletter och ska börja med antidepressiva snart. Tack för dina peppande och stärkande mail förra veckan när allt var som värst. Kram!

    Svar: Önskar jag kunde göra mer för dig. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-01 | 22:46:15
  • Maria säger:

    Jag vet inte vem du är men jag blev så otroligt berörd när en vän till mig berättade om din blogg. Hon hamnade på din blogg av en slump och började läsa.
    Jag känner igen mycket i det du skriver och blev själv lämnad efter ett långt förhållande. Det är många år sedan nu och jag lovar tiden läker verkligen alla sår även fast man inte tror det.
    All styrka till dig och hoppas verkligen att du mår bättre snart!

    Svar: Tack Maria. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-01 | 22:52:27
  • Hanna Karlsson säger:

    Vad skönt att du kunnat sova. Hoppas att det fortsätter så. Kram

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-01 | 23:39:03
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • Desidera säger:

    Det gör så ont att bli gruvligt sviken. Så ont, så ont så ont. Vägen upp är lång. Jag försöker gå den själv just nu. Tomrummet så stort och så mörkt. Tomrummet efter den man mist, som inte kommer åter. Enda vilan för mig nu, är hoppet om att allt kanske har sin mening och att den man som svikit mig, själv en dag skal få känna lågorna ifrån skärselden. Tanken på hämd, som kommer finnas där tills den dag jag inte bryr mig om honom mera. Så skönt det skall bli den dagen, att slippa bördan. En natt nalkas för oss sårade själar. Vet att du inte är ensam. Vi är många som vandrar på samma stigar. Måtte framtiden visa att vår plåga har en mening.

    Svar: Jag har ju såna känslor att jag inte vill sluta bry mig om honom. Det är det jävliga.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-01 | 23:40:27
  • Marika säger:

    Hej! Jag tänkte på en liten sak <3 Jag uppattar det som du är väldigt orolig för att visa familj och andra att du är svag och ledsen, du sliter dig utmattad för att inte visa det. Släpp det! Försök låta dig själv att få vara ledsen när kommer över dig ist, livet kommer rulla på ändå. Det onda behöver få komma ut. Och tillslut kommer det inte göra lika ont längre.. Försök ist att fokusera på de bra stunderna. Då du skrattar eller bara tänker på annat för en stund. Sänk de där kvaven du har på dig själv. Du kämpar på och det kommer ta den tid som behövs <3

    Svar: Jag vill bara inte att det ska förpesta mina relationer. Det är därför. Försöker få ut det onda på andra sätt. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-01 | 23:47:40
  • Eleonor säger:

    Önskar dig all lycka och ett toppen 2014! Hejar på dig, och tycker att du är otroligt stark.

    Svar: Tack Eleonor.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-02 | 00:23:29
    Bloggadress: http://smultrongodis.tumblr.com
  • M säger:

    Även om det känns tungt nu, kommer du klara det här året galant (fråga inte hur, jag -och säkert många med mig, bara vet det). Om just precis ett år från nu, när 2014 ska sammanfattas och utvärderas kommer du konstatera att det var ett år som gjorde dig starkare, ett år som du -även om det var svårt- kan känna dig nöjd över. För du red stark ut ur stormen.

    2014-01-02 | 00:46:49

Kommentera inlägget här: