trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 67 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Rövstack och fulla bröst

Jag har haft en bättre kväll. Och jag hoppas på en bättre natt.  Bättre sömn. Bättre drömmar.

Innan middagen satt vi och åt snacks, jag och min ena syster. Hon berättade då för mig att den där ”rävbacken” ju var god. Vilken ”rävbacke”, frågade jag. Ja, eller ”rövstacken” kanske det hette, svarade hon då. Vad hon menade var ”myrstack”, en röra med creme fraiche, färskost, rödlök och rom. Den där ”rövstacken” har jag smålett åt hela kvällen.

Nu står mina systrar här bredvid. De är på sånt där trevligt humör. Fnissar. Kramas. Kommer med diverse märkliga filosofiska iakttagelser. En syster sa precis att hon känner sig full framtill, i bröstet. Och det gör att hon har lite svårt att andas. Särskilt när min andra syster kramar henne för hårt. Och det gör hon ofta.

Såna små skådespel får jag ibland bevittna här hemma. Och de fyller mitt hjärta med någonting annat än saknad. Jag är så innerligt glad att jag har mina systrar.

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Gud vad jag blev glad när jag läste det här.
    Hoppas du får sova gott inatt :)

    Svar:
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 21:36:26
    Bloggadress: http://thewildheart.blogg.se
  • Anna Nordin säger:

    Hej,
    Varför? Varför? Varför? Lämnade han mig?
    Du får aldrig några logiska svar. Kärleken, människan och känslorna följer inte logikens lagar. Du är klok nog att inse det.

    Men vill du överge din trygga offerroll?

    Svar: Offerrollen känns inte särskilt trygg. Den känns livsfarlig eftersom den håller på att ta död på mig. Så ja, jag vill gärna lämna den rollen. Vill gärna bli en urstark människa som vet mitt värde, skakar av mig den här motgången och går vidare. Men det är inte så lätt. Hade det varit det hade jag gjort det för länge sen.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 22:06:31
  • Matilda säger:

    du är stark.

    2014-01-05 | 23:54:18
  • Hanna säger:

    Hur skulle du göra om han kom tillbaka? Skulle du bara förlåta och gå vidare? Eller skulle det inte alltid finnas i bakhuvudet och gnaga i dig att han en gång varit med en annan? Lämnat dig för en annan?
    Jag förstår dig o dina känslor till en viss del. Men framför allt skulle jag aldrig kunna släppa tanken på att han har varit med någon annan om det var jag som var i din sita o han kom tillbaka..

    Svar: Jag klarar inte att tänka så. Jag kan inte släppa taget och jag kan inte tänka på att allt är förstört för evigt. Förlåt, men jag kan inte.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-06 | 00:33:37
  • Emeli säger:

    Glad för din skull att du haft en mysig kväll😊

    Svar: Jag med. Hoppas att du också har haft detsamma. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-06 | 01:26:48
  • I säger:

    Till Anna Nordin...Att förstå, ha empati och känna för en annan människa gör oss till stora människor. Att vara oförstående för hur andra människor reagerar känslomässigt gör oss desto mindre. I den här bloggen är författaren faktiskt ett offer. Ett offer för den tortyr kärlek kan utsätta en för både psykist och fysiskt. Det är inget val som har gjorts. Så snällasnälla tänk en extra gång innan du skriver en kommentar som faktiskt kan göra riktigt ont.

    2014-01-06 | 02:35:17
  • Nathalie säger:

    Haha rövstack made my morning! :)

    2014-01-06 | 05:45:35
    Bloggadress: http://slapparnatta.blogg.se
  • Erika säger:

    Så himla fint och så härligt att du ler lite. Det förtjänar du verkligen. Ni verkar vara fina syskon för varandra. Det är bra dom får dig att le.

    Ditt leende måste vara för dem det finaste du kan ge dem just nu när du orkar med det.

    Så himla fint.

    2014-01-06 | 10:44:56
    Bloggadress: http://rabarberkalas.blogg.se

Kommentera inlägget här: