trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 67 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Oro och ett saknat skratt
Igår låg jag och min syster i min säng och googlade vad hennes rödsprängda ögon kunde vara för något. Han brukade skoja med mig om det. Jag googlar allt och brukar sen förkunna högt vilka olika livsfarliga sjukdomar det kan vara fråga om. Jag inser nu att det inte låter särskilt roligt, men vi brukade skratta åt det hela.
 
I somras fick han ett stort sår på smalbenet efter en övning på gymet. Såret blev efter några dagar alldeles svart. Det såg läskigt ut och jag satte mig genast att googla hemskheten. Som jag alltid gjorde. Förkunnade sedan halvt på skoj, halvt i skräck, att det måste vara kallbrand som kunde leda till amputation. Jag trodde att han skulle bli rädd. Men han skrattade bara. 
 
Herre Gud vad han skrattade åt min alltid överdrivna oro. Det var befriande. Det satte ett stopp på katastroftankarna i mitt huvud. För jag har alltid haft sådana. Alltid målat upp värsta tänkbara scenario. Men det var hanterbart så länge han fanns där för att skratta åt mig, med mig. Så länge han fanns där för att ta ner mig på jorden tog inte oron över mig. Den fick aldrig fäste på riktigt för han såg till att den med en gång mattades. 
 
Men nu. Nu sitter jag ensam med min oro. Och det finns ingen som skrattar åt den. Det finns ingen som stoppar mig innan jag har gått för långt. Så jag går för långt. Jag går hela vägen fram till fasansfulla scenarion. Scenarion som jag sen måste bära ensam. 
 
Jag saknar, saknar, saknar hans skratt. Hans skratt som tog ner mig på jorden och skänkte mig lugn. Jag vill så gärna höra honom skratta igen. Bara en gång till. 

Kommentarer

  • Emeli säger:

    Kram❤️

    2014-01-05 | 13:15:49
  • Sarah säger:

    Längtar till den dagen du har någon vars skratt sätter din värld i brand igen. Oavsett om det är hans eller någon annans.

    Svar: Jag också. Herre Gud vad jag längtar.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 14:21:51
  • Karin Lygnersjö säger:

    Varma kramar <3

    2014-01-05 | 14:37:22
    Bloggadress: http://karinlygnersjo.blogg.se
  • KP säger:

    Fortsätt kämpa!!

    2014-01-05 | 14:40:11
    Bloggadress: http://perssonduvet.blogg.se/
  • Diana säger:

    Har läst din blogg för första gången idag och blivit otroligt berörd! Du skriver otroligt vackert. Du borde skriva en bok i framtiden eller göra den här berättelsen till en bok! Fortsätt kämpa vidare! Du är starkare än du tror! Och även om det kanske verkligen inte känns så just nu så kommer det komma en dag då din smärta är bara ett vagt minne. Jag lovar dig detta! För jag har varit i en liknande situation och mått såhär dåligt och inte kunnat föreställa mig hur livet någonsin kommer vara fylld av solsken igen. Men det kommer. Det tar bara lite tid. Det här är som att sörja någon som dött för en. Man måste få sörja och sedan börja gå vidare och se färger i livet igen och uppskatta luften i lungorna och tro igen på att fina saker kommer ske igen om man bara har ögonen öppna för de. Massa stärkande kramar till dig!

    Svar: Tack Diana. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 14:58:34
  • Emma säger:

    Kram! Finns här. /trogen bloggläsare

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 15:07:56
  • Emma säger:

    Du har verkligen talets och skriftens gåva. Skriv en bok och många köper den!

    2014-01-05 | 15:09:34
  • A säger:

    Man får sakna, längta mm.
    Du är stark och bra! ❤️❤️

    2014-01-05 | 15:26:05
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Anonym säger:

    Förstår precis vad du menar. Saknar också någon när oron sätter in.

    2014-01-05 | 15:46:57
  • livetmedtinnitus.blogg.se säger:

    Gud! Jag är precis som du. Oroar mig för allt. Och min kille är precis som din var, han tar ner mig på jorden. Fasen jag vet inte vad jag skulle göra utan honom och jag förstår att det är jobbigt för dig. Även om jag inte ens kan föreställa mig hur det känns.

    2014-01-05 | 16:00:50
    Bloggadress: http://livetmedtinnitus.blogg.se/
  • Matilda säger:

    Wow, du skriver helt overkligt fint och beskriver känslor jag känner igen så väl! Och jag lovar dig, det blir bättre, även om man tror att det inte blir det, men det kommer ta tid, och det är okej. Man får vara ledsen så länge man vill för trycker man undan känslorna kommer de bara i kapp senare! Jag hittade din blogg igår och har försökt ta mig igenom så många inlägg som möjligt, men har inte hunnit så långt än, vill läsa varje ord! Du fixar det här, du är som jag, skriver ner det du känner och jag lovar, det hjälper! Om ett tag kommer du kunna läsa de första inläggen och tänka: är det där verkligen mina ord? Har jag verkligen mått så dåligt? Det är då man förstår hur långt man kommit! Kämpa på, jag kommer från och med nu följa dig!

    Svar: Jag hoppas att det blir så. Många kramar och tack Matilda.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 16:38:05
    Bloggadress: http://luckyfutures.blogg.se

Kommentera inlägget här: